W dobie konkurencji. Krzysztof Pindral

0
Krzysztof Pindral

W ostatnich latach wiele firm oferujących rozwiązania dla drukarń proponuje również wykorzystanie najnowszych rozwiązań z obszaru szeroko rozumianego oprogramowania. Wszystko w celu, jak największej optymalizacji produkcji i sprawniejszego zarządzania drukarnią. Nie inaczej jest z firmami, które należą do czołówki dostawców. Heidelberg już od wielu lat rozwija swoje własne systemy. Co to oznacza dla branży? Czy przed nami jest transformacja, której nie da się pominąć? O tym i nie tylko, rozmawialiśmy z Krzysztofem Pindralem, prezesem Heidelberg Polska.

Jak to się dzieje, że firma dotychczas znana z absolutnie tradycyjnego podejścia do „druku” zmienia swoje stanowisko i całą filozofię działania?

- reklama -

Nie zmieniamy się  na tyle, by można było powiedzieć, że następuje przeorientowanie całości firmy. Należy jedynie zaznaczyć, że dostrzegamy w całości zagadnienia i rolę digitalizacji w życiu. Zarówno przetwarzania danych, jak i samego drukowania z wykorzystaniem technologii druku cyfrowego. Nie zapomnijmy, że jest chmura, Big Data i wiele innych narzędzi, które i my staramy się już oferować naszym klientom, by pomóc w jakimś sensie zrozumieć otaczającą ich rzeczywistość. To dzięki ich świadomemu użytkowaniu jesteśmy w stanie bardzo dokładnie analizować wszystkie nasze działania służące do rozwoju biznesu poligraficznego – zarządzania i dalszego rozwoju firmy.

Maszyna do drukowania cyfrowego jest tylko jednym z elementów, aspektów całego złożonego procesu naszej ofensywy w temacie szeroko rozumianej cyfryzacji.

Dokładnie, tak to jest postrzegane przez wszystkich. Heidelberg zintensyfikował swoje działania. Być może nie jest to jeszcze tak widoczne bezpośrednio na polskim rynku. Natomiast w Europie i na świecie jest to temat absolutnie zauważalny.

To bardzo nas cieszy, że ten proces jest już zauważalny. Zwracam jednak uwagę, że maszyny drukujące, to co przed momentem zauważyłem, są tylko jednym z elementów całej układanki. Tym istotnym i chyba najważniejszym dzisiaj, tak przynajmniej nam się wydaje, jest swojego rodzaju platforma służąca wymianie informacji. Zwracamy tutaj szczególną uwagę na nowe pokolenie w poligrafii, które zapatrzone między innymi w media społecznościowe zbiera zupełnie w inny sposób informację, a co za tym idzie również ją przetwarza i analizuje. To właśnie na ich podstawie często są podejmowane decyzje biznesowe, więc siłą rzeczy tam musimy istnieć i umiejętnie wykorzystywać również takie media.

Wystarczy powiedzieć, że nasza nowa strona na jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych, założona na dzień przed obchodami 25-lecia w Polsce jest tego najlepszym przykładem. Ilość reakcji ludzi związanych z poligrafią jest dla nas naprawdę dużym zaskoczeniem…

Więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional

Rozmawiał Mirosław Pawliński

>>> A N K I E T A <<<

Ankieta

W każdy poniedziałek jedno pytanie w naszej ankiecie. tematy różne i przeróżne. Zarówno technologie, innowacje, finansowanie, opinie itd. Komentarz redakcyjny zawsze w kolejnym tygodniu. Zapraszamy do stałego śledzenia naszych pytań. Być może posłużą one przygotowaniu znacznie większego opracowania.