spot_imgspot_img

API Folie Polska na Kongresie Etykiety Samoprzylepne 2022

Firma API Folie Polska po raz kolejny była współorganizatorem i partnerem Kongresu Etykiety Samoprzylepne, zorganizowanego w dniach 9-10 czerwca br. Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca przedsiębiorstwa, wystąpiła podczas odbywającej się w ramach kongresu konferencji z referatem zatytułowanym „Niestandardowe wzory etykiet – czyli jak możemy rozwiązać twój problem”.

W swojej prezentacji skupiła się na konkretnych przykładach różnego rodzaju problemów technologicznych, na jakie napotykają producenci i przetwórcy etykiet z cold stampingiem, wskazując ich rozwiązania. Podkreślała przy tym, że API Foilmakers (którego częścią jest API Folie Polska) jest nie tylko producentem i dostawcą wysokiej jakości folii, ale pełni rolę doradcy technicznego dla swoich klientów, pomagając im przy doborze odpowiedniego podłoża, wdrożeniach i w trakcie realizacji procesów produkcyjnych.

„Cieszymy się, że Kongres Etykiety Samoprzylepne i towarzysząca mu konferencja wracają – pod względem frekwencji i liczby firm je wspierających – do swoich najlepszych czasów. To ogromna przyjemność uczestniczyć w wydarzeniu branżowym, gromadzącym blisko 300 osób. Tego typu imprezy są dla nas nieocenione, gdyż pozwalają z jednej strony – zaprezentować ofertę API Foilmakers, z drugiej – spotkać się z naszymi klientami i partnerami biznesowymi. Podobnie było w Krakowie, więc jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tym wydarzeniu” – mówi Katarzyna Kozińska.

Trzy działy produktowe API Foilmakers | Podobnie jak w latach ubiegłych, Katarzyna Kozińska znalazła się wśród prelegentów konferencji towarzyszącej kongresowi. Skupiła się na praktycznych aspektach zastosowania folii, wcześniej jednak zaprezentowała firmę API Foilmakers i jej filary produktowe.

„Nasza oferta uwzględnia kilka działów – mówiła. – Są to metalizowane folie do hot stampingu, cold stampingu (stosowane w druku offsetowym i fleksograficznym), na których dzisiaj się skupimy, oraz folie pigmentowe i holograficzne. Warto podkreślić, że wszystkie one wytwarzane są w Europie, w naszym brytyjskim zakładzie produkcyjnym. Następnie trafiają do regionalnych oddziałów, takich jak API Folie Polska, gdzie poddawane są konfekcjonowaniu i stąd trafiają do klientów”.

API Foile Polska istnieje od dziesięciu lat, a obszar działania tej fili API Foilmakers stale się powiększa. Obecnie, poza obsługą klientów z Europy Wschodniej, w jego gestii są też wszyscy użytkownicy folii API z Niemiec. Poza sprzedażą, firma świadczy też szeroko zakrojone usługi techniczno-serwisowe i doradcze. Tego aspektu jej działalności dotyczyła kolejna część wystąpienia Katarzyny Kozińskiej.

Blisko klienta | „Nasza filozofia działania jest od początku niezmienna – mówiła. – Staramy się być jak najbliżej naszych klientów, nie tylko pod względem geograficznym. Co to oznacza w praktyce? Mając do dyspozycji różnych producentów i dostawców folii, drukarnia stara się znaleźć partnera, który nie tylko zaoferuje wysokiej jakości produkt, ale wniesie do współpracy również wartość dodaną w postaci szeroko rozumianego doradztwa i wsparcia. W naszym przypadku stosujemy właśnie podejście kompleksowe: jeżeli tylko klient sobie tego życzy, bierzemy aktywny udział w danym projekcie już na wstępnym etapie. Doradzamy też w doborze folii, biorąc pod uwagę róże aspekty – projekt etykiety czy opakowania oraz technikę drukowania i uszlachetniania oraz zastosowanie końcowe produktu. Jesteśmy obecni przy wdrożeniu, dzięki czemu monitorujemy cały proces implementacji. Pomagamy też gdy pojawiają się problemy, również nie związane bezpośrednio z samą folią”.

„Jest problem? Postaramy się go rozwiązać!” | Jak wskazywała Katarzyna Kozińska, na rynku coraz częściej spotyka się projekty, których realizacja wymaga najwyższej jakości sprzętu i materiałów oraz wykwalifikowanej, doświadczonej załogi. Wśród tego typu trudnych prac, uwzględniających uszlachetnianie metodą cold stampingu, prelegentka wymieniła m.in.: duże aple pokryte folią, drobne motywy z minimalną odległością pomiędzy poszczególnymi elementami, kombinację obu powyższych wariantów oraz duże aple z bardzo drobnymi elementami w kontrze.

„Każdy z nich wymaga indywidualnego podejścia od strony technologii aplikowania folii – mówiła Katarzyna Kozińska – i w żadnym wypadku nie można wszystkich traktować w ten sam sposób, tj. przy użyciu tych samych parametrów i materiałów”.

W kolejnej części wystąpienia prelegentka wymieniła rodzaje najczęściej występujących problemów przy aplikowaniu folii metodą cold stampingu (z uwzględnieniem technologii, projektu graficznego i umiejętności operatora maszyny). Podkreśliła przy tym, że tylko właściwe połączenie wszystkich parametrów technologicznych oraz innych istotnych czynników wpływających na proces cold stampingu umożliwi zrealizowanie produkcji w sposób optymalny i zgodny z oczekiwaną jakością, także w kontekście procedury odbioru gotowego produktu przez klienta.

„API Foilmakers ma bardzo bogate doświadczenia w produkcji etykiet z zastosowaniem folii tłoczonych na zimno, uwzględniającej cały proces wytwórczy. Posiadamy gotowe rozwiązania i chętnie pomagamy drukarniom w prawidłowym doborze parametrów technologicznych, umożliwiając wykonane projektów najbardziej optymalny sposób. To część naszej kompleksowej współpracy z użytkownikami folii API Foilmakers i holistycznego podejścia do biznesu. Zapraszamy zatem do kontaktu – pozostajemy do Państwa dyspozycji” – podsumowała Katarzyna Kozińska.

Źródło: Api Folie


Prenumeruj nasz e-Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Czy technologia cyfrowa wyprze druk analogowy?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych