Cyfrowa ofensywa Konica Minolta na Labelexpo Europe 2019

- reklama -

Sukcesem zakończył się udział firmy Konica Minolta w targach Labelexpo Europe, jakie odbywały się w Brukseli w dniach 24-27 września br. Jej stoisko (dzielone z firmą MGI), na którym zaprezentowano m.in. światową premierę – cyfrową maszynę do drukowania etykiet AccurioLabel 230 – odwiedziły tysiące gości.

- reklama -

Znaleźli się wśród nich także przedstawiciele polskiej branży poligraficznej, wśród których systematycznie rośnie grono użytkowników rozwiązań Konica Minolta, dedykowanych produkcji etykiet i opakowań w technologii wąskowstęgowej. Firma świętowała podczas targów 450. wdrożenie maszyny z rodziny AccurioLabel, która pojawiła się w jej ofercie zaledwie cztery lata temu. Konica Minolta zaanonsowała na Labelexpo Europe podpisanie umów obejmujących dostawę 11 urządzeń, w tym prezentowanych na stoisku: AccurioLabel 230, GM DC330 MINI i JETvarnish 3D Web Color +.

„Tegoroczna wystawa, także w kontekście 450. instalacji urządzenia z serii AccurioLabel, udowodniła, że jesteśmy coraz bardziej znaczącym graczem na rynku produkcji wąskowstęgowej – mówi Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska. – W ofercie posiadamy obecnie „dojrzałe” rozwiązania produkcyjne, bazujące na sprawdzonym modelu, jaki zadebiutował na jednej z wcześniejszych edycji Labelexpo Europe. AccurioLabel 230 – maszyna pokazana po raz pierwszy podczas tegorocznych targów, zapewnia użytkownikom jeszcze więcej korzyści pod względem wydajności, elastyczności i stabilności produkcji. Oprócz prezentacji nowych rozwiązań, wydarzenie to było dla nas znakomitą okazją do podkreślenia kompleksowego, holistycznego podejścia do współpracy z klientami. Dotychczasowe wdrożenia maszyn z serii AccurioLabel w polskich drukarniach, jak też nowe projekty (także te zapoczątkowane podczas Labelexpo Europe 2019) pokazują, że są one przez rynek dostrzegane i doceniane”.

AccurioLabel 230 – nowa maszyna, sprawdzona technologia

Główną „gwiazdą” stoiska była AccurioLabel 230 – nowa, szybsza o 73% wersja bazującego na technologii tonerowej rozwiązania Konica Minolta, dedykowanego produkcji etykietowej. Poza wyższą wydajnością, producent podkreśla też inne jej cechy: obsługę podłoży z poddrukiem (np. transparentnych etykiet z bielą podkładową) zrealizowanym wcześniej w technologii konwencjonalnej, zredukowaną ilość odpadów generowanych podczas produkcji czy dokładniejsze pasowanie.

Maszyna drukuje w czterech kolorach z prędkością do 23,4 m/min. (w przypadku większości papierów i folii, m.in. PP i PET) i rozdzielczością 1200 dpi. Obecny na targach Jarosław Krasnodębski, koordynator ds. sprzedaży rozwiązań druku przemysłowego Konica Minolta Business Solutions Polska, podkreśla elementy wpływające na jej wydajność:

„W modelu AccurioLabel 230 wprowadzony został nowy moduł utrwalania, co wyeliminowało przestoje pomiędzy kolejnymi pracami i konieczność jej każdorazowego rozgrzewania. Dodatkowa korzyść to zredukowana dzięki temu ilość odpadów. Maszyna jest oferowana w dwóch wariantach szerokości wstęgi – 250 lub 330 mm. Uwagę zwraca też osiągnięty tu wskaźnik niemal 75% wzrostu wydajności w porównaniu z wcześniejszym modelem”.

