Ikonos na Festiwalu Druku

- reklama -

Jak co roku, polską stolicą druku, dosłownie i w przenośni staje się Warszawa. Na 11 edycji Festiwalu Druku nie zabrakło marki IKONOS, czyli rodzimych materiałów do druku wielkoformatowego i dekoracji.

- reklama -

Festiwal Druku i IKONOS to rówieśnicy. Od ponad dekady, te warszawskie targi druku (oraz reklamy) i opolska fabryka rosną w siłę. Po części właśnie dzięki wieloletniej współpracy. – Mówi Paweł Stania, z dz. marketingu Atrium, dystrybutora mediów IKONOS w Polsce.

Materiały „pod klienta”

IKONOS każdego dnia produkuje kilkadziesiąt tysięcy metrów bieżących materiałów samoprzylepnych i powlekanych wykorzystywanych w wielu branżach, od poligrafii i reklamy, przez dekoracje, po nietypowe zastosowania.

Na naszej linii produkujemy kilkadziesiąt materiałów w różnych wariantach, rozmiarach i kombinacjach, przykładowo różniących się powłoką czy zastosowanym klejem. Portfolio naszych produktów rozwijamy z każdym miesiącem, obserwując rynek. Naszą ideą zawsze było pójść dwutorowo, to znaczy tworzyć nie tylko dobre produkty „dla każdego”, ale także materiały dedykowane. Jako producent mamy możliwość opracować i dostarczać customizowany materiał odpowiadający potrzebom produkcyjnym danego odbiorcy. Dlatego też, na naszym stoisku zaprezentowaliśmy tzw. jumborolę o nawoju kilku kilometrów, bo i takie materiały dostarczamy do naszych klientów.

Materiały „dla każdego”

W tym roku na naszym „festiwalowym” stoisku zaprezentowaliśmy aranżację pomieszczenia, w którym zastosowaliśmy nasze materiały IKONOS. Wykorzystaliśmy nasze folie samoprzylepne i tapety, ale także i różnego rodzaju tkaniny. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że tę aranżację nie wykonała dla nas profesjonalna firma, ale my sami. Potwierdza to fakt, że materiały IKONOS są tak zaprojektowane, aby np. aplikację tapety mógł wykonać np. klient końcowy we własnym mieszkaniu.

Od kilku miesięcy, bardzo dobre opinie z rynku zbiera tapeta IKONOS, dedykowana do zadruku w technologii latexowej a także LED/UV. Jest to kolejny materiał do wielkoformatowego druku cyfrowego który nie zawiera PVC w swoim składzie. IKONOS Proficoat WMT 130 VSC oferowany jest w typowej, „tapetowej” szerokości 1.10 metra i długości 50 mb. Cechuje się gramaturą 130 g/m2. Materiał odporny jest na wilgoć.

Co warto podkreślić ta polska tapeta nadaje się do recyklingu i zarazem oferowana jest w bardzo atrakcyjnej cenie.

Za drukiem ekologicznym, a co za tym idzie stosowaniem “zielonych” technologii jak i materiałów (bez PVC) przemawia co raz więcej. To nie tylko trend i biznesowa odpowiedzialność ale także i wymierne korzyści (np. możliwość zdobywania dużych kontraktów zagranicznych do dużych korporacji, w których PVC i druk solwentowy jest zabroniony).

Według IKONOS, przyszłością są właśnie materiały bez udziału PVC w składzie. Ich udział w portfolio opolskiej firmy rośnie i w ostatnich tygodniach zadebiutowała folia samoprzylepną nie posiadająca tego składnika.

Folia IKONOS o symbolu PROFIFLEX PRO MRT PP140 dedykowana jest do zadruku we wszystkich technologiach druku wielkoformatowego obecnych na rynku: żywiczna UMS, solwentowa, latexowa, LED oraz UV.

Folia ta powstała na bazie BOPP i oferowana jest w wariantach z klejem (typu TITAN) lub bez w standardowym wymiarze 1.05 x 50 metra. Materiał nie jest podatny na temperatury, a także nie jest rozciągliwy. Śmiało może zastąpić folię monomerową czy polimerową a nawet z uwagi na właściwości fizyczne, jego możliwości są dużo większe.

Kolejna nowość polskiego producenta, to laminat sucho-ścieralny IKONOS EASYERASE. Materiał dedykowany jest do laminowania zarówno klasycznych grafik jak i płaskich powierzchni.

Specjalnie zaprojektowana powłoka umożliwia zmazywanie flamastrów sucho-ścieralnych a nawet farb graffiti. Laminat ten wpisuje się w ekologiczny trend IKONOS i nie zawiera PVC.

Przykładowo, IKONOS Easy Smart to materiał typu non-woven, dedykowany do druku w technologiach: żywicznej UMS, solwentowych, latexowych oraz LED / UV. Dzięki zastosowaniu specjalnego powleczenia otrzymywane wydruki charakteryzują się nasyconymi barwami oraz bardzo dobrym odwzorowaniem kolorów. Jednym z największych atutów Smart’a jest ciekawa struktura powierzchni, która sprawia, że idealnie nadaje się on do różnorodnych aplikacji dekoracyjnych. Materiał występuje w wersji matowej i jest dostępny w szerokości 0.914 m.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.