spot_imgspot_img

Heidelberg po trzech kwartałach roku finansowego 2022/23

Dzięki dużemu popytowi z Ameryki Północnej i Europy, a także trwałemu wzrostowi w segmencie opakowań, Heidelberg jest na dobrej drodze po dziewięciu miesiącach bieżącego roku finansowego 2022/23. W trzecim kwartale, który właśnie się zakończył, od października do grudnia 2022 r., Grupa przełamała ogólny trend w branży budowy maszyn, odnotowując stabilne zamówienia przychodzące w wysokości 630 mln euro.

Doprowadziło to do wysokiego portfela zamówień w wysokości prawie 1 mld euro. Sprzedaż w trzecim kwartale wyniosła 609 milionów euro i wzrosła o około 5 procent w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku. Po skorygowaniu o efekty jednorazowe, EBITDA była o 18 mln euro wyższa niż w roku poprzednim, głównie ze względu na pozytywny wpływ rosnącej sprzedaży.

Zaksięgowanie pełnej uzgodnionej przez układ zbiorowy premii za ulgę inflacyjną miało szkodliwy wpływ w tym okresie obrachunkowym. Związany z produkcją wzrost zapasów doprowadził do wolnych przepływów pieniężnych w wysokości 4 mln euro w trzecim kwartale, co stanowiło stabilny rozwój w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku.

Dzięki dobrym wynikom w zakresie sprzedaży i napływających zamówień oraz znacznej poprawie wyniku operacyjnego, firma potwierdza swoją prognozę na rok finansowy 2022/23 jako całość.

“Mieliśmy pozytywny trzeci kwartał i byliśmy w stanie jeszcze bardziej zwiększyć naszą sprzedaż i wynik operacyjny. Patrząc w przyszłość, nadchodzące miesiące będą nadal pod wpływem spodziewanego wzrostu kosztów materiałów, energii i personelu “- powiedział dr Ludwin Monz, dyrektor generalny Heidelberger Druckmaschinen AG. “Będziemy nadal przeciwdziałać temu poprzez wzrost cen i utrzymywać dyscyplinę kosztową. Dlatego jesteśmy bardzo pewni, że osiągniemy nasze cele na ten rok” – dodał.

Silny dziewięciomiesięczny bilans – wysoki poziom popytu pomimo niepewności gospodarczej | Napływające zamówienia po dziewięciu miesiącach pozostały stabilne i na wysokim poziomie w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomimo niepewności gospodarczej wyniosły one 1 859 mln euro (w poprzednim roku: 1 888 mln euro). Na dzień bilansowy portfel zamówień wyniósł prawie 1 mld euro, co stanowi dobry fundament na nadchodzący rok finansowy.

Sprzedaż we wszystkich trzech kwartałach bieżącego roku obrotowego przekroczyła odpowiednie dane za rok poprzedni. Dziewięciomiesięczna suma wyniosła 1 729 mln euro, co stanowi wzrost o 10 procent w porównaniu z rokiem poprzednim (1 565 mln euro).

Pozytywne wyniki operacyjne również utrzymywały się w trzecim kwartale, ale negatywny wpływ miał jednorazowy efekt zaksięgowania pełnej uzgodnionej przez układ zbiorowy premii za ulgę inflacyjną. Po skorygowaniu o efekty jednorazowe w bieżącym i poprzednim roku finansowym EBITDA po dziewięciu miesiącach była o około 56 mln euro wyższa niż rok wcześniej.

W trzecim kwartale wynik operacyjny poprawił się o 18 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednorazowe efekty ujęcia uzgodnionej przez układ zbiorowy premii za ulgę inflacyjną po stronie pasywów bilansu (Q3: –15 mln EUR), sprzedaży nieruchomości w Szwajcarii (Q1: +12 mln EUR) oraz inwestycji w spółkę joint venture z Masterwork (Q3: +7 mln EUR) w dużej mierze wzajemnie się zniwelowały.

Jednorazowy dochód uwzględniony w analogicznym okresie poprzedniego roku (EBITDA: 132 mln euro) w wysokości około 48 mln euro (II kwartał poprzedniego roku: +2 mln euro ze sprzedaży Docufy GmbH, III kwartał: +22 mln euro ze sprzedaży nieruchomości w Brentford w Wielkiej Brytanii) został zatem z nadwyżką zrekompensowany poprawą wyników operacyjnych. Po trzech kwartałach EBITDA wyniosła 3 mln euro (rok poprzedni: 26 mln euro), co odpowiada marży EBITDA w wysokości 144,132%. Wynik netto po opodatkowaniu po dziewięciu miesiącach również znacznie wzrósł i wyniósł 8 mln euro (analogiczny okres poprzedniego roku: 3 mln euro)… więcej na WWW.

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak