- reklama -

Z sentymentem dotyczącym upadającego wzoru zawodu drukarza – introligatora rozmawiamy ze Sławomirem Jakubowskim, właścicielem przedsiębiorstwa produkcyjno-wydawniczego Kreska z Bydgoszczy, który opowiada nam również o firmie, zapleczu sprzętowym i ostatnich inwestycjach przedsiębiorstwa między innymi w markę Horizon.

- reklama -

Mirosław Pawliński: Wszyscy mówią, że ten rynek jest nieopłacany, więc jak to jest, że wydawnictwo posiadające własną drukarnię tak dobrze się rozwija?

Sławomir Jakubowski: Wiele się zmieniło i mocno odeszliśmy od roli wydawcy. Poszliśmy w kierunku produkcji szkolnych artykułów papierniczych. Znaleźliśmy się na tym rynku 25 lat temu implementując także własne, autorskie produkty. Dziś mamy około 900 indeksów produktów na rynku. Niezmiennie stacjonujemy w Bydgoszczy, choć mamy także swój oddział w Kaliszu, gdzie produkujemy etykietki do metkownic.

Co jest Waszą przewagą konkurencyjną?

To, że cały czas potrafmy wymyślać nowe produkty, po które nasi klienci chętnie sięgają. W ciągu roku wdrażamy około kilkunastu nowych produktów. Mamy 400 odbiorców w Polsce, a także kilku odbiorców za granicą. Posiadamy także park maszynowy, który się sprawdza i nie idziemy w kierunku cyfry. Ważne jest to, że wywalczyliśmy w lokalnych szkołach również przywrócenie kształcenia w zawodach poligraficznych. To spore osiągnięcie dla nas…

Więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.