AccurioPress w wydawnictwie UMK

Dzięki inwestycji w maszynę Konica Minolta AcccurioPress C6085 w Wydawnictwie Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zautomatyzowano wiele czasochłonnych i złożonych zadań, związanych z korektą jakości. Wydawnictwo może teraz oferować klientom jeszcze wyższą jakość i spójność wydruków, oszczędzając przy tym czas na kalibrację urządzeń, optymalizując budżet i - co za tym idzie - zwiększa swoją konkurencyjność na rynku. Z maszyną dostarczono oprogramowanie do impozycji Accurio Pro Flux z modułem obsługi koloru IQ 501

Cztery osoby zatrudnione w drukarni, 300 nowych tytułów rocznie i ponad 1000 dodruków, do dwóch tytułów drukowanych każdego dnia (w tym wymagających wysokiej jakości publikacji artystycznych historycznych z szeregiem reprodukcji, fotografii), codzienna sprawna obsługa zamówień z własnej księgarni internetowej – to tylko niektóre elementy sukcesu Wydawnictwa UMK, od lat korzystającego z rozwiązań Konica Minolta.

- reklama -

Maszyna AcccurioPress C6085 to już piąte rozwiązanie tego producenta, które wspiera codzienną produkcję tego prężnie działającego wydawnictwa. „Około 50% wszystkich tytułów w Polsce produkują obecnie wydawnictwa akademickie.

To ogromny potencjał dla druku cyfrowego – mówi Tomasz Jaroszewski. – Wydawnictwo UMK już w roku 2008 dostrzegło fakt, że technologia cyfrowa to nie tylko alternatywa dla tradycyjnego offsetu, ale rozwiązanie skrojone niemal na miarę potrzeb wydawnictw naukowych, uniwersyteckich czy innych podobnie działających instytucji”.

To nowoczesne myślenie sprzed 10 lat sprawiło, że Wydawnictwo UMK jest doskonale przygotowane na obecne potrzeby rynku, a kolejne jego inwestycje – tym razem w nową maszynę do druku kolorowego Konica Minolta AccurioPress C6085 – dowodzą, że nadal myśli się tu nowocześnie. Swoją przygodę z drukiem cyfrowym rozpoczynało od maszyn cyfrowych Konica Minolta.

„Przez lata dostawca ten, a zwłaszcza bydgoski oddział firmy – mówi Tomasz Jaroszewski – był dla nas nie tylko sprzedawcą rozwiązań, ale także profesjonalnym doradcą. Wsłuchiwał się w potrzeby, informował nas o nowościach, podpowiadał. Jednak nasze zakupy bazują na przetargach i tu, niezależnie od naszych relacji z dostawcami, zawsze wygrywa najlepsza maszyna”…

Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.