spot_imgspot_img

Aktualizacja. Jaka jest prawda? Drukarnia analogowa czy już cyfrowa? Wywiad z Łukaszem Żarneckim

- Reklama-

Jaka jest prawda? Drukarnia analogowa czy już cyfrowa? Bardzo popularne w ostatnim czasie określenie „transformacja cyfrowa” niesie ze sobą różne spojrzenia na naszą poligrafię. Z naszym gościem Łukaszem Żarneckim w kolejnej edycji podcastu NIEZBĘDNIK POLIGRAFA, próbujemy odczarować niektóre nazwy i pojęcia używane przez wszystkich dookoła… poligrafów. Jak to jest w rzeczywistości? Czym mamy się kierować określając swoje miejsce w rynku… technologią druku, czy całym procesem?

Druk | Wspomnieliśmy już, że możemy zastanawiać się nad tym, w jaką stronę rozwijać dalej drukarnię. Jaką technologię druku rozwijać? Przykład, jeden z najprostszych. Są drukarnie, które w ostatnich latach (przed pandemią) zdecydowały się na zakup maszyn drukujących z technologią UV-LED. W dotychczasowej produkcji (akcydens, dziełowa, internetowa) ta technologia sprawdzała się idealnie. Krótkie czasy przejścia z drukowania do introligatorni były wręcz kluczowe.

Ale dobrze wiemy, że technologia UV-LED posiada pewnego rodzaju “ograniczenia” w drukowaniu podłoża. Chodzi przede wszystkim o dostępność farb dedykowanych bezpośrednio produkcji opakowań. Co też nie oznacza, że nie można na takiej maszynie drukującej przejść na konwencjonalny druk. Grubość zadrukowanego podłoża, to kolejne wyzwanie dla drukarni.

Następnym jest format zadruku. I chyba najważniejszym… ilość zespołów drukujących i czy posiadamy rozwiązanie uszlachetniania w formie urządzeń oddzielnych, czy już możliwość lakierowania (uszlachetniania) w ilości zespołów drukujących, czy rozwiązanie inline zainstalowane na naszej maszynie, jako dodatkowe.

Wyzwaniem jest również czas potrzebny na przejście z jednego zlecenia na kolejne zlecenie, przy najmniejszej stracie również materiału, czyli dojścia do odbitki „sprzedanej”. Zatem, dokładnie tak jak zauważyliśmy na początku tego materiału, ilość składowych potrzebnych do tego, by podjąć decyzję o przejściu w obszar produkcji opakowań jest bardzo dużo…



To analogowo czy cyfrowo?… I co z tego jest analogowe i cyfrowe dzisiaj, tak całkiem serio… Bo może zapętlając się w technologie tradycyjne, zapominamy, że cyfrowe są w zasięgu ręki i mogą pomóc rozwinąć obszar naszego funkcjonowania… Premiera 22 września 2022 r. o godz. 15:00.


Prenumeruj nasz e-Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne pytanie brzmi następująco:

Czy bycie "EKO" utrudnia, czy ułatwia funkcjonowanie na rynku?

Czy Twoi klienci dokonują zakupu (produkcja) z uwzględnieniem materiałów "EKO"?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych