spot_imgspot_img

Heidelberg neutralny klimatycznie do 2030 r.

Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) dwukrotnie zwiększa swoje działania w zakresie zarządzania zrównoważonym rozwojem. W kontekście globalnych wyzwań spowodowanych zmianami klimatu oraz w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju, Heidelberg zobowiązał się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2030 r.

- Reklama -

Aby osiągnąć ten cel, firma ustanowiła zespół ds. Zarządzania Czynnikami Środowiskowymi, Społecznymi oraz Ładu Korporacyjnego (ESG – Envinronmental, Social, Governance), który odpowiada za opracowanie strategii oraz zdefiniowanie, wdrożenie i monitorowanie działań z nią związanych. Kieruje nim dr Eva Boll, która podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu.

„Heidelberg doskonale zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za zagrożenia stwarzane przez globalne zmiany klimatyczne i będzie działał na rzecz ograniczenia wzrostu temperatur do 1,5 stopnia zgodnie z porozumieniem paryskim”, mówi Prezes Zarządu, Rainer Hundsdörfer. „Od wielu lat aktywnie pracujemy nad stopniowym minimalizowaniem szkodliwych emisji oraz zmniejszaniem wpływu naszych zakładów na zdrowie i środowisko. Teraz podjęliśmy dalsze zobowiązanie, aby zapewnić, że nasze zakłady produkcyjne i dystrybucyjne na całym świecie będą działać w sposób neutralny dla klimatu do 2030 r., czyli wcześniej niż wymagają tego przepisy”.

Aby osiągnąć ten cel, Heidelberg zdefiniował już kilka środków zaradczych i zaczął je wdrażać. Początkowo nacisk połozono na zwiększenie efektywności energetycznej we wszystkich zakładach produkcyjnych i dystrybucyjnych oraz zaopatrywanie tych zakładów w zieloną energię. Już samo to doprowadzi do wyraźnej redukcji emisji CO2. Firma wykorzysta następnie certyfikaty emisji, aby zrekompensować pozostałe, nieuniknione emisje. Następnie Heidelberg dążyć będzie do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej w swoich zakładach bez konieczności stosowania certyfikatów emisji najpóźniej do 2040 roku.

Heidelberg dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2030 r. i stosuje holistyczne podejście do zarządzania zrównoważonym rozwojem

Holistyczna strategia zrównoważonego rozwoju ESG to coś więcej niż neutralność klimatyczna

Jednak strategia zrównoważonego rozwoju ESG w Heidelbergu wykracza daleko poza kwestię neutralności klimatycznej. Firma postrzega zrównoważony rozwój jako długoterminową równowagę między środowiskiem, biznesem i odpowiedzialnością społeczną i koncentruje się na obszarach strategii klimatycznej, produktów przyjaznych dla środowiska, zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi, zgodności z normami i dobrego zarządzania.

„Heidelberg zobowiązał się do zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi ukierunkowanego na takie kwestie, jak nowa praca, zarządzanie demografią, integracja i różnorodność, zarządzanie zdrowiem i budowanie marki pracodawcy”, wyjaśnia Marcus A. Wassenberg, dyrektor finansowy oraz dyrektor ds. zasobów ludzkich w Heidelbergu. „W końcu coraz większa liczba graczy na rynkach finansowych kładzie większy nacisk na zarządzanie zrównoważonym rozwojem jako kluczowe kryterium przyszłych decyzji inwestycyjnych”. 

Kwestie praw człowieka i względy środowiskowe mają być również zakotwiczone w całym łańcuchu wartości, który obejmuje wszystkich dostawców Grupy Heidelberg.

„Heidelberg przyjmuje całościowe spojrzenie na zarządzanie zrównoważonym rozwojem i różnymi czynnikami we wszystkich obszarach takich jak ochrona klimatu i środowiska w odniesieniu do produkcji i użytkowania swoich produktów, a także kryteria społeczne”, mówi dr Eva Boll, odpowiedzialna za tematykę ESG w Heidelbergu. „W nadchodzących tygodniach i miesiącach będziemy kontynuować krok po kroku prace nad katalogiem kryteriów i planowanych działań. Do końca bieżącego roku finansowego stworzymy mapę drogową z celami pośrednimi na nadchodzące lata. Środowisko, efektywność kosztowa i odpowiedzialność społeczna idą w parze”. 

Globalny trend w kierunku zrównoważonego rozwoju otwiera nowe możliwości dla Heidelberga 

Koncepcja energetyczna istnieje już od kilku lat w zakładzie Wiesloch-Walldorf. To zdjęcie przedstawia elektrownię słoneczną na dachu Centrum Innowacji otwartego w 2018 roku.

Podsumowując, globalny trend w kierunku ochrony klimatu i środowiska oraz zrównoważonego rozwoju otwiera również nowe możliwości rozwoju dla Heidelberga. Dotyczy to na przykład działalności firmy w obszarze elektromobilności. Heidelberg jest już liderem na rynku w Niemczech stacji do ładowania pojazdów elektrycznych Wallbox i planuje stopniowo poszerzać swoje portfolio w obszarze infrastruktury ładowania i inteligentnego domu. Kluczowym elementem tej strategii jest również wdrożenie tych rozwiązań na arenie międzynarodowej. Ponadto Heidelberg posiada rozległą wiedzę specjalistyczną w zakresie automatyzacji i rozwiązań do produkcji bezemisyjnej, które można również dobrze wykorzystać poza przemysłem poligraficznym.

„Holistyczne podejście przyjęte przez Heidelberga w działaniach w zakresie zarządzania zrównoważonym rozwojem nie jest tylko wyrazem naszego poczucia odpowiedzialności. Dzięki rozwiązaniom w zakresie zmniejszenia wykorzystania węgla, które są integralną częścią tego podejścia, otwiera ono również nowe możliwości rozwoju dla firmy w wielu sektorach, nawet poza naszą podstawową działalnością”, podkreśla Hundsdörfer. 

Zrównoważony rozwój jest od dziesięcioleci integralną częścią strategii firmy Heidelberg

Zrównoważony rozwoj jest kluczowym aspektem strategii korporacyjnej w Heidelbergu od wczesnych lat 90-tych. Firma posiada akredytowany system zarządzania środowiskowego od 1996 r., a od 2001 r. posiada certyfikat ISO 14001. Kolejnym kamieniem milowym była optymalizacja wydajności wyjątkowo energochłonnej odlewni w zakładzie w Amstetten. W porównaniu do roku 2012 Heidelberg wyraźnie poprawił efektywność energetyczną odlewni o ponad 20 procent.

Poprawiono lub wyremontowano systemy ogrzewania, wentylacji i oświetlenia, wymieniono silniki a proces hutniczy został zoptymalizowany. Dalsze projekty dotyczące efektywności energetycznej są również stale wdrażane w innych lokalizacjach. Wiele zakładów zostało zmodernizowanych zgodnie ze standardami określonymi przez KfW (niemiecki bank promocyjny), a przejście na technologię oświetlenia LED na trwałe poprawiło efektywność energetyczną. W zakładzie Wiesloch-Walldorf od wielu latrealizowany jest program dotyczący zwiekszenia efekywności energetycznej. Działania takie jak budowa dwóch elektrociepłowni i zmniejszanie powierzchni produkcyjnej, mają również korzystny wpływ na bilans energetyczny terenu.

Jeśli chodzi o swoje portfolio, Heidelberg opracowuje przyjazne dla środowiska i niezawodne produkty na wszystkich etapach cyklu życia, tj. w odniesieniu do produkcji, eksploatacji, utylizacji i recyklingu. W porównaniu z rokiem 1990 Heidelberg obniżył energię potrzebną na  zadrukowanie arkusza o 40 procent. Jeśli chodzi o makulaturę, inne rodzaje odpadów, zużycie energii i emisje, firma systematycznie ukierunkowuje swoje produkty na zrównoważony rozwój, tak aby klienci mogli wytwarzać swoje produkty drukowane pod hasłem „Myśl ekonomicznie, drukuj ekologicznie”.

W 2012 roku Heidelberg stał się pierwszym producentem maszyn drukujących, który obliczył emisje CO2 związane z produkcją swoich maszyn (od projektu po dostawę) i może produkować je w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, jeśli sobie tego życzą klienci. Odpowiedni program certyfikacji równoważenia emisji dwutlenku węgla wspiera projekt ponownego zalesiania „Sodo”, prowadzony przez organizację pozarządową „World Vision” w Etiopii. Ten projekt sam został akredytowany jako „Złoty Standard”.

Ponadto Heidelberg dołączył również do kilku inicjatyw zrównoważonego rozwoju, w tym inicjatywy zrównoważonego rozwoju Blue Competence VDMA, a ostatnio inicjatywy CEOs bekennen Farbe, która promuje wykorzystanie papieru z recyklingu, forum 4evergreen, które zostało zaprojektowane specjalnie dla sektora opakowań. oraz inicjatywa Healthy Printing.

Źródło: Heidelberg Polska

 

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img

ZING

Drukarnia Interak

spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy wybierasz się na targi drupa 2024?

Gdybyś wybierała się/wybierał się na targi drupa 2024, to jakich tematów byś szukała/szukał?

spot_img