Kompaktowe maszyny fleksograficzne produkowane przez DCM Usimeca cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich przedsiębiorstw, zajmujących się produkcją opakowań kartonowych, toreb papierowych czy kopert.
Jak podaje ich wyłączny przedstawiciel w naszym kraju – firma System P – w ostatnich 16 miesiącach do Polski dostarczono w sumie siedem maszyn serii IM183, we wszystkich oferowanych konfiguracjach (od 1 do 3 zespołów drukujących). Piotr Skłodowski – właściciel przedsiębiorstwa zapowiada kolejne wdrożenia, realizowane w ślad za prowadzonymi obecnie rozmowami handlowymi.
DCM Usimeca – ponad 40 lat na rynku maszyn fleksograficznych
„Marka DCM Usimeca, obecna w naszej ofercie od kilkunastu lat, ma ugruntowaną pozycję w Polsce – mówi. – Firma, znana głównie ze specjalistycznych urządzeń do przetwarzania i konfekcjonowania opakowań elastycznych, zajmuje się też produkcją kompaktowych, prostych w obsłudze maszyn fleksograficznych, przeznaczonych do zadrukowywania produktów takich jak torby papierowe i tkane, koperty oraz sztywne opakowania kartonowe na pizzę, ciasta czy wino.
Maszyny, oferowane obecnie w dwóch seriach – IM183 i IM2, przeznaczone są głównie do drukowania małych i średnich nakładów. Z myślą o tego rodzaju asortymencie kupują je także klienci z Polski, a jej rodzimych użytkowników wciąż przybywa – zwłaszcza w ostatnich 3-4 latach obserwujemy zwiększone nimi zainteresowanie”.
Maszyny fleksograficzne pojawiły się w ofercie firmy DCM Usimeca w 1981 roku, wraz z przejęciem przez nią ich ówczesnego producenta – MECEM. Jak podkreśla obecny dostawca, korzyści dla użytkowników decydujących się na zakup tego rozwiązania są bardzo liczne: łatwa instalacja, prosta obsługa, niski koszt eksploatacji i konserwacji, kompaktowość oraz duży potencjał w kontekście rynków, na jakich działają końcowi klienci.
Zalety maszyn dostrzegają kolejne drukarnie – od kilku lat firma DCM Usimeca dostarcza ok. 30 maszyn fleksograficznych rocznie do przedsiębiorstw o różnym profilu produkcji.
„Popularność tych maszyn wynika również z krótkiego czasu zwrotu z inwestycji” – podkreśla Piotr Skłodowski.
IM183: sukces handlowy, także na polskim rynku
Jak dodaje Piotr Skłodowski, szczególnie dużą popularnością wśród polskich przedsiębiorstw, reprezentujących różne profile produkcji, cieszą się maszyny z serii IM183: „Na ich zakup decydują się firmy o różnej specjalizacji, zajmujące się m.in.: produkcją toreb papierowych; dostarczaniem materiałów opakowaniowych i papieru; dystrybucją toreb papierowych i opakowań, także personalizowanych. W części tych przypadków inwestycja w maszynę IM183 wiąże się z rozpoczęciem zupełnie nowego projektu w ramach danej firmy.
Maszynę tę zakupił również producent toreb papierowych i opakowań, który – chcąc rozszerzyć swoją ofertę – podjął decyzję o ich personalizowaniu. Warto dodać, że wśród firm, które zakontraktowały to rozwiązanie w ostatnim czasie, są również ich dotychczasowi użytkownicy. Zadowoleni z wcześniejszej inwestycji w tę maszynę, decydują się na zakup kolejnej, zwiększającej ich moce produkcyjne. Tak było choćby w przypadku jednej z dużych drukarń fleksograficznych”…
Źródło: SystemP