spot_imgspot_img

Druk a przyszłość opakowań

Przedstawiamy Wam fragment materiału, który ukazał się kilka lat temu na łamach czasopisma, ale wydaje się, że tematyka nie tylko nie przeminęła, ale w dodatku nabrała jeszcze większej ... aktualności. To ciekawe, powrócić czasami do materiałów publikowanych nieco wcześniej.

Bez względu na to, czy kupujemy nowego smartfona, parę butów czy paczkę płatków śniadaniowych, opakowanie produktu nierzadko wpływa na zakup. Atrakcyjne opakowanie jest jednym z kluczowych elementów strategii marketingowej – podtrzymuje lojalność wobec marki i może zachęcać do zakupu rzeczy, których nie planowaliśmy. Szczególnie widać to w okresie świątecznego szału zakupowego, kiedy producenci notują nawet 20-procentowe wzrosty sprzedaży. Dlatego dobrze zaprojektowane opakowania pełnią też coraz ważniejszą rolę w różnicowaniu produktów i mogą mieć nieproporcjonalnie duży wpływ na realne zyski.

Globalny rynek opakowań przemysłowych ma osiągnąć wartość 61 mld dol. w 2020 r. a rynek cyfrowego druku opakowań i etykiet ma utrzymywać 20-procentową średnią roczną stopę wzrostu (CAGR) w latach 2014-2024. Tym samym branża opakowań nie ustępuje pod względem innowacyjności oraz tempa wzrostu wielu innym sektorom, takim jak handel detaliczny czy przemysł. I wszystko wskazuje na to, że tempa zwalniać nie zamierza.

Drogowskaz konsumenta | W porównaniu z innymi obszarami druku, druk opakowań jest najmocniej powiązany z bezpośrednimi zachowaniami konsumentów. Jest nie tylko nośnikiem ogólnego przekazu marki, ale również jednym z kluczowych elementów wpływających na decyzje klientów w sklepie. Słowem – opakowania potrafią sprzedawać. Z drugiej strony atrakcyjne opakowanie może przyciągać uwagę niezdecydowanych klientów. Przywiązanie konsumentów do marek FMCG w Polsce jest wciąż bardzo niskie. Aż 68% z nas deklaruje zakup produktu konkurencyjnego producenta, jeśli podczas pobytu w sklepie nie trafi na produkt, którego akurat szuka. Dlatego atrakcyjna prezentacja produktu, która przekłada się na wyniki sprzedaży, jest tak istotna dla producentów czy marketerów. Ale zarówno branża opakowań, jak i wspierający ją dostawcy usług druku muszą być innowacyjni, aby nie tylko zaspokajać popyt konsumentów, ale również go stymulować.

Przykładem takiej technologii mogą być plotery płaskie UV serii Océ Arizona 22xx, które pozwalają obsługiwać elastyczne media o szerokości powyżej 2 metrów, a moduł podawania mediów z roli umożliwia drukowanie niemal na wszystkich elastycznych mediach, w tym na winylowych bannerach, samoprzylepnym winylu czy materiałach tekstylnych.

Wizja przyszłości | Przy obecnym etapie rozwoju opakowań i technologii nietrudno wyobrazić sobie przyszłość, w której podczas zakupów niektóre opakowania nagle zaświecą się, aby przypomnieć nam, że w naszej lodówce kończą się ulubione produkty. Tzw. „inteligentne opakowania” to przyszłość branży… więcej na łamach czasopisma.

Źródło: Canon


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak