15 kwietnia odbyło się oficjalne Otwarcie nowego Centrum Pokazowego Konica Minolta we Wrocławiu. Cała uroczystość, ze względu na pandemię, odbyła się oczywiście online. I choć generalnie było to otwarcie nowego centrum pokazowego tej firmy, to jednak to co działo się dodatkowo tego dnia, było o wiele bardziej ciekawe. Ale pierwsze… było przecięcie wstęgi!

- reklama -

Podczas spotkania odbyła się bardzo interesujący panel dyskusyjny z zaproszonymi gośćmi, o roli sensoryki w naszym życiu, a właściwie w biznesie poligraficznym. Jako prelegenci w tym wydarzeniu wzięli udział: Brygida Dzidek – Architekt Rozwiązań Haptycznych, CEO Haptology, Lena Mitkowa – Członkini Zarządu IBRA Instytut Brandingowy, Mateusz Woźniak – Dyrektor Działu Rozwiązań Produkcyjnych Konica Minolta Business Solutions Polska. Moderatorem panelu dyskusyjnego był Krystian Maniecki.

Prelegenci rozmawiali o roli doświadczenia sensorycznego i wartości uszlachetnienia wypukłego w produkcji drukowanej. Wśród tematów poruszanych były między innymi kwestie implementacji i dochodowości biznesu a także możliwości, jakie oferuje klientom Konica Minolta w zakresie druku oraz lakierowania cyfrowego.

Niezwykle ciekawym rozwiązaniem dedykowanym do tego typu zastosowań jest urządzenie do uszlachetnień MGI Jetvarnish 3D One, będące kolejnym, niezwykle udanym efektem trwającej od 2014 roku współpracy Konica Minolta z MGI, francuskim potentatem w zakresie druku uszlachetnień. To właśnie to urządzenie było jednym z bohaterów otwarcia DIS we Wrocławiu.

Pomimo, że niezwykle atrakcyjne możliwości maszyn drukarskich takie, jak lakier punktowy czy też druk 2D nie są nowością w branży, korzystanie z nich było do tej pory mało wydajne, czasochłonne i dostępne zazwyczaj dla największych drukarni przy okazji wysokobudżetowych projektów.

MGI Jetvarnish 3D One umożliwia wykorzystanie funkcji druku sensorycznego przez wszystkich, niezależnie od możliwości sprzętowych, logistycznych i finansowych – model promowany jest zresztą sloganem „Embellishment for everybody”, czyli dosłownie „Uszlachetnianie dla każdego”, co podkreśla jego znaczącą przewagę nad innym urządzeniami z tego segmentu, nie tylko pod względem ekonomicznym.

A doznania sensoryczne są niezwykle ważne. Jak zauważyli zaproszeni prelegenci, dotyk to głównie emocje, które są wykorzystywane przede wszystkim w realizacji produktów z najwyższej półki, po to, by podnieść ich wartość, by nie umknęły uwadze wśród wielu podobnych na półce. Można się o tym przekonać odwiedzając popularne księgarnie, lub oglądając opakowania topowych kosmetyków.

Jak zauważył Mateusz Woźniak, koszt urządzenia ma wpływ na produkcję, którą na nim wykonujemy i koszty końcowe produktu, ale warto się rozejrzeć dookoła, ile jest możliwości w zastosowaniu tej technologii. Od przysłowiowej wizytówki począwszy.

Na zakończenie był czas na pytania i odpowiedzi i pomimo tego, że całość była online, nikt nie spodziewała się, że pytań będzie tak dużo.

Opiekę nad Centrum Pokazowym we Wrocławiu objął Krystian Maniecki, nowy pracownik w szeregach Konica Minolta, a w Centrum Pokazowym  można obejrzeć między innymi urządzenia:

  • AccurioPress C4080 – cyfrowy system produkcyjny do druku kolorowego
  • MGI JetVarnish 3D One – urządzenie do cyfrowego lakierowania wybiórczego 3D dla formatów B3+

DIS znajduje przy ulicy Grabiszyńskiej 241A we Wrocławiu.

Źródło: Konica Minolta