Canon: bezpieczeństwo firmowych danych

O tym, że współczesny biznes jest napędzany przez dane i analizę zachowań konsumenckich napisano już chyba wszystko. Jednak od 25 maja 2018 r., czyli z dniem wejścia w życie unijnego Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych, w centrum zainteresowania każdego biznesu powinna być także (a w niektórych przypadkach – przede wszystkim) kwestia bezpiecznego przetwarzania danych nt. klientów. I to na każdym etapie ich życia, w tym transformacji z formy papierowej na cyfrową.

- reklama -

Jak zachować bezpieczeństwo na tej długiej, często wyboistej drodze? Jak zapewnić bezpieczeństwo dokumentów szczególnie wrażliwych? Jak zachować tzw. należytą staranność w kontekście przetwarzania dokumentów analogowo-cyfrowych? Na te i inne aktualne zagadnienia rozmawiali eksperci Canon i IDG podczas Webinaru „Bezpieczeństwo danych w mieszanym środowisku analogowo-cyfrowym”. Pełny zapis rozmowy można już oglądać na stronach Canon.

Oglądaj Webinar Canon

Kosztowne pomyłki

Kary za naruszenie przepisów, czyli niedostateczną ochronę danych klientów mogą sięgać nawet 20 000 000 euro lub 4 proc. całkowitego rocznego obrotu firmy. Co ważne, kara ta nie musi zostać nałożona za samo włamanie czy wyciek danych – przestępcy włamują się przecież nawet do najpilniej strzeżonych sejfów.

W przypadku wycieku danych, organ nadzorujący (Urząd Ochrony Danych Osobowych, UODO) będzie przede wszystkim sprawdzać, czy dany podmiot wykazał należytą staranność i dochował wszelkich starań, aby danemu wyciekowi zapobiec. A przecież dane osobowe klientów i kontrahentów są przetwarzane przez firmy każdej wielkości, niezależnie od branży. Toteż problem ich ochrony dotyka de facto nas wszystkich.

„Dzisiejsze firmy można określić jako środowiska hybrydowe. To oznacza, że w ramach obsługi procesów operujemy dokumentami zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w postaci plików przechowywanych na twardych dyskach i serwerach – mówi Dariusz Szwed, MPS Business Development Manager w Canon Polska. „I tak jak komputery potrafią >>zapamiętywać<< nasz każdy cyfrowy ruch, tak większość urządzeń wielofunkcyjnych przechowuje dane w swojej pamięci podręcznej. Bez zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, zdeterminowani hakerzy mogą uzyskać dostęp do wrażliwych danych osobowych i tajemnic handlowych przedsiębiorstwa, wykorzystując luki zabezpieczeń właśnie w zwykłej drukarce. To znacznie powiększa spektrum zagrożeń, na które wystawione są cenne informacje i naraża firmę (jako dysponenta danych) na ogromne straty finansowe i wizerunkowe”.

Dowiedz się w jaki sposób chronić firmowe dane przed dostaniem się w niepowołane ręce. Z Webinarium dowiesz się m.in.:

  • Jakie ryzyka wycieku danych występują w typowych organizacjach?
  • Jak definiować i egzekwować zasady bezpieczeństwa w środowiskach mieszanych?
  • Czy można zapewnić bezpieczeństwo dokumentów szczególnie wrażliwych, np. poufnych i czy wymaga to wdrożenia dodatkowych, specjalnych rozwiązań?
  • Jakie rozwiązania mogą zapewnić elastyczność i skalowalność systemu?
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo dokumentów w środowiskach wykorzystujących chmurę?
  • Ile kosztuje taki system?
  • Jakie są modele finansowania rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo dokumentów?
  • Czym jest należyta staranność?
- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.