spot_imgspot_img

Drobnymi krokami w stronę lepszego świata

25 września minęło siedem lat, od kiedy Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. To drogowskaz, który pomaga krajom w realizacji najważniejszych zadań współczesnego świata: od walki z ubóstwem po ochronę środowiska naturalnego. Jednak zaangażowanie wyłącznie państw i polityków nie jest wystarczające: w walkę o lepsze jutro musi włączyć się także wielki biznes.

Jaap van ‘t Ooster podaje konkretne, mierzalne efekty tych działań: między 2008 i 2020 rokiem energia oszczędzona dzięki wdrożeniu nowych technologii Canon wyniosła aż 55,218 GWh. Zastosowanie nowych opakowań do transportu butelek z tonerem pozwoliło zredukować wielkość paczek aż o 30 proc., a emisje CO2 związane z ich transportem spadły o 20 proc. Skoro natomiast mowa o emisjach, założenie ograniczenia emisji do 2030 roku, póki co jest realizowane z nawiązką – aby wypełnić cel, emisje powinny spadać o 3 proc. każdego roku; w rzeczywistości spadają średnio o 4,3 proc.

Akcje lokalne nie mniej istotne od globalnych | Skuteczna realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju nie byłaby możliwa bez działań o charakterze lokalnym. Dlatego Canon regularnie organizuje i włącza się w akcje mające regionalny zasięg. W ten sposób producent wypełnia Cele związane z edukacją oraz zmniejszaniem nierówności społecznych.

– Lokalne inicjatywy podejmowane są na całym świecie. Przykładowo, program Canon Miraisha dotyczy pięciu krajów Afryki Subsaharyjskiej. W jego ramach umożliwiamy młodym mieszkańcom Afryki udział w warsztatach, które rozwijają ich umiejętności i kreatywność, dzięki czemu pomagają lepiej odnaleźć się na rynku pracy – mówi Jaap van ‘t Ooster.

W Europie Środkowo–Wschodniej lokalne oddziały Canon współpracują ze sobą, przeprowadzając regionalne akcje o charakterze charytatywnym i prospołecznym. Przykłady? Chociażby program sportowy „Go Canon! Go!”, w którym rywalizacja pracowników firmy z Polski, Czech, Słowacji i Węgier pozwoliła wesprzeć finansowo Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach. Albo akcje, w których dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii druku, wnętrza placówek wychowawczych zmieniają się nie do poznania. Czesi ozdobili przedszkola, Węgrzy – domy dziecka, a polski oddział firmy przemienił krakowską świetlicę środowiskową. Ich nudne niegdyś wnętrza przeistoczyły się w fantastyczną przestrzeń obrazujące tak jak np. w Polsce – kosmiczne pejzaże lub w Czechach – podwodny świat.

Inny przykład realizowanej w regionie akcji to „Nowy dom dla drukarki” – program, w ramach którego Canon przekazuje używane urządzenia biurowe na potrzeby organizacji pozarządowych. Dzięki czemu z jednej strony wdraża się idee gospodarki obiegu zamkniętego, a z drugiej – wydajnie wspiera organizacje walczące o lepsze jutro w wielu różnych obszarach. W Polsce odbyła się właśnie druga edycja programu, tym razem adresowana do organizacji zajmujących się tematyką aktywizacji zawodowej.

Pisząc o realizowaniu Celów ogłoszonych przez UNESCO, trudno nie wspomnieć o Canon EMEA Young People Programme ­­– akcji prowadzonej wspólnie z UN SDG Action Campaign (specjalną agendą ONZ powołaną do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju). Program inspiruje, edukuje i wspiera młodych ludzi z całego świata – do tej pory wzięło w nim udział ponad 5500 uczestników z 27 krajów. W Polsce elementem programu była akcja edukacyjna, warsztaty i konkurs „To My tworzymy Świat”.

Wspólne działanie daje efekty | Co istotne, Canon aktywnie włączał się w podobne działania jeszcze przed ogłoszeniem Celów Zrównoważonego Rozwoju:

– Wartości firmy od samego początku wiązały się z dawną japońską filozofią Kyosei, oznaczającą życie i pracę dla wspólnego dobra. Głęboko wierzymy w to, że komercyjna organizacja może i powinna mieć idee, które realizuje się równolegle z wypracowywaniem zysku – przekonuje Jaap van ‘t Ooster.

Dlatego Canon chce przekonywać także inne firmy z branży technologicznej do aktywnego wzięcia udziału w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Ostatecznie tylko wspólne działanie może dać naprawdę pozytywny efekt. A to, jak podkreśla przedstawiciel Canon, tyczy się też nas wszystkich – konsumentów. Bo to nasze wybory realnie wpływają na decyzje, podejmowane przez duże firmy.

Źródło: Canon


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak