Około stu obecnych i potencjalnych klientów Konica Minolta wzięło udział w zorganizowanej już po raz szósty przez tę firmę Akademii Liderów Biznesu. Spotkania te przynoszą rodzimym drukarzom sporą dawkę wiedzy z obszaru szeroko rozumianej działalności biznesowej, zmian zachodzących na rynku (także w kontekście zachowań konsumentów) czy nowych technologii i są dla wielu z nich inspiracją.

- reklama -

W tym roku, poza wystąpieniami ekspertów, towarzyszyły im praktyczne warsztaty z zakresu ekonomii doświadczeń oraz z haptyki.

„Akademia Liderów Biznesu to wydarzenie, które już na stałe wpisało się w kalendarz naszych spotkań – mówi Mateusz Woźniak, jeden z jego pomysłodawców, pełniący w polskim oddziale firmy funkcję dyrektora ds. sprzedaży urządzeń produkcyjnych. – Kilka lat temu uznaliśmy, że posiadającym bardzo duże kompetencje techniczne polskim drukarzom potrzebna jest odpowiednia porcja wiedzy stricte biznesowej, m.in. w zakresie prowadzenia negocjacji handlowych; motywowania, angażowania i inspirowania pracowników oraz klientów; ryzyka biznesowego czy kwestii socjologicznych, a także zmian zachodzących na rynku oraz sytuacji branży poligraficznej na tle całej gospodarki.

W tym roku sporo miejsca poświęciliśmy na ekonomię doświadczeń i czynniki, jakie wpływają na zachowania konsumentów, a więc także zleceniodawców usług poligraficznych. Spotkanie wzbogaciliśmy również o część warsztatową. Cieszy nas, że 6. edycja Akademii Liderów Biznesu spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Nasi eksperci nie tylko przygotowali interesujące prelekcje, ale byli też do dyspozycji gości”.

6. Akademii Liderów Biznesu wita Mateusz Woźniak – dyrektor ds. sprzedaży urządzeń produkcyjnych Konica Minolta Business Solutions Polska

„Innowacje mają służyć zwiększeniu obrotów, nie tylko redukcji kosztów”

6. Akademię Liderów Biznesu otwierało wystąpienie Mateusza Woźniaka dotyczące kwestii związanych ze zmianami zachodzącymi na rynku konsumenckim, także w odniesieniu do komunikacji marketingowej przy wprowadzaniu i promowaniu produktów. Mówił on o zmianach w zwyczajach zakupowych, coraz bardziej wszechobecnej personalizacji, a w związku z tym o potrzebie szybkiego uczenia się i dostosowywania do nowych potrzeb zgłaszanych przez klientów:

„Wszystkie trendy wskazują na konieczność wprowadzenia zmian w procesach sprzedaży, jeszcze głębszego wsłuchiwania się w oczekiwania konsumentów, którzy stają się częścią swego rodzaju ekosystemu branży poligraficznej, bycia „zwinnym” i elastycznym. Rynek jest trudny, coraz bardziej wymagający, a innowacje – naszym zdaniem – mają być narzędziem służącym zwiększaniu obrotów, a nie wyłącznie generowaniu oszczędności. Tylko dzięki temu bowiem uda się zachować marżowość pozwalającą nie tylko przetrwać, ale też rozwijać się polskim drukarniom” – mówił Mateusz Woźniak.

6. Akademii Liderów Biznesu wita Mateusz Woźniak – dyrektor ds. sprzedaży urządzeń produkcyjnych Konica Minolta Business Solutions Polska

„Jak transformacja cyfrowa zmienia poligrafię: trendy, technologie, innowacje”

Taki tytuł nosiła prezentacja wygłoszona przez Krzysztofa Urbanowicza – przedsiębiorcę, stratega marketingu internetowego i specjalistę w zakresie transformacji cyfrowej. Wskazał on pięć głównych obszarów tej transformacji –  klientów, organizację, technologię, konkurencję oraz propozycję wartości – oraz trzy filary, na których ona bazuje (ludzie, technologie, procesy)…

Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.