Firma 3M jest aktywnie zaangażowana w walkę z oszustwami polegającą na oferowaniu podróbek produktów 3M podczas pandemii koronawirusa. Do firmy docierają informacje o podmiotach i osobach fałszywie podających się za powiązane z 3M. Przykładem mogą być sytuacje, w których potencjalni oszuści twierdzą, że wytwarzają lub oferują produkty służące do ochrony indywidualnej, rzekomo będące oryginalnymi produktami 3M.
Półmaski filtrujące 3M
Zapotrzebowanie na produkty firmy 3M wciąż rośnie. W czasie pandemii półmaski filtrujące 3M trafiają przede wszystkim do szpitali, osób udzielających pierwszej pomocy i placówek opieki długoterminowej. Priorytetowo dostarczane są również do firm, od ciągłości działania których zależy bezpieczeństwo społeczne, m.in koncerny farmaceutyczne, producenci żywności.
W miarę zwiększania produkcji niezwykle potrzebnych półmasek filtrujących, firma 3M współpracuje z organami ścigania na całym świecie w celu powstrzymania fałszerstw i wycofania z rynku podrobionych produktów. Na przykład, partnerstwo firmy 3M z Departamentem Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych pomogło zapobiec dostarczeniu ponad 10 milionów podrobionych półmasek filtrujących pracownikom ochrony zdrowia.
[read more]
Jak uniknąć zakupu nieoryginalnego produktu
By uniknąć oszustwa lub nabycia produktu podrobionego, 3M zaleca, aby klienci kupowali środki ochrony indywidualnej jedynie od oficjalnych dystrybutorów i wyłącznie w oryginalnych opakowaniach, zawierających instrukcję użytkowania specyficzną dla danego modelu. Półmaski filtrujące 3M nie powinny być sprzedawane pojedynczo lub bez opakowania i instrukcji obsługi. Produkty z brakującymi paskami, o nieprzyjemnym zapachu, z zablokowanymi zaworami i zawierające błędy w opisie lub nazwie firmy, prawdopodobnie nie są oryginalnymi produktami 3M.
Weryfikacja autentyczności produktów
Aby zweryfikować autentyczność dokumentów dołączonych do produktów 3M bądź ofertę na dostawę środków ochrony indywidualnej, otrzymaną z nieznanego źródła, należy:
- sprawdzić dokładnie autentyczność oferty sprzedaży oraz faktury, w szczególności w przypadku, gdy oferent wymaga przedpłaty lub zaliczki na poczet dostawy produktów 3M. Aby usprawnić proces weryfikacji, prosimy o przygotowanie dowodu zakupu (faktura, paragon, itp.).
- sprawdzić czy nazwa handlowa 3M, nazwa domeny internetowej, adres, numer telefonu oraz adres e-mail są poprawne i nie zawierają błędów
- sprawdzić nazwę banku oraz numer konta bankowego, znajdujący się na ofercie/fakturze, a także nazwę adresata przelewu oraz kraj, z którego pochodzi oferta/oferent
W celu uzyskania dalszej pomocy w ustaleniu, czy zakupiony produkt jest autentyczny, zachęcamy do skontaktowania się z lokalnym zespołem serwisu technicznego 3M. Aby usprawnić proces weryfikacji, prosimy o przygotowanie dowodu zakupu (faktura, paragon, itp.).
Jak zgłosić nieuczciwe działania?
Klienci 3M, którzy mają wątpliwości dotyczące potencjalnie nieuczciwej działalności, w tym podszywania się pod osoby lub podmioty działające w imieniu bądź na rzecz 3M, zawyżania cen, podrabiania środków ochrony indywidualnej lub oferowania podrobionych środków ochrony indywidualnej, mogą zgłosić je na stronie.
3M przeciwdziała rozprzestrzenianiu się podróbek i zawyżaniu cen środków ochrony indywidualnej, w tym masek i półmasek filtrujących, niezbędnych dla pracowników służby zdrowia. Podejmujemy zdecydowane kroki przeciwko tym, którzy próbują nielegalnie i nieetycznie wykorzystać pandemię koronawirusa. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z organami ścigania na całym świecie – Mike Roman, dyrektor generalny 3M.
[/read]
Źródło: 3M