spot_imgspot_img

Drobnymi krokami w stronę lepszego świata

25 września minęło siedem lat, od kiedy Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. To drogowskaz, który pomaga krajom w realizacji najważniejszych zadań współczesnego świata: od walki z ubóstwem po ochronę środowiska naturalnego. Jednak zaangażowanie wyłącznie państw i polityków nie jest wystarczające: w walkę o lepsze jutro musi włączyć się także wielki biznes.

- Reklama-

Cele Zrównoważonego Rozwoju to ambitne zobowiązanie krajów członkowskich ONZ do redukcji ubóstwa, zapewnienia dostępu do edukacji, żywności i czystej wody, podjęcia działań na rzecz równości szans, pokoju i stabilności na świecie. A także: ochrony środowiska naturalnego, łagodzenia zmian klimatycznych i dostępu do zrównoważonych źródeł energii.

Choć do realizacji siedemnastu zaleceń zobowiązały się rządy poszczególnych krajów, wskazane przez nich ideały są ważne dla całej planety. Dlatego istotne jest, aby Cele Zrównoważonego Rozwoju wspierali nie tylko politycy, ale przede wszystkim wielki biznes.

– Jako przedstawiciele firmy obecnej na całym świecie zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka na nas ciąży. Planując rozwój nowych technologii, musimy działać uważnie, aby naszymi działaniami nie zaszkodzić środowisku naturalnemu czy lokalnym społecznościom – mówi Jaap van ‘t Ooster, dyrektor zarządzający Canon 4CE. – Ale samo „nie szkodzić” dziś już nie wystarczy. Dlatego regularnie podejmujemy akcje mające na celu wspomóc realizację najważniejszych Celów – dodaje.

Ekologia na pierwszym miejscu

Canon szczególną wagę przywiązuje do sześciu spośród 17 celów. To „dobre zdrowie i jakość życia”, „równość płci”, „wzrost gospodarczy i godna praca”, „innowacyjność, przemysł, infrastruktura”, „odpowiedzialna konsumpcja i produkcja”, „działania w dziedzinie klimatu”. Firma przygląda się ponadto tematom edukacyjnym, dostępności do czystej energii oraz niwelowaniu nierówności.

Nie bez przyczyny kilka ze wskazanych Celów łączy się z ekologią. – To dziś absolutna podstawa, jeśli chcemy zapobiec katastrofie klimatycznej i powstrzymać degradację cennych przyrodniczo terenów – podkreśla Jaap van ‘t Ooster.

I wylicza kilka bardziej istotnych ekologicznych działań firmy:

  • nowoczesny design produktów, który w skali makro wydajnie wpływa na zmniejszenie śladu ekologicznego Canon. Dzisiejsze urządzenia, przy osiąganiu coraz lepszych wyników produkcji, są jednocześnie mniejsze i dużo bardziej energooszczędne;
  • długoterminowe strategie ograniczania emisji CO2. Według zobowiązań Canon, do 2030 roku emisje związane z wytworzeniem poszczególnego produktu mają spaść o 50 proc. względem stanu z 2008 roku. Natomiast do 2050 roku firma ma się stać całkowicie neutralna emisyjnie;
  • wprowadzanie w życie założeń gospodarki obiegu zamkniętego, czyli między innymi redukcja jednorazowych opakowań oraz regeneracja już wykorzystywanych maszyn i podzespołów;
  • wykorzystanie lepszych źródeł surowców do produkcji papieru, dzięki czemu wymiernie walczy się z wylesianiem.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytania pochodzą z całej serii dotyczących podnoszenia cen za produkcję i brzmią następująco:

O ile % podnieśliście ceny na realizację usług w ostatnich 3 miesiącach?

Czy planujecie podniesienie cen w najbliższych 3 miesiącach?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych

0:00
0:00