spot_imgspot_img

Arctic Paper S.A., 2Q/1H 2022: Najlepsze wyniki Grupy tworzą silną bazę do inwestycji

Drugi kwartał 2022 roku był najlepszy w historii Grupy. Przychody Arctic Paper wzrosły o 65 proc. do 1
296,3 mln PLN (786,6 mln PLN). Do poprawy wyników przyczynił się zarówno segment papieru, jak i
celulozy, co zaowocowało wynikiem EBITDA w wysokości 330,1 mln PLN (84,2 mln PLN). Marża EBITDA
osiągnęła 25,5%, ponieważ Arctic Paper – podobnie jak cała branża – działał w wyjątkowo zmiennym
otoczeniu biznesowym. Właściwe decyzje pozwoliły w pełni wykorzystać możliwości rynkowe.

Pozycja finansowa Arctic Paper jest solidna i została dodatkowo wzmocniona w tym okresie dzięki silnym
przepływom pieniężnym w wysokości 218,3 mln PLN (30,6 mln PLN), co zaowocowało rekordowo niskim
wskaźnikiem dług netto/EBITDA na poziomie -0,02 (0,57). Silny bilans przygotowuje nas na przyszłość,
ponieważ kontynuujemy nasze plany inwestycyjne zgodnie ze strategią 4P.

W segmencie papieru przychody wzrosły o 80 proc. do 948,6 mln PLN (526,8 mln PLN). EBITDA osiągnęła
rekordowy poziom 227,2 mln PLN (26,0 mln PLN) dzięki wyższym cenom i efektywnemu zarządzaniu
całym procesem produkcji i sprzedaży. Kontynuowaliśmy działania związane z optymalizacją produkcji,
podczas gdy skutki rosnących kosztów zostały zrównoważone przez wzrost cen naszych wyrobów. Nasze
źródła energii są w większości lokalne, w tym dostawy gazu w Kostrzynie i skutecznie zabezpieczamy się
w celu ograniczania wzrostu kosztów energii. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu wykorzystanie mocy
produkcyjnych utrzymało się na wysokim poziomie 99 procent (92).

Segment celulozy – Rottneros – zwiększył swoje przychody o 32 procent do 784 mln SEK (593 mln SEK) z
rekordową EBITDA w wysokości 253 mln SEK (127 mln SEK), spowodowaną przez wysoką produkcję i
silny popyt na celulozę. Segment celulozy zintensyfikował swoją koncentrację na rentowności poprzez
poprawę wydajności i produktywności.

W przypadku segmentu opakowań wolumeny były stabilne, zgodnie z naszą ambicją optymalizacji
produkcji pod względem maksymalizacji rentowności. Nasza inwestycja – fabryka ekologicznych opakowań
w Kostrzynie – o przewidywanej wartości 15 mln EUR postępuje zgodnie z planem, a uruchomienie
zaplanowano na koniec 2023 roku. Projekt będzie realizowany jako joint venture z Rottneros.

Energia to kluczowa kwestia dla przemysłu europejskiego. Ważnym elementem strategii Arctic Paper jest
przyspieszenie rozwoju segmentu Energia, a jej efektem będzie samowystarczalność energetyczna oraz
uzyskanie neutralności emisyjnej do 2030 roku. Latem 2022 r. w Munkedal uruchomiony zostanie
ciepłownia na biomasę, który zapewni fabryce kolejne stabilne źródło energii w konkurencyjnej cenie.
Warto podkreślić, że realizacja naszej polityki hedgingu cen energii elektrycznej w Szwecji przynosi dobre
wyniki.

Podsumowując, pracujemy zgodnie ze strategią 4P, aby inwestować w bardziej zdywersyfikowany biznes. Doskonałe wyniki dają nam siłę finansową, aby realizować nasze plany i patrzymy w najbliższą przyszłość ze spokojem i pewnością. Michał Jarczyński, Prezes Zarządu Arctic Paper S.A.

Kalendarz inwestorski: wyniki 3Q, 7 listopada 2022 r

Źródło: Arctic Paper


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak