spot_imgspot_img

Czy nam wszystkim po drodze z „Eko”?

- Reklama-

To dosyć zaskakujące pytanie pojawiło się podczas naszej rozmowy redakcyjnej, gdzie podsumowaliśmy część bieżących wyników z ankiety opublikowanej na naszych łamach (serwisu). W sumie na dzisiaj odpowiedziało na nasze pytania blisko 300 osób. A pierwsze brzmi następująco: Czy bycie „Eko” utrudnia, czy ułatwia funkcjonowanie na rynku? Zaskakujące jest to, że ponad 63% respondentów twierdzi, że utrudnia a tylko 28%, że ułatwia. Pozostali nie mają zdania w tym temacie. Kolejne pytanie brzmiało: Czy Twoi klienci dokonują zakupu (produkcji) z uwzględnieniem materiałów „Eko”? Otóż 54% twierdzi, że „Eko” jest na dalszym planie, wymagają stosowania w produkcji materiałów „Eko” – tylko 33%, a pozostali nawet o to nie pytają. To jak jest w praktyce? Hipokryzja? Czy tylko sytuacja bieżąca związana z wojną, trudnościami logistycznymi i rosnącymi cenami prądu, gazu, opału jest tego przyczyną?

Wydaje się, że „ekologia” jako temat pojawia się w innym obszarze, bardziej marketingowym, niż praktycznym, ale to już Wy wiecie najlepiej. Dla nas wyniki ankiety ułożone w takich proporcjach są nawet trudne do skomentowania. Na dodatek, mieliśmy okazję wziąć udział w jednym z najlepszych wydarzeń branżowych, czyli Warsztatach Flekso… Podczas tego wydarzenia, Mirosław Pawliński (red. naczelny) prowadził rozmowę LIVE transmitowaną na kanale YOU TUBE, której tematem głównym był obszar współpracy drukarni opakowaniowych z klientami, ich oczekiwania w stosunku do drukarni i rzeczywisty obraz „Eko” świadomości u klientów zamawiających opakowania.

Tę ciekawą rozmowę polecamy Wam, byście dokładnie ją nie tylko obejrzeli, ale również wysłuchali. Być może za kilka tygodni zaprezentujemy całość, jako jedną z części NIEZBĘDNIKA POLIGRAFA.

W bieżącym wydaniu czasopisma wracamy do tematów związanych z transformacją cyfrową, nowym oprogramowaniem, inwestycjami w technologie „EKO” i uszlachetnianie w linii na maszynach offsetowych. Przedstawiamy Wam materiał dotyczący nowości firmy Canon, czyli uszlachetniania z CMYK-a (efekt lakieru mat i połysk), nowych modeli maszyn drukujących Speedmamster SX 102 z firmy Heidelberg oraz maszyn RotaJet L od Koenig & Bauer. W minionych tygodniach odwiedziliśmy między innymi drukarnię Koncept z Białegostoku oraz drukarnię Majorczyk z Gniezna. A na okładce…

Dużym zaskoczeniem dla nas, było zaproszenie do niemieckiej drukarni internetowej SAXOPRINT, gdzie mieliśmy okazję przyjrzeć się, jak w rzeczywistości technologia ukryta pod nazwą Push-to-Stop jest wykorzystywana w pełnym tempie produkcyjnym. 3 minuty druk, zmiana płyt, rozpędzenie do maksimum, 3 minuty druk i zmiana płyt. Więcej na ten temat przedstawimy w kolejnym wydaniu. Tymczasem zapraszamy do aktualnego i do zobaczenia za miesiąc.


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 264 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytanie brzmi następująco:

Czy bycie "EKO" utrudnia, czy ułatwia funkcjonowanie na rynku?

Czy Twoi klienci dokonują zakupu (produkcja) z uwzględnieniem materiałów "EKO"?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych