spot_imgspot_imgspot_img

Capital Markets Day w firmie Stora Enso

Stąd też rosnące zaangażowanie Stora Enso w tym segmencie rynkowym i koncentracja na działaniach realizowanych w ramach dwóch strategicznych obszarów: tradycyjnych wyrobów na bazie drewna (gdzie roczne wzrosty rynkowe wynoszą 3-4%) oraz rozwiązań budowlanych, oferowanych przez Building Solutions. W tym drugim przypadku – jak podkreślał Lars Völkel – rynek notuje roczne wzrosty przekraczające 10%, co oznacza jego olbrzymi potencjał. Oba te segmenty, jak dodał, wpływają też na stabilność finansową działu Wood Products i jego bardzo dobre wyniki: rosnące przychody ze sprzedaży, zysk operacyjny EBIT i zysk operacyjny ROCC. W segmencie Building Solutions firma zamierza potroić swoją sprzedaż do roku 2030.

Z kolei w obszarze wyrobów tradycyjnych na bazie drewna (takich jak drewno tartaczne cięte i w blokach, elementy drzwi i okien czy pelet) Stora Enso poprawiła swoją zyskowność i konkurencyjność, m.in. dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na elementy drewniane, stabilnym i konkurencyjnym cenowo źródłom surowcowym oraz wdrożonemu z sukcesem programowi poprawy działalności. Duże znaczenie – jak mówił Lars Völkel – ma też integracja w zakresie dostaw włókien, które są wykorzystywane zarówno do produkcji elementów budowlanych jak i materiałów opakowaniowych.

Trzeci strategiczny z punktu widzenia Stora Enso obszar rynkowy – innowacyjne biosurowce, zaprezentowała Johanna Hagelberg, Executive Vice President Biomaterials. Tu, jak wskazywała, kluczowe znaczenie ma lignina, z której w 1/3 składa się każde drzewo i która oferuje ogromne możliwości przemysłowe, zwłaszcza w kontekście wytwarzania biosurowców i „zielonych” źródeł energii. W kontekście tych drugich Johanna Hagelberg przytoczyła dane na temat potencjału europejskiego rynku materiałów anodowych, znajdujących zastosowanie w produkcji baterii. Ocenia się, że do 2030 roku jego zapotrzebowanie wyniesie 1 mln ton rocznie. Obecnie jednak większość baterii i akumulatorów bazuje na surowcach kopalnych. Stora Enso stara się zmieniać ten trend, inwestując w proekologiczne rozwiązania takie jak Lignode, które – wspólnie z firmą Northvolt – ma być wdrożone właśnie przy produkcji baterii.

Firma do 2030 ma osiągać sprzedaż rzędu 1 mld euro z innowacyjnych rozwiązań biosurowcowych, redukując przy tym ślad węglowy powstały przy ich produkcji o 50%. Jednym z jej celów jest osiągnięcie czołowej pozycji na rynku celulozy higienicznej, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu konkurencyjności całego działu Biomaterials.

Podcasty

spot_img

Podcast extra

spot_img

Aktualne wydanie

spot_img

weź udział w ankiecie | nowe

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytania pochodzą z całej serii dotyczących komunikacji biznesowej i brzmią następująco:

1. Jak najczęściej komunikujesz się ze swoimi klientami?

2. Które portal społecznościowy jest dla Ciebie najważniejszy?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych

0:00
0:00