spot_imgspot_img

Apel organizacji branżowych w sprawie PKE

- Reklama-

Zaproponowane zmiany w ustawie dotyczącej prawa komunikacji elektronicznej wywołały falę niezadowolenia przedsiębiorców. W świetle nowych przepisów firmy musiałyby w ciągu zaledwie 6 miesięcy uzyskać zupełnie nowe zgody na kontakty marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji. Stowarzyszenia branżowe związane z marketingiem oraz biznesem postanowiły jednogłośnie sprzeciwić się tym kuriozalnym i uciążliwym dla wszystkich uczestników rynku zmianom.

Wspólne pismo do Prezesa Rady Ministrów, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii wystosowały organizacje: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Business Centre Club. Podmioty branżowe podkreślają, że uzasadnienie dla nowego prawa może wprowadzić wysoki poziom niepewności odnośnie właściwego jego stosowania.

– Przyjęcie ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej z proponowanym w uzasadnieniu zapisem w obecnym kształcie może oznaczać, że od przedsiębiorców wymagane będzie uzyskanie całkowicie nowych zgód na kontakt marketingowy – osobno na każdy kanał komunikacji. Dotychczas uzyskane zgody, zbierane nieraz przez wiele lat, mogą stracić ważność. – czytamy w piśmie.

Autorzy listu podkreślają, że proces pozyskiwania nowych zgód będzie również uciążliwy, irytujący i niejasny dla samych konsumentów. Stowarzyszenia zwracają się z apelem o wzięcie pod uwagę tych kwestii podczas prac legislacyjnych. Zmiany, jeśli weszłyby w życie, byłyby znacznym utrudnieniem dla przedsiębiorców, zwłaszcza w środku pandemii, kiedy kontakt z klientem jest głównie wirtualny. Doprecyzowania wymaga także sam termin „kanału komunikacji” w interpretacji propozycji zmian legislacyjnych.

– Pewność prawa oraz oczekiwań ustawodawcy wobec przedsiębiorców sprzyja stosowaniu przepisów i realizacji ich celów, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. – piszą w apelu do decydentów zaniepokojone organizacje branżowe.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych, jako przedstawiciel branży reklamowej sprzeciwia się proponowanym obostrzeniom, dołączając swój głos dla apelu. Konsolidacja wielu środowisk pokazuje jak ważna jest to sprawa dla szeroko pojętego biznesu.

Treść Apelu

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

- Reklama -

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Twoim zdaniem, co jest największym zagrożeniem dla biznesu (poligrafii) w najbliższym czasie?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych