Debiut firmy Miraclon na targach Labelexpo Europe

Jacek Galiński

Wrześniowe targi Labelexpo Europe 2019 były pierwszym wydarzeniem branżowym o międzynarodowym zasięgu, na którym firma Miraclon wzięła udział pod własną marką. Na stoisku, nawiązującym do tożsamości działu fleksograficznego Kodak (przejętego przez nią z początkiem tego roku), zaprezentowane zostały jej rozwiązania dedykowane produkcji opakowań i etykiet.

- reklama -

Po raz pierwszy w Europie pokazany został system Kodak Flexcel NX Ultra Solution. Bazując na opatentowanej technologii Kodak Ultra Clean, umożliwia ona – jak podkreśla producent – wytworzenie gotowej formy drukowej w ciągu niespełna godziny. Rozwiązanie, oparte na wodnej technologii, wolnej od rozpuszczalników i wolnych związków organicznych, spotkało się z dużym zainteresowaniem zwiedzających z całego świata, także z Polski. Z myślą o tych ostatnich na stoisku firmowym przez cały okres targów był obecny Jacek Galiński, odpowiedzialny za rozwój biznesu Miraclon w Polsce.

„Miraclon to nowy „dom” obchodzącej w ubiegłym roku 10-lecie istnienia technologii Kodak Flexcel NX, doskonale znanej wielu przygotowalniom i drukarniom fleksograficznym, także w naszym kraju – mówi. – Z ich punktu widzenia nic się nie zmieniło, poza brandem, który zresztą poligrafom o dłuższym stażu powinien być znany. Miraclon to nazwa płyt typograficznych oferowanych niegdyś przez firmę Kodak. Potwierdzają to rozmowy, jakie przeprowadziliśmy podczas licznych wizyt na naszym stoisku, a kilka miesięcy wcześniej – na lokalnych, polskich wydarzeniach, skierowanych do naszych klientów. Cieszymy się, że przejęcie biznesu fleksograficznego przez Miraclon traktują oni jako znaczący krok naprzód, mający zagwarantować ciągłość biznesu, a z punktu widzenia użytkowników naszych rozwiązań – bezpieczeństwo realizowanej przez nich produkcji. Podpisywane wciąż kontrakty, a także znaczące miejsce Polski na światowej „mapie” technologii Flexccel NX są tego najlepszym potwierdzeniem”.

Europejska premiera systemu Kodak Flexcel NX Ultra Solution

Ten ostatni aspekt był doskonale widoczny podczas Labelexpo Europe, gdzie główną atrakcją stoiska Miraclon był nowy system produkcji form drukowych, bazujący na wodnej technologii Kodak Ultra Clean, eliminującej z jednej strony – konieczność stosowania rozpuszczalników, z drugiej – emisję wolnych związków organicznych. Jednym z jego beta testerów jest bowiem polska firma Fleksograf, która znalazła się w targowym portfolio Miraclon, uwzględniającym m.in. próbki prac (np. etykiet) wykonanych z udziałem przygotowanych przez nią form drukowych.

„Flexcel NX Ultra Solution to wzbogacone przez zespół specjalistów Miraclon pierwsze komercyjnie dostępne rozwiązanie, bazujące na technologii wodnej. Umożliwia wytwarzanie stabilnych, wysokowydajnych form fleksograficznych o wysokiej jakości, przy jednocześnie zminimalizowanym negatywnym wpływie na środowisko naturalne” – podkreśla Jacek Galiński.

W skład kompletnego systemu wchodzą: znana z wielu wdrożeń (także w Polsce) naświetlarka Flexcel NX, nowa wywoływarka Flexcel NX Ultra oraz dedykowane jej, nowe płyty Flexcel NX Ultra. W efekcie użytkownik ma do dyspozycji konfigurację, uwzględniającą wszystkie etapy powstawania gotowej do założenia na maszynę formy drukowej: naświetlanie, wymywanie, suszenie i finalną obróbkę.

Zalety systemu podkreśla także Krzysztof Malengowski, właściciel firmy Fleksograf z podpoznańskiej Drużyny, która testuje nowe rozwiązanie Miraclon od maja 2019:

„Flexcel NX Ultra z jednej strony oznacza dla nas możliwość wejścia na nowe rynki zbytu, z drugiej – jest dobrą wiadomością dla naszych obecnych klientów, którzy w coraz większym stopniu zwracają uwagę na proekologiczne aspekty prowadzonej działalności. Dzięki wdrożeniu nowego rozwiązania firmy Miraclon wyznaczamy nowe standardy w obszarze zrównoważonego rozwoju w produkcji form drukowych, przy zachowaniu najwyższej ich jakości, charakterystycznej dla wszystkich rozwiązań spod znaku Flexcel NX”.

Wykonane w systemie Flexcel NX Ultra przez Fleksograf formy drukowe są wykorzystywane do zadrukowywania różnych podłoży: opakowań giętkich, kartonów pudełkowych czy etykiet.

Polska „bastionem” technologii Kodak Flexcel NX

Polski rynek obfituje w instalacje rozwiązań z rodziny Flexcel, co przełożyło się na wysoką frekwencję klientów z naszego kraju, odwiedzających stoisko Miraclon podczas targów Labelexpo Europe.

„Była to dla nas świetna okazja, by opowiedzieć nieco więcej o procesie przejęcia działu fleksograficznego Kodak, powstaniu brandu Miraclon, a także misji jaka nam przyświeca. Ta zaś bazuje na zapewnieniu równie wysokiego poziomu samych rozwiązań, jak też obsługi z nimi związanej jak miało to miejsce dotychczas. Warto podkreślić, że zarówno od strony badawczo-rozwojowej, sprzedażowej czy serwisowej, Miraclon korzysta z zaplecza i doświadczeń działu fleksograficznego Kodak, znanego naszym klientom od dekady. W związku z tymi zmianami także w Polsce powstają odpowiednie struktury firmy Miraclon, którymi mam przyjemność kierować. Kierownictwo naszej firmy zdaje sobie sprawę ze znaczenia naszego kraju na światowej mapie, uwzględniającej instalacje systemów Flexcel, więc klienci z Polski mogą być spokojni o ciągłość współpracy i profesjonalnej obsługi z naszej strony” – mówi Jacek Galiński.

Obecnie w naszym kraju działa kilkadziesiąt systemów z rodziny Flexcel, a liczba ta wciąż rośnie.

„Zainteresowanie naszymi nowymi rozwiązaniami, w tym pokazanym po raz pierwszy w Europie systemem Flexcel NX Ultra, nie słabnie. Dowodzą tego liczne spotkania targowe, bardzo konkretne rozmowy na temat nowych inwestycji czy też modyfikacji i usprawnienia już istniejących konfiguracji. Odwiedzali nas licznie zarówno przedstawiciele przygotowalni usługowych, jak też drukarń fleksograficznych użytkujących systemy Flexcel. Jedni i drudzy byli pod dużym wrażeniem pokazanych rozwiązań technologicznych, deklarując jednocześnie chęć dalszej współpracy z nami. Bardzo nas to cieszy. Wszystkich zainteresowanych informacjami o firmie Miraclon i naszą ofertą, którym nie udało się dotrzeć do Brukseli, zapraszam do bezpośredniego kontaktu, jak też do udziału w lokalnych, krajowych wydarzeniach branżowych, w których będziemy brali aktywny udział” – podsumowuje Jacek Galiński.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.