spot_imgspot_img

Interpack… za nami

Interpack w Dusseldorfie to największe targi maszyn pakujących i techniki pakowania na świecie. Tu prezentują się najważniejsi gracze w branży i prześcigają się w innowacjach, wydajnościach i… ekologicznych hasłach marketingowych.

To wydarzenie bez porównania z innymi. Targi trwają całe siedem dni, frekwencja nie słabnie, realia pandemiczne zniknęły. To wielka feta techniki pakowania. I rzeczywiście, pokazy maszyn robią wrażenie. Nie każdy ma na co dzień sposobność zobaczyć, jak pracują linie pakowania, a tutaj wielkie show jest niemal na każdym stoisku. To co jest zauważalne, to że producenci maszyn pakujących stawiają w coraz większym stopniu na uniwersalność swojej oferty, starając się produkować i dostarczać sprzęt o coraz szerszym zakresie działania. Maszyny jeszcze niedawno pracujące tylko na plastikowych foliach, dzisiaj są już dostosowane nie do jednego rodzaju materiału, lecz kilku, w tym do papieru, który tak bardzo jest teraz pożądany w branży opakowaniowej.

Ta zmiana nabrała tempa, bo w zasadzie jeszcze rok temu pakowanie w materiały na bazie papieru (mowa tu o opakowaniach giętkich) było nowością i budziło niepewność. Teraz dostawcy maszyn chwalą się tym, jako nowym standardem. Widoczna jest także pewna konsekwencja w kierunkach współpracy, mająca na celu wzmacnianie przekazu w komunikacji marketingowej poszczególnych firm. Dziś marki chcą się wspierać i budować przez to swoją silniejszą pozycję na rynku.

Producenci maszyn współpracują z producentami materiałów opakowaniowych, dostawcami elementów uszlachetniających czy też z drukarniami. To spaja rynek, a jednocześnie pokazuje jasno, w jakim kierunku on się rozwija. Przykładem może być współpraca polskiej marki SILBO z producentem maszyn, z dostawcą folii kompostowalnej, z autorem klejów i farb wodnych. Opakowania SILBO pokazywane są na poszczególnych stoiskach partnerów firmy właśnie w Dusseldorfie, jako praktyczne zastosowanie ich materiałów czy wykorzystanie ich możliwości.


SŁUCHAJ PODCASTÓW NIEZBĘDNIK POLIGRAFA


– To dla nas bardzo ważne, żeby pokazać się tutaj właśnie z partnerami, bo to potwierdza, że razem kształtujemy rynek i droga, którą obraliśmy jest właściwa. Będąc na targach widzę, że hasła takie jak „zrównoważenie”, „dekarbonizacja”, „nie dla plastiku” są wszechobecne. Jednocześnie niewielu jeszcze producentów pokazuje inne przykłady opakowań aniżeli plastikowe właśnie. Tymczasem opakowania SILBO są tutaj na miejscu obrazem trendów, które dzisiaj obowiązują na rynku. – relacjonuje Marta Paprocka, odpowiedzialna na komunikacje marketingową SILBO.

Interpack pokazuje, że potrzeby, również te ekologiczne, już mogą dłużej pozostawać bez odpowiedzi. Zrównoważone monomateriały, kompostowalne laminaty, druk na bazie wody, kleje neutralne dla środowiska… Co będzie za rok?

Źródło: SILBO


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak