spot_imgspot_img

Automatyzacja druku. Oszczędności i większa kontrola nad całą firmą

W branży poligraficznej coraz częściej pojawiają się tematy technologii automatyzujących druk. Ostatnio przyczynek do dyskusji stanowi prezentacja Canon Polska podczas Międzynarodowych Targów Druku i Reklamy RemaDays 2023.

Dwustopniowa technologia korekty druku dopasowuje wydruk do strony, nawet na długich arkuszach. Opcjonalny moduł detekcji automatycznie wykrywa błędne ustawienia i poprawia je, a następnie utrzymuje do końca zadanego procesu druku. Wszystko to oszczędza czas i utrzymuje najwyższy poziom produktywności. V1000 to tylko przykład, bo – w zależności od konkretnego zastosowania – inne maszyny mogą być wyposażone w nieco odmienne technologie.

Większa kontrola nad przepływem pracy | Ale maszyny to nie wszystko. Wiele firm zauważa, że inwestycja w automatyzację i kontrolę produkcji może być narzędziem ograniczającym koszty nie tylko w hali produkcyjnej. Systemy pozwalają na analizę zyskowności poszczególnych projektów czy zamówień, a wszystkie te dane można pozyskiwać na bieżąco, co daje pełną kontrolę nad bilansem zysków i strat już na poziomie danego zamówienia. Automatyzacja daje możliwość większej kontroli także nad wyceną projektów, zarządzaniem zamówieniami, stanami magazynowymi, a także nad ewentualnymi procesami reklamacyjnymi.


SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA


Często kojarzymy automatyzację druku tylko z samym procesem drukowania, ale jej zasięg obejmuje nawet flotę transportową drukarni – zauważa Rafał Osiekowicz. – Drukarnie zazwyczaj posiadają własną flotę, ale rzadko mają informację zwrotną o jej optymalnym wykorzystaniu. Warto wiedzieć na bieżąco, czy dany samochód jest sprawny, jaką ma ładowność i pojemność, a w związku z tym, czy może przewieźć konkretne zamówienie. Należy zatem kojarzyć temat automatyzacji nie tylko z drukiem, ale i z systemami takimi jak ERP, usprawniającymi działanie całego przedsiębiorstwa – mówi ekspert Canon.

Canon Arizona

Zautomatyzować można też proces obsługi klienta. Niezależnie od tego, czy drukarnia działa na rynku B2B czy B2C, cała jej praca rozpoczyna się od złożenia zapytania lub wyboru produktu przez klienta. Zamówienie może być złożone za pośrednictwem e-maila, telefonu lub sklepu internetowego.

Coraz częściej potrzeby klienta wykraczają poza dotychczasowe standardy drukowania, co wymaga podejścia projektowego, czyli konsultacji, wyceny i specjalnego przygotowania do pracy. Wszystkie te procesy również można zautomatyzować i nadać każdemu oddzielne ścieżki akceptacji.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak