Dwie drukarki sublimacyjne MUTOH w Pitex

Pitex (skrót od Printed Interior Textile) istnieje na rynku już od ponad dziesięciu lat. Aby pozostać innowacyjnym, właściciel postanowił zainwestować w technologie druku cyfrowego. Dzięki inwestycji w 2 drukarki sublimacyjne marki MUTOH, firma zmieniła swoje oblicze.

- reklama -

W świecie cyfryzacji (także i druku) konsumenci  każdego dnia mają inne potrzeby. Dlatego, aby przetrwać na wysoce konkurencyjnym rynku, firmy muszą równie szybko dostosowywać się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów. Ponadto produkty muszą być atrakcyjne i angażujące, bez najmniejszych kompromisów jeżeli chodzi o jakość. W celu zaspokojenia zmieniających się wymagań rynku i aby realizować własne kreatywne pomysły, Pitex musiał dokonać kilku ważnych zmian w procesie produkcji.

RYNEK

Pitex, założony w 2008 roku na Litwie, oferuje swoim klientom usługi sublimacji  odzieży, akcesoriów, elementów wystroju wnętrz, mebli, artykułów promocyjnych i wielu innych. Początkowo firma produkowała tradycyjne, drukowane tkaniny tapicerskie, ale ze względu na ograniczenia, w końcu Pitex zmienił profil działalności na druk cyfrowy.

„Dzisiejsi klienci chcą personalizacji w każdym aspekcie ich życia, zwłaszcza jeśli chodzi o odzież, akcesoria i dekoracje”, mówi Mantas Juraška, dyrektor  generalny Pitex.

Według niego, nowa era zaczęła się dla Pitex po podjęciu decyzji o instalacji Mutoh ValueJet 1638WX i Mutoh RJ-900XG. Po pierwszych wydrukach testowych stwierdzono, że była to najlepsza inwestycja, jaką kiedykolwiek dokonała firma.

POCZĄTEK NOWEJ PODRÓŻY

„Drukarki Mutoh dały nam wyjątkowość w tym, co robimy. Teraz jesteśmy w stanie wykonać małe zamówienia w ciągu jednej lub dwóch godzin i wydrukować prototypy całej kolekcji w jeden dzień ”, mówi Mantas Juraška, dyrektor generalny firmy.

„Mimo, że Pitex działał w branży od prawie dekady przed instalacją drukarek Mutoh, różnica jaką wprowadziliśmy do naszych procesów pracy – i korzyści finansowe – po prostu zapiera dech w piersiach. Elastyczność i wydajność są niezwykle ważne, aby wdrażać najodważniejsze pomysły i być o krok przed konkurencją”.

Jedną z największych przewag konkurencyjnych w Pitex, jest pragnienie tworzenia czegoś nowego każdego dnia. „Staramy się stać się rynkowym liderem w kategorii toreb i dekoracji wnętrz, z cyfrowo drukowanymi, unikatowymi dziełami sztuki. Dlatego stale badamy rynek, staramy się uchwycić zmieniające się potrzeby klientów i szybko reagować na nowe trendy rynkowe ”, mówi lider firmy.

„Co więcej, aby się rozwijać, firmy muszą być tam, gdzie są ich idealni klienci. Nasze projekty są sprzedawane za pośrednictwem wszystkich popularnych platform społecznościowych (Facebook, Instagram, Etsy), a także za pośrednictwem naszego sklepu internetowego. Nasi klienci cenią sztukę i unikalne rozwiązania, a my robimy, co w naszej mocy, aby być dla nich łatwo dostępnymi ”, mówi Mantas Juraška.

Źródło: Atrium

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.