- reklama -

Każdego roku wpływ ataków cybernetycznych na przedsiębiorstwa każdej wielkości jest coraz większy. Szacuje się, że szkody związane z cyberprzestępczością sięgają 6 trylionów dolarów rocznie, do 2021 roku. Cyberataki nie stosują dyskryminacji ze względu na sektor przemysłowy, dlatego też dostawcy usług poligraficznych muszą traktować to zagrożenie tak samo poważnie, jak inwestowanie w nowy sprzęt poligraficzny.

- reklama -

Ponadto w branży zdominowanej przez małe i średnie przedsiębiorstwa kwestia ta nie może być bardziej istotna, biorąc pod uwagę, że ponad 60 % ofiar naruszeń w 2017 r. stanowiły przedsiębiorstwa zatrudniające mniej niż 1000 pracowników.

Rozmawialiśmy z dyrektorem ds. zarządzania produktami firmy Kodak, działem oprogramowania Kodak w Eastman Kodak Company, Stephenem Millerem, aby omówić, jakie są największe wyzwania związane z bezpieczeństwem cybernetycznym i jak drukarze mogą najlepiej chronić swoje firmy.

Jakie jest jedno z największych wyzwań w zwalczaniu dzisiejszych zagrożeń bezpieczeństwa cybernetycznego, które drukarnie muszą zrozumieć?

Stephen Miller

Dla drukarni, z których wiele to małe i średnie przedsiębiorstwa, ważne jest, aby nie ignorować ryzyka ataku. Uważamy, że narażane są na szwank tylko duże marki, ponieważ są one szeroko relacjonowane w mediach, ale nie oznacza to, że nie może się to zdarzyć nieznanej firmie. Hakerzy nie dyskryminują na podstawie wielkości lub reputacji. W rzeczywistości, ostatnie statystyki bezpieczeństwa cybernetycznego pokazują, że małe firmy odpowiadają za większość przypadków naruszenia danych (58%).

Hakerzy odkryli, że najbardziej wrażliwą częścią sieci komputerowej jest człowiek. Zdali sobie sprawę z tego, że nie muszą już borykać się z trudnościami związanymi z używaniem zaawansowanych narzędzi do wykorzystywania sieci komputerowych, kiedy równie łatwo mogą polegać na ludziach, którzy otwierają drzwi. A drzwi, przez które przechodzą, to w wielu przypadkach konto e-mail pracownika.

>>> Czytaj także: Sonora Plate Savings Estimator: nowe narzędzie firmy Kodak

Te złośliwe wiadomości e-mail polegają na oszukiwaniu użytkowników w otwieraniu załączników lub klikaniu łącza do zainfekowanej strony internetowej. Po uzyskaniu dostępu do zasobów firmy, hakerzy mogą ukraść informacje lub sparaliżować operacje biznesowe.

Jaki wpływ mają te ataki cybernetyczne na drukarnię?

Charakter tych ataków może być różny. Na przykład, kampanie wyłudzania poczty elektronicznej są zazwyczaj zaprojektowane w celu zainstalowania złośliwego oprogramowania, co może spowodować kilka problemów dla firmy. Może on zablokować dostęp do kluczowych elementów sieci i zatrzymać ją dla uzyskania “okupu”, dopóki firma nie spłaci hakera lub może zakłócić działanie poszczególnych części, które czynią system niesprawnym.

Istnieje również ‘spyware’, który potajemnie uzyskuje informacje poprzez przesyłanie danych z dysku twardego. W każdym przypadku, jest to ogromny ból głowy dla firmy docelowej, zakłócający jej operacje podczas pracy w celu odzyskania zdrowia po ataku. Jak długo to potrwa i jak kosztowne to będzie, zależy od powagi włamania. Ostatni raport Chubb Insurance zauważa, że średni koszt dla firmy po ataku cybernetycznym wynosi 400.000 dolarów, co może być śmiertelne dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Koszt powrotu do pełnej sprawności systemów.

Oprócz kosztów dla Twojego biznesu, może to zaszkodzić reputacji Twojej firmy i podważyć zaufanie Twoich klientów. Możesz sobie wyobrazić, jak mogłoby to wyglądać, gdyby Twoje wewnętrzne systemy zostały naruszone. Pracownik omyłkowo otwiera link w znajomo wyglądającej wiadomości e-mail, która następnie uwalnia złośliwy plik, który blokuje serwery za pomocą krytycznych plików wydruku klienta. Jeśli masz szczęście, rozwiązanie tego problemu może być drobną niedogodnością, lub może trwać kilka dni lub tygodni, aby usunąć szkody, ponosząc stratę czasu, zasobów finansowych i niezadowolonych klientów.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.