spot_imgspot_img

Jak zdyscyplinowana jest Twoja działalność? Strategia?

O strategii biznesu piszemy i rozmawiamy dość często nawet w naszych podcastach z serii NIZBĘDNIK POLIGRAFA. Tym razem chcemy przedstawić Wam materiał, w którym możecie odnaleźć nie tylko informacje dotyczące konkretnej technologii konkretnego dostawcy, ale także inspiracje na poszukiwanie nowych obszarów działania.

Czy Twoja działalność jest tak zdyscyplinowana, jak mogłaby być? Czy jest w stanie dostarczyć wartość swoim klientom w jasny sposób? Czy ma możliwą do zidentyfikowania dyscyplinę wartości?

Dyscyplina wartości to deklaracja strategicznego ukierunkowania. Stanowi kontekst dla firmy, w którym może ona określić swoją wizję i cele korporacyjne, ukierunkować się na najbardziej dochodowych klientów oraz skupić i dopasować swoje działania. Termin ten został stworzony przez Michaela Treacy i Freda Wiersemę w ich książce “Dyscyplina liderów rynku”, a jego założeniem jest to, że każda firma może dostarczać wartość swoim klientom w trzech dyscyplinach wartości. Są to:

  • Doskonałość operacyjna 
  • Przywództwo produktowe
  • Zażyłość z klientem

Doskonałość operacyjna: Dostarczanie wysokiej jakości produktów lub usług po najniższych kosztach całkowitych, przy najmniejszych niedogodnościach i zawsze na czas.  Firmy poszukują sposobów minimalizacji kosztów ogólnych, eliminacji pośrednich etapów produkcji, redukcji kosztów transakcyjnych i innych kosztów “strat” oraz optymalizacji procesów biznesowych ponad granicami funkcjonalnymi i organizacyjnymi. Koncentrują się na dostarczaniu klientom najlepszych produktów lub usług po konkurencyjnych cenach i przy minimalnych niedogodnościach.  Firma doskonała operacyjnie aktywnie projektuje cały model biznesowy dla docelowych segmentów klientów, kładąc nacisk na szybkość, wydajność i koszty.

Niemiecki lider w produkcji przesyłek bezpośrednich koncentruje swoje wysiłki na dostarczaniu niezmiennie doskonałej jakości druku przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań klientów dotyczących szybkich czasów realizacji. Firma przeniosła produkcję korespondencji bezpośredniej na druk cyfrowy, aby zwiększyć wydajność, szybkość i elastyczność. Stworzył on usprawniony cykl produkcyjny z w pełni zintegrowanymi narzędziami do wprowadzania papieru, zarządzania rolami i pracami poprodukcyjnymi. Rezultatem są wyjątkowe poziomy produkcji, czas pracy drukarki, a ostatecznie szybkość i jakość obsługi klienta. Zostało to osiągnięte dzięki szybkiej maszynie atramentowej Ricoh Pro™ VC70000 i opcji skanera Ricoh Pro, jak również dzięki urządzeniom wykańczającym Tecnau.

Jedna z wiodących norweskich drukarni rozszerzyła swoje portfolio produktów i zdobywa klientów po tym, jak stała się dostawcą POD. Transformacja obejmowała usprawnienie produkcji i usunięcie ręcznych czynności, przy jednoczesnej poprawie wydajności, eliminacji błędów i zwiększeniu zdolności produkcyjnych. Aby to umożliwić zainwestowano w cyfrowe kolorowe maszyny arkuszowe Ricoh Pro™ C9110 i Ricoh Pro™ C9210 wspierane przez oprogramowanie Ricoh TotalFlow Production Manager.

Po uzyskaniu statusu zatwierdzonego druku na żądanie, firma dodała trzy kolejne systemy Pro C9210 oraz Ricoh Pro™ C7200x z piątą możliwością kolorową, w tym z białym tonerem. Firma zakupiła również drukarkę Ricoh Ri 2000 Direct to Garment (DTG) do tworzenia odzieży na zamówienie oraz drukarkę płaską Ricoh Pro™ T7210 i urządzenie wielkoformatowe Ricoh Pro™ L5160 do zarządzania aplikacjami na szerszym zakresie podłoży. Obecnie około 70% zamówień odbywa się przez Internet, a firma planuje własną usługę Web-to-Print…

Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional

Autor: Erwin Busselot, Dyrektor ds. innowacji i rozwiązań biznesowych, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak