spot_imgspot_img

Czterokrotny wzrost produktywności w Colours Factory

Zaledwie rok temu informowaliśmy Was o inwestycji, jaką zrealizowało Colours Factory. Tym razem chodziło o urządzenia z obszaru introligatorni. Przypominamy Wam ten materiał, bo okazji do tego, by wiedzieć więcej o marce Horizon w Polsce będzie znacznie więcej.

Colours Factory jest drukarnią, której nie trzeba specjalnie prezentować na naszych łamach. Niedawno pisaliśmy o dużej inwestycji CtP, a tymczasem w drukarni pojawiły się nowości także w obszarze introligatorni. Tym razem firma Derya, wyłączny przedstawiciel marki Horizon, dostarczyła drukarni urządzenie StitchLiner MARK III. O drukarni, inwestycjach i sytuacji na rynku rozmawialiśmy z Markiem Kruszką dyrektorem ds. produkcji i rozwoju.

- Reklama -

Jak dzisiaj Colors Factory ocenia rynek poligraficzny?

Branża poligraficzna boryka się obecnie z wieloma wyzwaniami. Od kilku miesięcy odczuwalny jest problem z dostępnością surowców. Brakuje nie tylko papieru, ale także innych materiałów poligraficznych. Takiego niedoboru surowców nie pamiętam w swojej historii. Sytuację pogarsza wysoka inflacja, która dotknęła również naszą branżę. Jeśli już udaje się pozyskać surowiec, to jego cena jest daleka od tej, którą znamy. Wiele polskich papierni przebranżowiło się, przerzucając ciężar działalności na inny sektor produktów poligraficznych. Obecnie druk odbywa się głównie na papierach z importu, który nadal nie funkcjonuje tak sprawnie, jak przed pandemią. Opóźnienia w dostawach stały się codziennością.

StitchLiner MARK II

Stale rosną też koszty produkcji – i także tutaj wzrosty są znaczące. Z drugiej strony nie zmienia się, a nawet wbrew wszystkiemu nadal rośnie presja ze strony klientów, związana z dalszym skracaniem czasu realizacji zleceń. Żyjemy coraz szybciej, szybciej podejmujemy decyzje i szybciej też oczekujemy ich realizacji. Branża poligraficzna nie od dziś charakteryzuje się wysokim stopniem konkurencyjności, jednak obecny czas to okres próby dla całego sektora i wiele na to wskazuje, że niestety nie wszystkim uda się go przetrwać.

Marek Kruszka

Jakie wyzwania stoją przed Colours Factory?

Colours Factory działa na rynku od 2005 roku. W przyszłym roku świętować będziemy pełnoletność. To wystarczająco dużo czasu, by poznać mechanizmy zachodzące w branży, potrzeby i oczekiwania klientów oraz by wypracować elastyczne i konkurencyjne metody wytwarzania produktów poligraficznych.

To także dostatecznie dużo okazji do umocnienia relacji z naszymi partnerami, dostawcami i odbiorcami, a także współpracownikami, by wspólnie pokonywać napotykane trudności i razem mierzyć się z coraz to nowymi wyzwaniami. Oczywiście żyjemy w tej samej rzeczywistości co inni.

My również odczuwamy braki surowców, rosnące koszty produkcji, zmiany na rynku pracy, czy też deficyty specjalistów wielu dziedzin. Jednak nasze doświadczenie, umiejętność szybkiego reagowania, a także pielęgnowane od lat relacje z naszymi partnerami pozwalają nam stabilnie funkcjonować, sprawnie radzić sobie z bieżącą sytuacją i iść do przodu nawet w tak trudnych (i zmiennych) warunkach. Przez lata działalności wypracowaliśmy pewien model współpracy. Nasi klienci przywykli do tego, że otrzymują zamówione wydruki szybko i w doskonałej jakości. Staramy się, by również teraz nie obniżać poprzeczki, a wręcz przeciwnie, planujemy nadal rozwijać się i oferować coraz więcej.

StitchLiner MARK II

Dzięki szybkim (i odważnym) decyzjom zgromadziliśmy zwiększone stoki magazynowe, by móc utrzymać ciągłość produkcji i na bieżąco dostarczać klientom zamówione wydruki. Realizując obraną już kilka lat temu strategię, podejmujemy ponadto liczne działania nakierowane na dalszą automatyzację procesów. Najbliższy czas to także dalsze kroki w kierunku ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

Jak ważna w całym procesie produkcji jest introligatornia?

Nie mniej ważna niż sam druk. Większość realizowanych przez nas zleceń wymaga dalszej obróbki, zanim z arkusza staną się finalnym produktem, który klient zamówił. Krojenie arkuszy, ich składanie i łączenie z sobą, wykrawanie różnych kształtów czy uszlachetnianie wydruków to procesy, bez których nie moglibyśmy mieć do czynienia z kompletnym produktem poligraficznym, zarówno reklamowym, wydawniczym, jak i każdym innym.

Skąd pomysł na inwestycję w Horizon?

Stale inwestujemy w maszyny, które pozwalają nam optymalizować procesy, zwiększać wydajność, poprawiać jakość i oferować klientom nowe usługi i rozwiązania. Produkty marki Horizon wykorzystujemy w naszej firmie od chwili wejścia na rynek drukarni internetowych. Przez te 10 lat, w naszym parku maszynowym posiadamy już 8 maszyn tego japońskiego producenta. Ze względu na ich wysoką automatyzację, doskonale sprawdzają się przy szybkiej realizacji zróżnicowanej produkcji, która jest tak charakterystyczna dla druku online. Zarówno posiadane falcerki Horizona, jak i użytkowane linie do oprawy zeszytowej przyzwyczaiły nas do sprawnej, bezawaryjnej pracy i wysokiej wydajności oraz utwierdziły nas w przekonaniu o wyborze kolejnego, tym razem jeszcze bardziej rozbudowanego systemu do oprawy zeszytowej.

StitchLiner MARK II

Jakie były Wasze potrzeby w tym zakresie?

Zależało nam przede wszystkim na dalszym zwiększaniu wydajności oraz skracaniu czasów produkcji katalogów szytych. Oczywiście jakość ich wykonania nie mogła przy tym ulec pogorszeniu. To ogromnie ważne w dobie tak dużej konkurencji, by oferować klientom produkty o najwyższej jakości w możliwie najkrótszym czasie. Kluczowe znaczenie cały czas ma także bezawaryjne działanie maszyn. Przy tak dużym obłożeniu i tempie, jakie występuje w naszej pracy, nie ma miejsca na przestoje.

I właśnie taka jest linia do produkcji broszur Horizon StitchLiner MARK III. Najwydajniejsza w swojej klasie. Dzięki możliwości oprawy dwóch broszur jednocześnie, pozwala na realizację nawet 12 tys. publikacji szytych w godzinę. Dodatkowo umożliwia odciążenie procesów falcowania i ewentualnego, dodatkowego bigowania. Wszystkie te czynności realizowane są dzięki MARK III w jednym przelocie, a przyrząd trwa zaledwie 20 sekund.

Korzystacie z tych rozwiązań od kilku miesięcy, czy Wasze oczekiwania spełniły się?

Dzięki Horizon StitchLiner MARK III nasza produktywność w obszarze produktów szytych, w porównaniu z poprzednim rozwiązaniem, wzrosła ponad czterokrotnie. Wynika to nie tylko z większej wydajności samej maszyny, ale także łatwości jej obsługi i skoncentrowania kilku procesów w jednym przelocie. Oznacza to, że klienci otrzymują swoje publikacje jeszcze szybciej i mogą szybciej wykorzystywać je w komunikacji ze swoimi klientami. To ogromnie istotne w tak dynamicznej rzeczywistości, w jakiej obecnie funkcjonujemy. Dzięki połączeniu kilku procesów w jednej linii, zwiększył się także komfort pracy operatorów. Pełna automatyzacja urządzenia gwarantuje nie tylko najwyższe parametry wydajnościowe, ale także skrócenie czasu narządu do absolutnego minimum oraz pełną powtarzalność produktów.

StitchLiner MARK II

Jak wyglądało wdrożenie? – szkolenia, czas poświęcony na wprowadzenie w cały ciąg produkcyjny

Firma Derya, jedyny dystrybutor maszyn marki Horizon w Polsce, mimo trudnych warunków z dostępnością maszyn, dostarczyła i zainstalowała linię terminowo, co jest niezwykle istotne z naszej perspektywy. Proces wdrożeniowy nabytej linii przebiegł bardzo szybko i sprawnie. Instalacja trwała zaledwie 2 dni i udało się ją przeprowadzić praktycznie bez przerwy w produkcji. Demontaż poprzedniego i montaż nowego urządzenia staraliśmy się zorganizować w taki sposób, aby nie opóźniać realizacji zleceń naszych klientów. Był to dla nas warunek konieczny. Naszym operatorom wystarczyło kilka dni szkoleń pod okiem przedstawicieli serwisu, by wprowadzić maszynę na najwyższe obroty i bez zakłóceń realizować swoje zadania.

Plany na przyszłość?

Już Goethe wiedział, że „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Rozwój na stałe wpisany jest w DNA naszej firmy. Dopiero co zakończyliśmy budowę nowoczesnego magazynu wyrobów gotowych, a w planach już mamy kolejne inwestycje. W bieżącym roku stawiamy na dalsze zwiększanie wydajności oraz efektywności prowadzonych działań, zarówno w obszarze druku jak i obróbki wydruków. Nie zwalniamy też tempa w kwestii dalszej automatyzacji procesów oraz podnoszenia komfortu pracy naszych pracowników. Będzie innowacyjnie i rozwojowo!

Dziękujemy za rozmowę.


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img

ZING

Drukarnia Interak

spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy wybierasz się na targi drupa 2024?

Gdybyś wybierała się/wybierał się na targi drupa 2024, to jakich tematów byś szukała/szukał?

spot_img