- reklama -

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w dniu 30 maja br. Heidelberg Polska rozpoczął nowy cykl seminariów poświęconych najbardziej aktualnym wyzwaniom rynku poligraficznego w segmencie opakowań pod nową nazwą Akademii Heidelberga. Pierwsze spotkanie odbyło się w gościnnych progach hotelu Monopol w Katowicach.

- reklama -

W prezentacji otwierającej seminarium Krzysztof Pindral, prezes firmy Heidelberg Polska wprowadził zgromadzonych gości w tematykę Akademii omawiając współczesne trendy w segmencie produkcji opakowań i przedstawiając konfiguracje specjalne maszyn offsetowych dedykowane temu segmentowi produkcji zgodnie ze strategią rozwoju koncernu Heidelberg.

Kolejnym tematem poruszonym podczas seminarium była koncepcja modelu biznesowego Web2Pack, czyli wykorzystania znanego modelu Web2Print w produkcji opakowań. To zagadnienie przedstawił Bernhard Wagensommer odpowiedzialny w firmie Heidelberg za rozwój rozwiązań software’owych Prinect Web2Pack dla drukarń opakowaniowych. Ta prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem.

W kolejnym wystąpieniu dyrektor Łukasz Żarnecki odpowiedzialny za sprzedaż bezpośrednią w firmie Heidelberg Polska przedstawił zdobywającą coraz większą popularność sprzedaż subskrypcyjną oferowaną przez firmę Heidelberg.

W tym nowym modelu biznesowym sprzedaży Heidelberg zapewnia maszyny, rozwiązania w zakresie zarządzania procesami oraz opiekę serwisową, idealnie dopasowane do potrzeb drukarni. Zamawianie części zamiennych, wybór i dostarczanie materiałów eksploatacyjnych oraz stałe szkolenia dla pracowników i serwis leżą również po stronie Heidelberga w ramach miesięcznego abonamentu. To wystąpienie również zostało przyjęte z dużym zainteresowaniem, co nie dziwi, bo jak pokazują analizy, drukarnie opakowaniowe są bardzo dobrze przygotowane na przyjęcie subskrypcji.

Kolejne wystąpienie po krótkiej przerwie kawowej dotyczyło innowacyjnego rastra offsetowego Multidot. Został on po raz pierwszy zaprezentowany w 2018 roku podczas konferencji naukowej IC i IARIGAI w Warszawie.

Poza krótkim omówieniem samego rastra Multidot Marek Chmielewski reprezentujący zespół projektowy Heidelberg Polska przedstawił możliwe jego zastosowania.

Raster ten pozwala na znaczącą redukcję kosztów zużycia farby, ale także oferuje użytkownikom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów, co ma ogromne znaczenie na przykład w przypadku opakowań farmaceutyków czy też produktów premium.

Z kolei Andrzej Kunstetter i Robert Wieczorek omówili technologię Multicolor. Jest to opatentowane przez firmę Heidelberg narzędzie pozwalające zwiększyć wydajność procesu drukowania. Odpowiednia separacja barwna na składowe procesowe CMYK i kolory dodatkowe (pomarańczowy, zielony i fioletowy) pozwala zastąpić dedykowane farby specjalne Pantone bez zauważalnej utraty jakości, a co za tym idzie wykorzystanie tego samego zestawu farb w kałamarzach farbowych przy realizacji wielu zleceń. W segmencie druku opakowań to dość istotne zagadnienie.

Kolejnym tematem przedstawionym na seminarium przez dyrektora Tomasza Jasińskiego było zagadnienie „Smart Business Intelligence” dotyczące wykorzystania danych produkcyjnych i biznesowych w realizacji procesów produkcyjnych.

Firma Heidelberg, jako jedyny producent i dostawca maszyn oferuje rozwiązania informatyczne pozwalające wykorzystać w ramach analizy Big Data informacje generowane przez maszyny i urządzenia podczas realizacji procesów produkcyjnych. Takim narzędziem jest na przykład Prinect Smart BI, który oferuje pełną analitykę biznesową i produkcyjną.

Kolejnym zagadnieniem omówionym przez Roberta Wieczorka z firmy Heidelberg Polska był przemysłowy niskonakładowy druk opakowań z wykorzystaniem  techniki cyfrowej i offsetowej na maszynie Primefire 106. Pozwala to zaoferować klientowi opakowania, które projektowane są i powstają online, a następnie po akceptacji mogą bezpośrednio trafić na produkcję.

Na zakończenie części seminaryjnej wystąpił gość specjalny Akademii Heidelberga Opakowania, Bernd Zipper, znany freelancer, wykładowca, autor opracowań, a także CEO i założyciel firmy konsultingowej Zipcon, który w zajmujący sposób przedstawił swoją wizję przyszłości poligrafii.

Bernd Zipper nie po raz pierwszy gościł w Polsce, ale za każdym razem witany jest z ogromnym zainteresowaniem, jako znany mówca i specjalista nowoczesnych rozwiązań w poligrafii.

Kolejne spotkania odbędą się 27 czerwca w Gdańsku oraz 1 października podczas targów opakowaniowych Taropak w Poznaniu.

Źródło: Heidelberg Polska

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.