spot_imgspot_img

Bardziej zrównoważony rozwój w procesie drukowania – HEIDELBERG zmienia drukarnie w pionierów energooszczędnej produkcji

W 1997 r. protokół z Kioto stanowił, że do 2020 r. procesy przemysłowe powinny być co najmniej o 20 procent bardziej wydajne niż w 1990 r. Obecnie, ze względu na ogólną tendencję do bardziej zrównoważonego rozwoju w całym społeczeństwie, ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i obecny kryzys energetyczny, rośnie presja na przemysł mediów drukowanych, aby cały proces produkcyjny był jeszcze bardziej energooszczędny – i to szybko.

Dlatego firma Heidelberg rozpoczęła kampanię dla drukarni, zawierającą informacje, porady i wskazówki ekspertów na temat tego, jak znacznie zwiększyć efektywność energetyczną w drukarniach przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. W ciągu najbliższych kilku miesięcy firma skupi się na kilku głównych kwestiach w swojej komunikacji.

“Temat zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej stał się kluczowym czynnikiem konkurencyjnym i kosztowym dla dostawców w branży mediów drukowanych – dotyczy to zarówno naszych klientów, jak i samego HEIDELBERGA”, mówi dr Ludwin Monz, dyrektor generalny firmy HEIDELBERG. “Wraz ze swoimi klientami, HEIDELBERG zamierza rozszerzyć swoją rolę w branży o efektywność energetyczną. Dzięki naszej wiedzy technologicznej i informatycznej jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom atrakcyjne opcje osiągnięcia energooszczędnej produkcji i możemy zapewnić kompleksowe doradztwo. Wszyscy musimy pracować nad tymi kwestiami, jeśli mamy osiągnąć cele w zakresie ochrony klimatu.

Speedmaster XL 106 – efektywność energetyczna w standardzie | Aby rozpocząć kampanię, HEIDELBERG prezentuje efektywność energetyczną Speedmaster XL 106. Na przykład porównanie Speedmastera CD 102-6+L z 1990 r. z obecnym Speedmasterem XL 106-6+L pokazuje, że zużycie energii na 1000 arkuszy zostało zmniejszone z 13,8 kWh do 8 kWh – redukcja o 40 procent. Cały szereg innowacji i ulepszeń w całym systemie jest odpowiedzialny za osiągnięcie takiego wyniku.

Efektywność energetyczna

Oprócz inwestowania w najnowocześniejszy sprzęt, drukarnie mogą również jeszcze bardziej zwiększyć swoją efektywność energetyczną, optymalizując sposób korzystania ze sprzętu. W tym miejscu w szczególności pojawia się jedna zasada – taka, która podkreśla kluczową różnicę między maszynami drukarskimi a samochodami, które zużywają więcej energii, im szybciej podróżują. Natomiast maszyna drukarska ma podstawowy poziom zużycia energii, który obejmuje podstawowe funkcje operacyjne. Poza tym zużycie energii wzrasta wraz ze wzrostem prędkości drukowania, ale ponieważ podstawowy poziom zużycia energii jest rozłożony na więcej zadrukowanych arkuszy, poprawia się ogólna efektywność energetyczna.



Oznacza to, że maszyna drukująca jest najbardziej wydajna, gdy zadanie jest drukowane z pełną prędkością – najlepiej w pełni automatycznie – i gdy po jednym zadaniu system albo natychmiast przechodzi do następnego zadania, albo przełącza się w tryb gotowości, jeśli nie ma nic innego do wydrukowania.

“Jeśli chodzi o efektywność energetyczną w drukarniach, chociaż używany sprzęt jest ważną podstawą, obsługa tego sprzętu w najlepszy możliwy sposób jest co najmniej równie ważna. Często jest to miejsce, w którym mogą naprawdę zrobić dużą różnicę. Właśnie w tym momencie pojawia się kampania firmy HEIDELBERG na rzecz większej efektywności energetycznej i tworzy podstawę do pełnego wykorzystania istniejącego potencjału”, mówi dr Eva Boll, szefowa ESG w firmie HEIDELBERG.

Speedmaster XL 106 z urządzeniem do pomiaru energii | Od kwietnia 2023 r. Speedmaster XL 106 będzie standardowo dostarczany z urządzeniem do pomiaru energii, choć początkowo tylko w Niemczech. Umożliwi to użytkownikom stałe monitorowanie zużycia energii przez ich maszynę – mierzonego w kilowatogodzinach na 1000 arkuszy – ze stacji sterowania. Ten odczyt zachęca operatorów do korzystania z maszyny drukującej w sposób energooszczędny – innymi słowy, z maksymalną prędkością. Ogólnie rzecz biorąc, różne środki efektywności energetycznej pomagają również drukarniom zmniejszyć emisję CO2 związaną z ich procesami przemysłowymi.

Drugi temat kampanii podkreśla potencjał w zakresie oszczędności oferowanych przez urządzenia peryferyjne dla modelu Speedmaster, które umożliwiają energooszczędną produkcję. Następnie kampania porusza kwestię “konserwacji”, ujawniając stopień, w jakim regularnie utrzymywane systemy maszyn mogą oszczędzać zasoby i poprawiać bilans energetyczny. Aby uzupełnić kampanię, firma HEIDELBERG oferuje odpowiednie usługi konsultingowe, dzięki czemu może współpracować z klientami w celu zidentyfikowania potencjału oszczędności energii w drukarni i opracowania planów wykorzystania tego potencjału.

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak