spot_imgspot_img

Druk autonomiczny w praktyce w drukarni SAXOPRINT, w Dreźnie

- Reklama-

Drukarnie internetowe są pionierami w branży mediów drukowanych, jeśli chodzi o standaryzację i automatyzację procesów… od portalu Web-to-Print, po dostawę gotowych produktów drukowanych. Wymagania w zakresie wysokiej wydajności i stabilnych, w pełni zintegrowanych procesów na styku z klientem, a także w produkcji druku są szczególnie wysokie, aby móc niezawodnie obsługiwać duże ilości zleceń i przeciwstawić się niedoborowi wykwalifikowanych pracowników.

Jednocześnie ogólna wydajność systemu i całkowity koszt posiadania (TCO) mają kluczowe znaczenie dla długoterminowej rentowności. Dotyczy to również SAXOPRINT GmbH w Dreźnie, która nieustannie dąży do automatyzacji całego łańcucha wartości. Jako jeden z pilotażowych użytkowników Plate to Unit, nowego, w pełni zautomatyzowanego systemu logistyki płyt drukarskich firmy HEIDELBERG, firma zbliża się teraz do autonomicznej produkcji druku.    

W drukarniach internetowych widać oznaki ożywienia, a zamówienia wróciły do zadowalającego poziomu również w tym sektorze. Wiele firm wykorzystało spokojniejsze miesiące wynikające z pandemii na optymalizację procesów wewnętrznych i dalsze postępy w cyfryzacji swoich działań. W związku z tym drukarnie internetowe przodują w branży poligraficznej pod względem standaryzacji i automatyzacji procesów – od portali internetowych po dostawę gotowych produktów.

Jeśli drukarnie te mają niezawodnie obsługiwać duże nakłady, muszą sprostać szczególnie wysokim wymaganiom w zakresie produktywności oraz stabilnych, w pełni zintegrowanych procesów – zarówno na styku z klientami, jak i w produkcji druku. Ponadto serwis i ściśle z nim związany aspekt zadowolenia klienta mają obecnie większe znaczenie niż w pierwszych latach istnienia tego modelu biznesowego.

Całkowita efektywność sprzętu (OEE) i całkowity koszt posiadania (TCO) są również kluczowe dla długoterminowej rentowności przedsiębiorstw. SAXOPRINT GmbH, z siedzibą w Dreźnie, jest jedną z wiodących europejskich firm w tym segmencie rynku, nie jest wyjątkiem. Zatrudnia około 500 pracowników i każdego dnia realizuje około 4.500 zleceń druku komercyjnego, opakowaniowego i reklamowego, dbając o każdy etap od odbioru zamówienia do wysyłki. Ze swojej siedziby w Dreźnie, SAXOPRINT obsługuje zarówno rynek niemiecki, jak i europejski.

Partnerstwo z firmą Heidelberg napędza innowacje | Jeśli chodzi o produkcję druku, SAXOPRINT cieszy się wieloletnią współpracą z Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG), która obejmuje ciągłe inwestycje w najnowsze rozwiązania automatyzacji i koncepcję Push to Stop. Jako pilotażowy użytkownik wielu innowacji firmy HEIDELBERG, drukarnia regularnie dostarcza istotnych impulsów rozwojowych związanych z praktycznym zastosowaniem rozwiązań. Na przykład należy do pilotażowych użytkowników Plate to Unit, w pełni automatycznego systemu logistyki płyt drukarskich, który firma HEIDELBERG zaprezentowała publicznie, w połączeniu z najnowszą generacją Speedmaster XL 106, podczas światowej premiery jesienią 2020 roku.

Obecnie SAXOPRINT przestawił również swoją produkcję na workflow Prinect firmy HEIDELBERG, kładąc tym samym fundamenty pod w pełni zintegrowaną, zautomatyzowaną produkcję poligraficzną.

Od lewej: Klaus Sauer CEO Saxoprint i Ludwin Monz CEO firmy Heidelberg podczas konferencji prasowej

“SAXOPRINT dąży do osiągnięcia pozycji lidera cenowego w sektorze druku online. Chcemy zaoferować naszym klientom najlepszą cenę w połączeniu z niezawodnie wysoką jakością” – mówi dyrektor zarządzający firmy, Klaus Sauer. “W dłuższej perspektywie jest to możliwe do osiągnięcia jedynie poprzez pełną automatyzację całego naszego łańcucha wartości, a to sprawi, że wizja autonomicznej drukarni stanie się rzeczywistością”. Integracja przepływu pracy i nowy system Plate to Unit są kluczowymi kamieniami milowymi na drodze do osiągnięcia tego celu, a HEIDELBERG jest w tym względzie ważnym partnerem” – dodaje… więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj nasz e-Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytanie brzmi następująco:

Czy bycie "EKO" utrudnia, czy ułatwia funkcjonowanie na rynku?

Czy Twoi klienci dokonują zakupu (produkcja) z uwzględnieniem materiałów "EKO"?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych