Często poruszany temat ekologii wcale nie jest jedynym, który jest dość istotnym dla zachowania naszej planety – czystej. Bo choć ekologia większości kojarzy się może z kilkoma podstawowymi zagadnieniami, nie wiele osób łączy fakty. Chociażby to, że na rynku w ostatnich latach, zwłaszcza pandemicznych, pojawia się coraz więcej wszelkiego rodzaju podróbek. Nie tylko z obszaru tekstyliów, ale także i uwaga… żywności. Zatem dotyczy nas to bezpośrednio. Bo skąd mamy wiedzieć, czy to co kupujemy w sklepie jest produkcją oryginalną, czy też całkiem dobrą podróbką.
Czasami cena wcale nie mówi o tym, że dany produkt jest podróbką. Istnieje już wiele przykładów na to, jak łatwo jest oszukać potencjalnych klientów końcowych. Słynna sprawa sprzedaży wina w Chinach, które miało pochodzić z jednej z najsłynniejszych francuskich winnic… tylko tyle, że sprzedano go za jednym razem w ilości, jaką normalnie produkuje się tam w 4-5 lat.
Dlaczego wspominam żywość? Bo według ostatnich danych publikowanych w Europie, żywność jest na 3 miejscu pod względem wprowadzenia do obrotu „fałszywek”. A to oznacza, że drukarnie i firmy opakowaniowe zajmują się także (czasami nieświadomie) produkcją opakowań, które służą temu procederowi.
To, czy drukarnia pyta klienta o to, co dalej się dzieje z jej produkcją, tego nie wiemy i też nie oskarżamy nikogo w tym zakresie. Nagłaśniamy jednak wyjątkowo trudny temat. Przy okazji włączamy kolejną ankietę dotyczącą właśnie zabezpieczania produkcji poligraficznej. Jej wyniki wykorzystamy do rozmów w serii NIEZBĘDNIK POLIGRAFA oraz artykułów do czasopisma. Zatem… i Wy możecie wziąć w takim rozwiązaniu udział. Zapraszamy.