spot_imgspot_imgspot_img

Capital Markets Day w firmie Stora Enso

Do roku 2030 koncern planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o 30% (wyłączając wpływ inflacji) o osiągać 15% marżę z zysku operacyjnego EBIT na cykl. W założeniach kierownictwa firmy 60% obrotów mają stanowić wpływy z rynku opakowań odnawialnych (Renewable Packaging). W drugim, strategicznym dla przyszłości Stora Enso obszarze – Building Solutions, firma notuje systematyczne wzrosty dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na proekologiczny budulec jakim jest drewno. Tu celem firmy do 2030 roku jest zwiększenie jego udziałów w obrotach działu Wood Products do 40%. Trzeci segment, określany przez kierownictwo firmy mianem najbardziej perspektywicznego, to innowacje w obszarze biosurowców (Biomaterials Innovations), gdzie firma realizuje liczne projekty w ścisłej współpracy ze swoimi partnerami i klientami.

W kierunku opakowań w pełni odnawialnych | Kolejnym prelegentem podczas CMD 2022 był Hannu Kasurinen – Executive Vice President w dziale Packaging Materials. Na wstępie podkreślił on, że obecnie 45% opakowań w skali globalnej jest wykonanych z tworzyw sztucznych, co w samej Europie generuje rocznie 20 mln ton odpadów plastikowych. Zdaniem Stora Enso nawet 25% z nich można zastąpić rozwiązaniami odzyskiwalnymi, o niskim śladzie węglowym. Hannu Kasurinen mówił, że ten proces już ma miejsce, a wykonane z włókien opakowania to najszybciej rozwijający się obecnie format opakowań w skali globalnej.

Dodał przy tym, że Stora Enso posiada najszersze na rynku portfolio materiałów do produkcji opakowań. Hannu Kasurinen przedstawił pozycję Stora Enso w poszczególnych segmentach podkreślając, że na wielu z nich firma zajmuje czołowe pozycje, zarówno w odniesieniu do rynku światowego, jak i europejskiego. Wskazywał przy tym, że systematyczne wzrosty osiągane w segmencie opakowań przez Stora Enso to efekt zarówno jej rozwoju organicznego, jak też przejęć w tym segmencie. Nawiązał przy tym do niedawnej akwizycji De Jong Packaging Group praz planowanej konwersji zakładów Langerbrugge z myślą o produkcji papierów do wytwarzania tektury falistej.

Wszystko to – kontynuował – wpływa na bardzo pozytywne wyniki działów Packaging Materials i Packaging Solutions, zarówno w kontekście przychodów ze sprzedaży, zysku operacyjnego EBIT, jak i operacyjnego ROCC. Jak dodał, z obecnym potencjałem Stora Enso ma możliwość wygenerowania dodatkowych 1,5 mld euro w segmencie tektury opakowaniowej (litej oraz falistej).

Do roku 2030 Stora Enso ma ambicje zwiększyć swoją sprzedaż o 60% (względem roku 2021), dwukrotnie powiększając zysk EBIT i osiągając najwyższy w przemyśle poziom marż. Stora Enso chce stać się globalnym liderem w obszarze projektowania i tworzenia zrównoważonych opakowań, redukując tym samym o 50% ślad węglowy generowany przez Renewable Packaging. Jednocześnie jego oferta ma w 100% składać się z rozwiązań odzyskiwalnych.

Wood Products i Biomaterials: przyszłość tkwi w rozwiązaniach na bazie drewna | Kolejne prezentacje wygłoszone podczas CMD 2022 dotyczyły dwóch pozostałych działów, określanych przez Stora Enso mianem strategicznych dla jej przyszłości: Wood Products i Biomaterials. Kierujący pierwszym z wymienionych Lars Völkel – Executive Vice President Stora Enso rozpoczął swoją prezentację od stwierdzenia, że stosowanie drewna jako budulca może znacząco wpłynąć na globalne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych (11% światowej emisji CO2 generują właśnie materiały budowlane).

Podcasty

spot_img

Podcast extra

spot_img

Aktualne wydanie

spot_img

weź udział w ankiecie | nowe

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytania pochodzą z całej serii dotyczących komunikacji biznesowej i brzmią następująco:

1. Jak najczęściej komunikujesz się ze swoimi klientami?

2. Które portal społecznościowy jest dla Ciebie najważniejszy?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych

0:00
0:00