- reklama -

Firma PPU Comex działa na rynku od 1987 roku i od początku jest innowacyjną firmą nastawioną na produkcję najwyższej jakości produktów poligraficznych. O historii firmy, obecnych możliwościach rozmawiamy z Prezesem Zarządu PPU Comex sp. z o.o. – Pawłem Korczakiem.

- reklama -

>>> Proszę powiedzieć, jakie były początki Firmy i jakie momenty były najważniejsze w historii jej rozwoju?

To jest opowieść na kilka godzin, ale działalność Spółki rozpoczęła się w 1987 roku. Założyłem wtedy jedną z pierwszych Spółek Prawa Handlowego we Wrocławiu i do dnia dzisiejszego funkcjonuje pod nazwą Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Comex Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością.  Sama nazwa to skrót od słowa Kompetentni (z ang. Competent ) i ekspansja (z ang.expansion).

Poza pomysłem, dużym samozaparciem i gotowością na ciężką pracę nie miałem nic, nie licząc starego garnituru ślubnego i zdezelowanego małego Fiata 126p. Miałem jeszcze zrobione przez kolegę grafika wizytówki z napisem Prezes. To był wtedy bardzo ważny „klucz” do wielu drzwi innych prezesów dużych firm państwowych. Ponieważ w połowie lat 70 ukończyłem Akademie Ekonomiczną we Wrocławiu i byłem jednym z niewielu absolwentów ze specjalizacją-uwaga! ”Marketing socjalistyczny”.

To gadane i pomysłów miałem więcej niż włosów na głowie. I tak powolutku namawiałem moich przyszłych zleceniodawców na różnego rodzaju gadżety reklamowe, co w tamtych czasach nie było tak popularne jak dzisiaj. Czasami ponosiła mnie fantazja i sam stwarzałem sobie problemy z realizacją określonej strategii marketingowej, ale to jest osobna opowieść z wieloma wątkami tragi-komicznymi. W efekcie Comex rósł w siłę i zdobywał rynek.

Momentów znaczących w historii rozwoju Comex-su było i jest nadal wiele. W pierwszej połowie lat 90-tych kupiłem najnowszą maszynę fleksograficzną firmy Nilpeter z Danii (to chyba była 3 w Polsce), zaryzykowałem wszystkim, co miałem i jeszcze producent maszyny musiał mi udzielić gwarancji bankowych. Dosłownie za pół roku inflacja w naszym kraju rosła ponad 600%. Mimo różnych przeszkód, kłopotów inwestycja się bardzo opłaciła i spłaciła. Maszyny tego producenta oceniam bardzo wysoko i uważam, że charakteryzują się wysoką innowacyjnością i poziomem automatyzacji.

>>> Comex produkuje szeroko rozumiane produkty poligraficzne, szczególnie samoprzylepne o najwyższym stopniu zaawansowania technologicznego. Czy mogą Państwo opowiedzieć nam szerzej o swoich produktach, technologiach produkcji i zapleczu produkcyjnym firmy?

W każdej produkcji, szczególnie w chwili obecnej, kiedy można kupić każdą maszynę, najważniejsze jest know-how i kompetentni, kreatywni pracownicy. Faktem jest, że nie wszyscy nasi konkurenci mają tak szeroki wachlarz maszyn i tym samym technologii druku. To jest też duże bezpieczeństwo dla naszych Klientów, ponieważ w przypadku awarii jednej z maszyn, mamy możliwość wykonania zlecenia na innych maszynach. Wszystkie maszyny i technologie są po prostu zdublowane. Ale tak jak powiedziałem maszyny to tylko narzędzie, reszta to już pracownicy.

Często swoim Klientom podaje przykład wyścigów samochodowych. Wszyscy jadą takimi samymi samochodami, ale tylko jeden wygrywa i to nie przez przypadek, ale powtarza ten sukces w kolejnych wyścigach. I tak robi Comex od 33 lat. Comex wychodzi do klientów z dwoma ofertami. Z jednej strony to produkty rolowe jak specjalistyczne etykiety samoprzylepne, bilety, etykiety typu peel off, booklet, personalizowane etykiety promocyjne, etykiety ze zdrapką, Braiile’m czy opakowania miękkie.

A z drugiej strony etykiety inteligentne – tzn. RFID label. W przypadku „Smart Label” w naszej produkcji nie górują proste konstrukcje papierowe, czy foliowe  z zaaplikowaną anteną i chipe’m, ale sprzedajemy o wiele bardziej skomplikowane układy- są to połączenia różnych surowców do dedykowanych aplikacji, a do tego dochodzi indywidualne programowanie każdego chipa. Takie produkty dają naszym klientom wiele możliwości, których nie uda się znaleźć w standardowych, prostych  rozwiązaniach.. Posiadany park maszynowy daje nam praktycznie nieograniczoną sposobność łączenia różnych technik druku, aplikacji, personalizacji oraz kombinacji surowcowych w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. Comex zrobi to, czego inni nie mogą wykonać z braku maszyn a przede wszystkim wysoko wykwalifikowanej  kadry.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.