spot_imgspot_img

120 ton plastikowych odpadów mniej dzięki tekturowym wieczkom na opakowania

Zaprojektowane z myślą o konsumentach | Jak się wkrótce okazało, nieprzezroczystość wieka nie była żadną przeszkodą w tym, by nowe rozwiązanie zyskało popularność wśród klientów Picadeli.

„Jeszcze w fazie prototypu zostało ono przez nas przetestowane w dużym supermarkecie w Göteborgu. Byłam tam wówczas osobiście i zewsząd słyszałam komentarze w rodzaju „nareszcie plastik zniknął z wieczek!”. Ponieważ każdy z klientów wybiera składniki i miesza je samodzielnie, potrzeba zajrzenia do tak przygotowanej sałatki w naturalny sposób zniknęła” – mówi Christine Soome.

Innym aspektem, na jaki wskazywali konsumenci, był specyficzny odgłos pojawiający się w chwili zamykania miseczki, potwierdzający, że wieko jest właściwie przytwierdzone. Jego projekt umożliwia też umieszczanie opakowań jedno na drugim, czy też uzupełnianie sałatki o dodatkowy kubek z dressingiem. Design wieka to efekt współpracy działu marketingu Picadeli z projektantem opakowań zatrudnionym przez Stora Enso. Nordycki koncern był odpowiedzialny za projekt strukturalny, zaś Picadeli – za część graficzną, uwzględniającą również tłoczenia wykonane na pokrywce.

„Ścisła współpraca na wszystkich etapach tego projektu w dużej mierze zadecydowała o jego sukcesie. Nie była to typowa relacja klient/dostawca, ale prawdziwa kooperacja między dwiema firmami. To była zarazem świetna zabawa i ogromna satysfakcja” – dodaje Christine Soome.

Celem firmy Picadeli jest zastąpienie rocznie 10 mln plastikowych wieczek pokrywkami wykonanymi z PureFiber, co pozwoli zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych generowanych przez firmę w skali roku o 120 ton. Jak podkreśla Stora Enso, ślad węglowy w przypadku wieka wykonanego z PureFiber jest nawet o 75% mniejszy niż w przypadku alternatywnych materiałów taki jak plastik czy bagassa.

Źródło: Stora Enso


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak