spot_imgspot_img

Cyberbezpieczeństwo coraz istotniejsze dla firm. A co z chmurą?

Jednak póki co, korzystanie z chmury budzi wciąż duży opór polskich przedsiębiorców. Z badania Insight Lab dla Canon Polska wynika, że niemal co druga średnia i co trzecia duża firma w kraju nadal woli trzymać się istniejących procedur i raczej nie ufa narzędziom chmurowym. Technologię chmurową częściej wprowadzają raczej duże przedsiębiorstwa – 29 proc. z nich deklaruje, że używa tej usługi od dłuższego czasu. Z badań dla Canon Polska widać jednak też i pewien postęp w tym obszarze oraz rosnącą świadomość znaczenia tego rozwiązania w funkcjonowania biur. W czasie pandemii co piąte duże przedsiębiorstwo zdecydowało się na wprowadzenie usługi chmurowej w swojej firmie, a drugie tyle obecnie rozważa skorzystanie z niej w przyszłości do zarządzania drukiem biznesowym. Nad taką opcją zastanawia się również co trzecia średnia firma.

Kluczowa edukacja średnich firm w zakresie cyberbezpieczeństwa

Przedstawiciel Canon Polska podkreśla, że podejście polskich przedsiębiorców do kwestii cyberbezpieczeństwa i nowych technologii biurowych wyraźnie zmienia się, a proces ten przyśpieszył w trakcie pandemii.

– Liczba cyberataków na polskie firmy stale rośnie, a praca w formie zdalnej czy hybrydowej powoduje, że pracownicy są bardziej niż kiedykolwiek wcześniej narażeni na te zagrożenia. Dlatego ważne jest, aby przedsiębiorcy byli świadomi zarówno cyfrowych niebezpieczeństw, jak i możliwości ochrony przed nimi – podkreśla Dariusz Szwed. – Na szczęście widzimy wyraźny postęp w tym obszarze, który dokonał się w trakcie pandemii. Firmy coraz częściej wybierając sprzęt biurowy zwracają uwagę na kwestie zabezpieczeń cyfrowych. To jeden z kluczowych czynników wyboru – dodaje.

W opinii eksperta Canon Polska, dziś zadaniem dostawców nowych technologii powinno być wzmocnienie wiedzy polskich przedsiębiorców, zwłaszcza tych o średnim rozmiarze, o dostępnych rozwiązaniach, które pomogą chronić firmowe dane przed cyberatakami, a także pokazywanie korzyści płynących z technologii chmurowych.

– W Canon Polska traktujemy to zadanie jako jeden z naszych priorytetów, dlatego stale włączamy się w kampanie edukacyjne dotyczące cyberbezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa druku. Tworzymy podcasty, wydajemy poradniki i doradzamy naszym klientom – zaznacza Dariusz Szwed.

*Badanie zmian w funkcjonowaniu firm i korzystaniu z rozwiązań biurowych wykonano w formie ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI) w okresie 15-21 września 2021 r. i obejmowało ono 202 przeprowadzone wywiady. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy.

Źródło: Canon

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak