Czy innowacyjne urządzenie może zrewolucjonizować pracę drukarni szczycącej się ponad 20-letnim doświadczeniem? Przykład współpracy Preston Packaging i Kodak pokazuje, że tak. O tym, jak dzięki jednemu urządzeniu zmieniła się codzienna praca drukarni i czego wymaga się obecnie od firm poligraficznych rozmawiamy z właścicielami Preston Packaging: Filipem, Stanisławem i Jackiem Karońskimi.
Znajdujące się w podpoznańskiej Dąbrowie przedsiębiorstwo, zajmujące się produkcją opakowań z tektury litej, ulotek informacyjnych oraz instrukcji produktowych dla branży farmaceutycznej i kosmetycznej, pokazuje, że sukcesy można odnosić również w trudnych, pandemicznych czasach.
Preston Packaging to przedsiębiorstwo na swój sposób wyjątkowe. Odnalazło niszę na rynku, która pozwala mu realizować bardzo specyficzny rodzaj produkcji – oferuje jednocześnie produkcję opakowań z tektury litej, przeznaczonych dla branży kosmetycznej
i farmaceutycznej, jak i druk ulotek informacyjnych i instrukcji produktowych, koniecznych podczas sprzedaży i dystrybucji tego rodzaju produktów.
Dzięki temu producenci leków i kosmetyków muszą jedynie włożyć do opakowania swój produkt, bez konieczności zamawiania ulotki w innym miejscu. Ma to znaczny wpływ na optymalizację codziennej pracy. Jak mówi jeden z właścicieli firmy, Stanisław Karoński:
„Obecnie największy nacisk kładziemy na rozwój technologiczny. Inwestujemy w software umożliwiający nam lepszą komunikację zarówno wewnątrz organizacji jak i z naszymi klientami. Dodatkowo rozwijamy działania marketingowe i sprzedażowe. Budujemy wizerunek firmy, która oferuje coś więcej niż tylko produkt.
Efekty naszej współpracy z klientami oraz wyniki audytów, jakie przeprowadzają u nas odbiorcy, udowadniają, że wdrażane przez nas procedury stanowią dodatkową wartość dla klienta. Polityka zrównoważonego rozwoju oraz odpowiednie zarządzanie zasobami, w tym również zasobami ludzkimi, mają dziś ogromne znaczenie. Choć obecna sytuacja nie pozwala na bezpośrednie spotkania, chcemy budować relacje z naszymi kontrahentami poprzez spotkania i audyty online, pokazując, że wyzwania jakie stawia przed nami pandemia, nie wpływają na jakość naszej obsługi. Organizacja i porządek to nasza codzienność. Te standardy wiążą się oczywiście z kosztami, ale nasi klienci to doceniają”.
Cały materiał ukazał się w wydaniu kwietniowym czasopisma Świat Poligrafii Professional. Czy masz prenumeratę?