Okazja była wyśmienita, bo podczas Polish Prinect User Day 2022 odbywającego się w Warszawie, spotkaliśmy się z Maciejem Sierpińskim z drukarni MDM Druk (Poznań) i porozmawialiśmy o tym, co możemy wszyscy zrobić dla siebie, jako branża. Inwestycja w szkolenia, praktyki zawodowe i Polska Izba Druku. Przy okazji nasz gość podsumował to, co dzieje się u niego w drukarni i ogólną sytuację w branży. Niezwykle interesująca rozmowa. Polecamy!
Każdy powie, że to nie czas na tego typu działania. Jak nie teraz, to kiedy? Integracja środowiska poligraficznego, bez animozji, kłótni i z dużą dawką wiedzy w oparciu o kształcenie. To nie tylko slogany, to realność naszego życia w tej branży wymusza, by wreszcie wdrożyć jeden z najbardziej znanych sloganów biznesowych… Myśl globalnie, działaj lokalnie. Dlaczego? Bo w obliczu galopujących zmian, warunków ekonomicznych, wojny, nieustannej „walki” o materiały i wreszcie terminy… mamy prawdopodobnie jedyną taką okazję, by wreszcie ruszyć do przodu i działać. Lobbing. Jedno słowo, które dzisiaj nabiera szczególnego znaczenia. Bez tego, ta najnowsza technologia, która wszyscy kupujemy… traci sens.
Bo lobbing to przede wszystkim dbanie o nasze wspólne interesy branżowe i to nie w perspektywie 365 dni, tylko nieco dalej. Nie tylko tutaj, w naszym własnym ogródku. Na poziomie Europy, gdzie niemałym trudem zdobyliśmy pozycję lidera. Teraz, trzeba ją tylko obronić. Jeżeli komukolwiek wydaje się, że zrobi to sam… to gratulujemy pomysłu.
Z tyłu głowy pozostaje wojna, która toczy się tuż obok nas. To też zmienia dużo. Przyjdzie moment, że Ukraina na koniec (oby ten najlepszy) będzie potrzebowała także usług, ekspertów, fachowców, czyli czegoś, co dzisiaj jest na drugim planie. Mimo wszystko, warto się do niego przygotować. I to właśnie o tym jest rozmowa z Maciejem Sierpińskim. Zapraszamy.
Premiera już 30.06.2022 o godz. 15:00.