Future Promotion Forum i Production Printing Business Days 2019

- reklama -

24 września 2019 r. w niemieckim Poing, gdzie Canon posiada swoje Customer Experience Centre, odbyła się II edycja spotkania z cyklu Future Promotion Forum oraz Production Printing Business Days gdzie uczestnicy forum mogli dowiedzieć się, jak w nowoczesny sposób rozwijać innowacyjne modele biznesowe i zwiększać swoją ofertę usług dzięki rozwiązaniom druku.

- reklama -

W obu tych wydarzeniach wzięło udział blisko 1000 gości z całej Europy, w tym specjaliści ds. brand-marketingu, przedstawiciele agencji kreatywnych i domów mediowych, dostawcy usług poligraficznych i przedstawiciele działów druku korporacyjnego.

Emocje + Dane = Zaangażowanie

Celem obu wydarzeń było zgromadzenie społeczności dostawców usług marketingowych i druku, aby wspólnie, w szerokim gronie ekspertów i praktyków, zastanowić się nad obecnymi oraz przyszłymi trendami w marketingu. Pod hasłem: „Postaw na zaangażowanie! Wykorzystuj dane i sprzedawaj emocjami”, które przyświecało tegorocznym spotkaniom, eksperci z Canon wspólnie ze zgromadzonymi gośćmi postarali się prześledzić ewoluującą rolę druku w wielokanałowych kampaniach marketingowych oraz jego zdolność do zwiększania zaangażowania klientów na rzecz marki i stymulowania rozwoju biznesu.

Tegoroczne prezentacje odnosiły się do tego, w jaki sposób marki mogą efektywniej planować wielokanałowe strategie marketingowe. W czym tkwi sekret? Kluczem może być umiejętne połączenie  narzędzi cyfrowych oraz druku, które daje lepsze rezultaty niż działania jednokanałowe.

Wykorzystanie druku niesie bowiem dodatkową korzyść w postaci angażowania zmysłów konsumentów, które przykuwane są za pomocą kreatywnych formatów, rozmiarów i tekstur. Możliwości druku wraz z inteligentnym wykorzystaniem danych behawioralnych sprawiają, że marki mogą tworzyć personalizowane komunikaty i całe kampanie w celu zwiększenia wskaźnika reakcji klientów.

Dzięki rozwiązaniom druku cyfrowego i możliwościom zautomatyzowanego przepływu pracy możliwa jest realizacja – i to w czasie rzeczywistym – kampanii, której częścią są m.in. spersonalizowane przesyłki drukowane. Aby pokazać odwiedzającym, w jaki sposób uzyskać możliwie największy zwrot z inwestycji w urządzenia cyfrowego druku, podczas spotkań zrealizowane zostały „na żywo” przykładowe kampanie promocyjne.

Obserwowanie całego procesu produkcyjnego pozwoliło odwiedzającym przekonać się, w jaki sposób można zwiększyć wydajność produkcyjną i rozwijać swoją działalność, oferując szeroki zakres kreatywnych aplikacji. A przecież aplikacje o wysokiej wartości przynoszą wyższe marże.

Future Promotion Forum otworzyło wystąpienie znanego futurysty, dr Patricka Dixona z Global Change Limited, poświęcone tworzeniu komunikacji z klientami i perspektywom marketingu na następną dekadę.

„Przyszłością marketingu są emocje klientów – to one ostatecznie wyzwalają zaangażowanie. Marketerzy muszą dziś budować relacje z klientami, aby przyciągnąć ich uwagę. Aby zrozumieć, jak tego dokonać, powinni zastanowić się, co obecnie ma największe znaczenie dla klientów. Marki potrzebują głębszych insightów i szerszej analizy tego, w jaki sposób ich klienci korzystają z mediów drukowanych
i cyfrowych. Tylko w oparciu o taką wiedzę można tworzyć skuteczne, wielokanałowe doświadczenia, przyciągające uwagę klientów” – mówi Patrick Dixon…

Źródło: Canon

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.