- Reklama -spot_imgspot_img

3M świętuje 30-lecie w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodnie

Razem z Wami i dla Was – pod takim hasłem odbyła się gala 30-lecia 3M w Polsce, Czechach i na Węgrzech. 23 września w Warszawie przedstawiciele firmy spotkali się z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi, by świętować rocznicę oraz rozmawiać o planach na przyszłość.

- Reklama -

Trzy dekady obecności 3M w Europie Środkowo-Wschodniej to ponad 650 milionów dolarów zainwestowanych w budowę silnych struktur firmy, takich jak biura sprzedaży i marketingu, siedem zakładów produkcyjnych, centrum badawczo-rozwojowe, Centrum Usług Wspólnych oraz trzy Centra Innowacji. Dziś pracuje w nich łącznie 4,4 tys. osób.

– Od 30 lat poprawiamy jakość życia, tworzymy innowacyjne rozwiązania i na bieżąco reagujemy na potrzeby naszych klientów. Dbamy, by produkty 3M były przyjazne dla klimatu, a naszą aktywność biznesową łączymy z działaniami na rzecz edukacji i nauki – mówił podczas gali Radosław Kaskiewicz, prezes i dyrektor zarządzający 3M East Europe Region.

Początek działalności 3M w regionie Europy Środkowo-Wschodniej przypadał na okres transformacji politycznej i gospodarczej – czas zmian, jak i wyzwań. Firma zaczynała działalność w Polsce, Czechach i na Węgrzech z kilkoma pracownikami, małymi biurami, bez fabryk. W latach 90 3M miała niewielkie portfolio, które z czasem przerodziło się w ofertę dla każdej branży. Pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, a niektóre z pierwszych dostępnych na rynku produktów firmy, np.– karteczki Post-it, taśma VHP czy klej Scotch – przetrwały próbę czasu i nadal stanowią podstawę w każdym biurze.

– Jakie zasady przyświecały mi przez wszystkie lata zarządzania 3M? Nigdy się nie poddawaj, bądź dyplomatyczny i nie ulegaj emocjom. Emocje są dobre w sporcie, nie w biznesie. Menadżer powinien mieć wizję i działać w oparciu o wartości. Jeśli spełnia te kryteria, to sukces finansowy sam przyjdzie – podkreślał w swoim wystąpieniu Piotr Freyberg, który w 1991 r. założył filię 3M w Polsce i był jej pierwszym prezesem.

Sukces firmy nie byłby możliwy bez zespołu 3M i wieloletniej bliskiej współpracy z klientami i partnerami biznesowymi, których 3M ma w regionie ponad 2,2 tysiąca. Uroczystość obchodów 30-lecia była okazją do podziękowania wszystkim kontrahentom, którzy w ciągu 30 lat wspólnie tworzyli historię 3M. Otrzymali oni specjalnie przygotowane na tę okazję ręcznie wykonane szklane statuetki. Tym gestem doceniono wspólne tworzenie lepszej przyszłości opartej na zaangażowaniu, szacunku dla otaczającego świata i świadomości wartości nauki.

Jednym z najważniejszych miejsc na mapie obecności 3M w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest Wrocław. To w tym mieście znajduje się Superhub, czyli jedno z pięciu największych centrów produkcyjnych firmy na świecie. 3M wytwarza w nim ponad 12 tys. innowacyjnych produktów.

– Podziwiam wszystkich ludzi, który podejmowali tę pierwszą, kluczową decyzję – aby rozpocząć działalność biznesową 3M w Polsce, w tym we Wrocławiu; którzy mieli odwagę, wizję oraz wiarę w potencjał naszego miasta. Jesteśmy dumni z naszej wspólnej historii, którą tworzyliśmy do tej pory i którą będziemy tworzyć nadal. Wrocław, dzięki m.in. pracy 3M, znajduje się na światowej mapie innowacji – z Waszymi produktami, pozycją i działalnością eksportową. – mówił ze sceny Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

W uroczystości, oprócz przedstawiciela Urzędu Miasta we Wrocławiu, wzięli udział klienci z czterech grup biznesowych 3M: Bezpieczeństwo i Przemysł, Transport i Elektronika, Ochrona Zdrowia i Produkty Konsumenckie oraz partnerzy, którzy wspierali rozwój firmy w regionie. Instytucje otoczenia biznesu były reprezentowane przez: Tony’ego Housha – przewodniczącego AmCham w Polsce, KamilaWyszkowskiego – przedstawiciela krajowego i prezesa RadyUN Global CompactNetwork Poland oraz Magdalenę Okulowską – prezeskę zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Źródło: 3M
Zdjęcia 3M

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

Ankieta | Weź w niej udział!

Bierz udział w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję!

O ile % jesteście zmuszeni podnieść swoje ceny dla klientów, by zniwelować podwyżki: prądu, paliwa, materiałów itd.?


Wyniki i omówienie ankiety znajdziesz na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój udział.

Partnerzy wortalu

Aktualności / News

- Reklama -spot_img

więcej podobnych