Ma to także wielki wpływ na zakupy impulsywne, dokonywane spontanicznie, bez większego zastanowienia i pod wpływem nagłej, silnej potrzeby. Uszlachetniony druk ceniony jest nie tylko przez klientów, lecz także nabywców usług poligraficznych, którzy chętnie decydują się zapłacić więcej za tego typu rozwiązania.

- reklama -

„Decyzje zakupowe są oparte na emocjach. Świadomość tego ma ogromne znaczenie przy projektowaniu produktów i ich opakowań. Produkt oddziałujący na zmysły to produkt przemyślany, dogłębnie zbadany, zaprojektowany tak by wzbudzać emocje.” – dodaje Anastasiya Yavorska.

W ostatnich latach projektowanie efektownych opakowań ozdobionych elementami sensorycznymi stało się kluczowym narzędziem marketingowym wielu marek. W jaki sposób możemy sprawić, aby to właśnie nasz produkt budził emocje i trafił do koszyka klienta?

Spektakularny efekt niewielkim kosztem

Niezwykle ciekawym rozwiązaniem dedykowanym do tego typu zastosowań jest urządzenie do uszlachetnień MGI Jetvarnish 3D One, będące kolejnym, niezwykle udanym efektem trwającej od 2014 roku współpracy Konica Minolta z MGI, francuskim potentatem w zakresie druku uszlachetnień.

Na czym polega fenomen tego modelu?

Pomimo, że niezwykle atrakcyjne możliwości maszyn drukarskich, takie jak lakier punktowy czy też druk 2D nie są nowością w branży, korzystanie z nich było do tej pory mało wydajne, czasochłonne i dostępne zazwyczaj dla największych drukarni przy okazji wysokobudżetowych projektów.

MGI Jetvarnish 3D One umożliwia wykorzystanie funkcji druku sensorycznego przez wszystkich, niezależnie od możliwości sprzętowych, logistycznych i finansowych – model promowany jest zresztą sloganem „Embellishment for everybody”, czyli dosłownie „Uszlachetnianie dla każdego”, co podkreśla jego znaczącą przewagę nad innym urządzeniami z tego segmentu, nie tylko pod względem ekonomicznym.