Ankieta, w której zadaliśmy pytanie dotyczące Web-to-Print już została oficjalnie zamknięta. A pytanie brzmiało następująco: Czy Web-to-Print sprawdziło się w Twoim biznesie? Jak zawsze zaproponowaliśmy  kilka odpowiedzi: Tak, jest to bardzo ważna część biznesu; Tylko w pierwszym okresie; Nie, zbyt duża konkurencja cenowa i mała marża.

- reklama -

W ankiecie wzięło udział 97 osób. Choć temat, jak najbardziej aktualny – zwłaszcza teraz, trochę zaskoczyła nas ilość oddanych głosów. Być może dlatego, że ankietę prezentujemy zawsze z prawej strony każdej informacji w serwisie.

Na razie tego nie zmienimy… A teraz wyniki:

  • 19,59 % = Tak, jest to bardzo ważna część biznesu;
  • 30,93 % = Tylko w pierwszym okresie;
  • 49,48 % = Nie, zbyt duża konkurencja cenowa i mała marża.

Czy Web-to-Print sprawdziło się w Twoim biznesie?

Nie, zbyt duża konkurencja cenowa i mała marża
49.48%
Tylko w pierwszym okresie
30.93%
Tak, jest to bardzo ważna część biznesu
19.59%

A pytanie zadaliśmy, ponieważ na rynku trochę się „przeczyściło” w firmach oferujących tego typu usługi, mamy na myśli oprogramowanie dla takiej formy prowadzenia biznesu przed drukarnię. Co zresztą jest zauważalne w całej, może prawie całej Europie.

Chętnie niedługo przedstawimy, jak to wygląda u naszch sąsiadów z zachodu. Tymczasem… przyglądając się wynikom i kilkunastu rozmowom, jakie przeprowadziliśmy, wynika, że bardzo duża  grupa drukarni zrezygnowała z tego typu usługi, ze względu na tych największych. Według naszych rozmówców, nie opłaca im się konkurować z największymi, bo i tak cenowo nie wygrają, więc dużą część swojej produkcji realizują – w swojej konkurencji.

To prawda, w pierwszy okresie pojawienia się W2P było jednym z najszybciej rozchwytywanych rozwiązań przez drukarnie. Jednak po kilku latach z tej technologii korzysta już tylko kilkadziesiąt z nich.

Na placu pozostali Ci, którzy nie tylko kolekcjonowali pudełka z różnymi W2P, ale przede wszystkim podeszli do tego innowacyjnie. Czy można dzisiaj, przy takiej konkurencji i … pandemii zainteresować się W2P? Odpowiedź w najbliższym, grudniowym wydaniu.

Do zobaczenia!

- reklama -

Słuchaj podcastów przygotowanych przez naszą redakcję