Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane – tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?

Dynamiczny rozwój druku cyfrowego w ostatnich latach niesie za sobą coraz większe zainteresowanie nietypowymi rodzajami podłoży do druku specjalnych projektów. Triumfy święcą zarówno aplikacje wykonywane na przedmiotach codziennego użytku, na przykład koszulkach czy kubkach, jak i skomplikowane realizacje z dziedziny aranżacji wnętrz. Wydruk na ścianie, podłodze lub tafli lodowiska – wszystko to umożliwia dzisiejsza technologia.

Mimo wszystko, zdecydowanie największą część branży druku wciąż stanowią bardziej tradycyjne wydruki papierowe. Książki, ulotki, plakaty, zaproszenia ślubne czy pocztówki to podstawa branży, która przez wiele lat będzie przynosić drukarzom stabilny dochód. Aby jednak przyciągnąć wzrok i zainteresowanie odbiorców, klienci coraz częściej decydują się na uszlachetnianie papieru. Tak zwane trudne podłoża papierowe stanowią problem zarówno dla właścicieli drukarni, jak i dla producentów urządzeń drukujących.

A to właśnie ten rodzaj druku coraz częściej może stanowić o biznesowym rozwoju drukarni. – Zanikł już tradycyjny podział na drukarnie offsetowe i cyfrowe – mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska.

– Właściciele drukarni cyfrowych dostrzegli, że wielu klientów przychodzi do nich z niewielkimi, specjalizowanymi zamówieniami, na przykład drukiem kilkudziesięciu sztuk ulotek czy ściennych kalendarzy. Aby takich klientów nie odsyłać do konkurencji, drukarnie coraz częściej kupują jedną albo kilka sztuk nowoczesnych maszyn do druku cyfrowego. Nawet jeśli ich główną dziedziną działalności pozostaje offset – twierdzi Młynarczyk.

- reklama -

ANKIETA DLA CIEBIE!

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma. Być może pojawią się do wyników również komentarze ekspertów.