spot_imgspot_img

Czy wykorzystujesz skuteczność tradycyjnej korespondencji po pandemii?

Erwin Busselot, Dyrektor ds. innowacji i rozwiązań biznesowych, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe

Na początku pandemii nie ma wątpliwości, że popyt na direct mail skorzystał z uwagi na odbiorców zamkniętych w domach. Szybko stała się ona potężnym kanałem komunikacyjnym umożliwiającym kontakt z odbiorcami. Dwa lata po pierwszej blokadzie, direct mail nadal okazuje się niezwykle skuteczny.

W pierwszym kwartale 2022 r. przychody Austrian Post z tytułu przesyłek reklamowych wzrosły o 6,3% do 81,5 mln EUR. Dla Royal Mail wolumen przesyłek reklamowych wzrósł o 30% rok do roku według wyników finansowych za dwanaście miesięcy do końca marca 2022 roku. Deutsche Post również odnotowała silny pierwszy kwartał 2022 r. dla poczty z przychodami na poziomie 4,2 mld euro, co stanowiło niewielki spadek w porównaniu z wyjątkowo wysokim poprzednim rokiem 4,6 mld euro.

Podczas gdy świat otwiera się na nowo, możliwość dalszego skutecznego zaangażowania pozostaje, ponieważ pracownicy kształtują swoją równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Jest to coś, co odkryło własne badanie Ricoh wraz z międzynarodową firmą świadczącą usługi profesjonalne Ernst & Young Global Limited, znaną jako EY. Badanie “2022 Work Reimagined Survey” wykazało, że 80% pracowników chce pracować zdalnie przez co najmniej dwa dni w tygodniu.

Direct mail radzi sobie imponująco z tą grupą odbiorców w domu. W I kwartale 2022 roku utrzymała brytyjskie benchmarki ustanowione podczas pandemii, według danych JICMAIL, przechwytywanych z panelu tysiąca gospodarstw domowych każdego miesiąca. Stało się tak pomimo ograniczenia budżetów domowych, trudnych warunków handlowych i spadku skuteczności marketingu, jak donosi DMA (Direct Marketing Association).

W rzeczywistości 5% przesyłek (w tym przesyłki bezpośrednie, biznesowe, door drops i przesyłki częściowo zaadresowane) skłoniło konsumentów do sprawdzenia szczegółów konta w I kwartale 2022 r., a 4% skłoniło do zakupu.

Największe wyniki osiągnęła korespondencja biznesowa – 9% przesyłek skłoniło konsumentów do sprawdzenia danych konta w porównaniu z 4% przesyłek bezpośrednich do konsumentów, a 6% spowodowało zakup. Ma ona również najdłuższą żywotność w domu – do 9,1 dni.

Print Power niedawno podzielił się również wynikami niemieckich badań, które wykazały siłę bezpośredniej wysyłki. Podkreślono w nich wartość pojedynczych przesyłek oraz wyniki osiągane, gdy przesyłki drukowane są częścią wielokanałowego miksu. Dzięki tej skuteczności direct mail może wspierać inny trend przyspieszony przez pandemię, który wydaje się utrzymywać – wzrost zakupów online.

Badanie Global Consumer Insights Pulse Survey z czerwca 2022 roku przeprowadzone w 25 terytoriach przez globalną sieć usług profesjonalnych PwC wykazało, że ponad 60% respondentów zwiększyło zakupy online podczas pandemii. Dodano, że mniej więcej połowa będzie wydawać więcej online w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Stwarza to ekscytujące możliwości rozwoju dla poczty, którą odbiorcy chętnie otrzymują, zachowują i na którą odpowiadają. Personalizacja komunikacji zapewnia większe zaangażowanie i skłania do działania. Istnieje wiele sposobów, w jakie technologia cyfrowego druku atramentowego może pomóc w tworzeniu tego typu wydruków, które robią wrażenie:

  • Stosowanie zindywidualizowanych danych – dostęp do dokładnych informacji pozwala na dostarczenie wiadomości pod właściwy adres i do właściwego odbiorcy w odpowiednim czasie wraz z odpowiednimi ofertami lub ofertami związanymi ze specjalnymi datami.
  • Spersonalizowane dopasowane treści – stworzenie starannie spreparowanego przekazu, który odpowiada na konkretne potrzeby, hobby, zainteresowania i wzorce zakupowe odbiorcy, sprzyja udanej interakcji.
  • Projektowanie i wzbogacanie druku cyfrowego w celu zwiększenia atrakcyjności – projekty łączące kreatywne efekty druku z dotykowymi podłożami przyciągają wzrok i angażują zmysły, dzięki czemu przekaz jest bardziej pamiętny. Zachęcają do zatrzymania, a nawet dzielenia się wydrukiem.

Te trzy elementy mogą być dostarczone z ukierunkowanym nakładem, który może być dostosowany do każdego budżetu. Kody QR mogą być włączone, aby pomóc w mierzalności i połączyć czytelników natychmiast z zasobami online dla wielokanałowego podejścia, które buduje interaktywność marki, świadomość i napędza sprzedaż, podczas gdy kupony i oferty mogą być starannie dostosowane dla maksymalnego wpływu.

Pandemia zachęciła nas wszystkich do dostosowania się do nowych zachowań. Direct mail wyraźnie na nich skorzystał. Dał powód do nowych form komunikacji. Mogą być one kontynuowane na wiele sposobów dzięki responsywnemu i pomysłowemu drukowi, który może wzbudzić zainteresowanie i doprowadzić do działania.

Źródło: Erwin Busselot


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak