Akomex Group to obecnie trzy zakłady produkcyjne zatrudniające w sumie niemal 600 pracowników. Pierwszy z nich to drukarnia Drukpak w Aleksandrowie Kujawskim (której początki sięgają lat 70. ubiegłego wieku), zajmująca się produkcją opakowań farmaceutycznych z tektury litej. Drugim jest drukarnia Akomex w Starogardzie Gdańskim (która funkcjonuje od 1993 roku) – specjalizująca się w obsłudze klientów z branży spożywczej w zakresie opakowań z tektury litej.
Trzeci to PlanoPack z siedzibą w Herning w Danii – zakład konwertujący tacki dla przemysłu rybnego i wspierający ekspansję grupy na rynku skandynawskim. Firma obsługuje również branże: elektroniczną, kosmetyczną, higieny osobistej oraz AGD. Jednym z filarów sukcesu Akomex Group jest stabilne portfolio jej klientów – ok. 60% z nich współpracuje z zakładami grupy od ponad 10 lat. Jednak nieustannie powiększa ona to grono i podnosi udział eksportu, który obecnie wynosi tu ponad 40% jej obrotów. Jego dalsze zwiększanie jest jednym z jej strategicznych celów na najbliższą przyszłość.
„Po latach użytkowania workflow innego dostawcy – mówi Szymon Polkowski, dyrektor produkcji w firmie DrukPak – postanowiliśmy znaleźć taki system, który rozwiązałby problemy, z którymi borykaliśmy się na co dzień, a jednocześnie zwiększył wydajność i jakość obsługi klienta. Jako grupa jesteśmy producentem opakowań spożywczych i farmaceutycznych, więc w naturalny sposób poszukiwaliśmy rozwiązania, które zapewni nam wysoką funkcjonalność. Istotnym była dla nas także poprawa w jakości komunikacji między trzema zakładami, które wchodzą w skład naszej grupy. Poszukiwaliśmy systemu, który będziemy mogli skalować i automatyzować bez ponoszenia znaczących kosztów tych procesów. Rozwiązanie firmy Kodak okazało się najlepszym i dlatego zdecydowaliśmy się na ten zakup”.
Zakup i wdrożenie nowego systemu workflow stał się jedną z kluczowych potrzeb firmy w ostatnich miesiącach. Szukała ona rozwiązania, które pracowałoby w oparciu o bazę danych i zapewniłoby jej większą automatyzację procesów, co z kolei uwolniłoby m.in. zasoby w dziale graficznym.
„Naszym głównym priorytetem – mówi Szymon Polkowski – była możliwość współpracy na jednym systemie we wszystkich trzech lokalizacjach. Byliśmy przekonani, że automatyzacja i sprawna komunikacja poprawi naszą wydajność. Ale zależało nam również, aby w przypadku tej nowej inwestycji poprawić naszą komunikację z klientami przez Internet. Rozwiązania dostarczone przez firmę Kodak zautomatyzowały ww. procesy, poprawiły wydajność i wpłynęły na eliminację błędów produkcyjnych. Szerokie możliwości konfiguracyjne tych rozwiązań sprawiły, że mogliśmy je dostosować do naszych potrzeb. Świadczy to o ich dużej elastyczności, jak również o samym dostawcy, od którego otrzymaliśmy ważne dla nas wsparcie serwisowe i pomoc na każdym etapie wdrożenia”.
Jak zapewnia Szymon Polkowski, system Kodak Prinergy pozwolił skrócić cykle przetwarzania danego zlecenia, obniżyć koszty, zautomatyzować procesy, zredukować liczbę błędów związanych z pracami, co zaowocowało bardziej wydajnym środowiskiem produkcyjnym.
Słuchaj podcastów NIEZBĘDNIK POLIGRAFA