Kompleksowe wykańczanie i uszlachetnianie etykiet

Na targach Labelexpo Europe 2019 maszyna AccurioPress 230 była prezentowana w dwóch wariantach. W jednym z nich wyposażono ją w dodatkową stację drukującą w technice fleksograficznej, dedykowaną aplikowaniu – w trybie inline – dodatkowej bieli.

Jego producentem jest duńska firma Grafisk Maskinenfabrik (jeden z partnerów technologicznych Konica Minolta), której nowe rozwiązanie – DC330 MINI – również znalazło swoje miejsce na targowym stoisku. Jest to kompaktowy konwerter do wykańczania i uszlachetniania etykiet, pracujący z prędkością do 65 m/min. i obsługujący wstęgę o szerokości 330 mm. Oferuje m.in. opcje: lakierowania wybiórczego, foliowania na zimno, buforowania inline, koronowania, perforacji oraz cięcia od spodu i cięcia żyletkowego.

Firma MGI zaprezentowała z kolei rozbudowaną linię do uszlachetniania etykiet i opakowań giętkich – JETvarnish 3D Web Color+, uwzględniającą także opcję zdobienia. Prezentacje targowe obejmowały w tym przypadku pełny cykl wytwarzania etykiety – od jej przygotowania do uzyskania finalnego produktu.

Personalizowane dane, rozszerzona rzeczywistość

Z myślą o personalizacji etykiet i opakowań na stoisku prezentowany był moduł do inkjetowego drukowania danych zmiennych, stworzony przez IIJ – kolejnego partnera technologicznego Konica Minolta. Mówi Marcin Zaporowski, odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań druku przemysłowego w firmie Konica Minolta, również obecny na targach Labelexpo Europe z myślą o klientach z Polski:

„Może on zostać zainstalowany – in-line – w maszynie drukującej w technologii konwencjonalnej, bądź w urządzeniu wykańczającym lub uszlachetniającym. Dzięki temu każdy realizowany projekt można poddać personalizacji. Wykorzystując głowice atramentowe Konica Minolta, można unowocześnić obecny park maszynowy i rozbudować go o wspomniany moduł IIJ robiąc z niej maszynę hybrydową, co zwiększa elastyczność produkcji i konkurencyjność drukarni, przy dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Łukasz Kurasiński, Industrial Printing Business Development Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska, dodaje: „Targi stały się również okazją do szerszej promocji rozwiązań w zakresie tzw. rozszerzonej rzeczywistości (AR – augmented reality), znajdujących się w naszej ofercie. Fakt ten wielu przedstawicielom polskiej branży poligraficznej jest mniej znany. Będąc na targach przez ostatnie dwa dni przekonałem się, że wystawa w Brukseli była znakomitą możliwością, by zaprezentować je szerszej publiczności, także w kontekście ich zastosowania przy produkcji etykiet czy opakowań”.

„Around the world, around the clock”

Hasło to przyświecało tegorocznej prezentacji Konica Minolta na targach Labelexpo Europe i miało odzwierciedlać jej zaangażowanie oraz wsparcie dla setek dostawców usług poligraficznych z całego świata, którzy rozwijają swój biznes z udziałem rozwiązań tego producenta. Edoardo Cotichini – Team Manager Industrial Printing w firmie Konica Minolta Business Solutions Europe, wyjaśnia:

„Dzięki partnerskiemu podejściu, nieustannie pomagamy kształtować pomysły naszych klientów. Jesteśmy też coraz bardziej aktywni na rynku druku etykietowego i przemysłowego. Świat stale ewoluuje, a my razem z nim – przyszłość naszych klientów w kontekście zachodzących zmian jest dla nas kluczowa. Z tego też względu oferujemy im kreatywne podejście do biznesu, innowacyjne technologie i najwyższej klasy rozwiązania, pozwalające na przedefiniowanie swojej działalności przez wiele firm. Zgodnie z innym mottem, jakie przyświeca naszej globalnej działalności: It’s time to rethink what’s possible”.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.