- reklama -

To pytanie, które zadaliśmy w kolejnej ankiecie publikowanej na naszych łamach. Musimy przyznać, że spodziewaliśmy się trochę innego rozłożenia głosów. Najwięcej głosów zdobyła odpowiedź: analiza i optymalizacja kosztów 57.1% głosów, zintegrowane zarządzanie produkcją 28.6%, zakup innowacyjnej technologii i wprowadzenie innowacyjnych „własnych” produktów po 7.1%.Wyniki

- reklama -

Analiza i optymalizacja kosztów jest bardzo nośnym tematem, zwłaszcza w ostatnim okresie. Kiedy jednak zaczynamy zadawać dalej pytania, praktycznie żaden z naszych rozmówców nie wie co zrobić, albo inaczej, jak tego dokonać. Tylko niewielu wie, że najpierw trzeba poznać faktyczne koszty swojej drukarni. A to jest niezwykle trudne. Przy stałej konkurencji na rynku zleceń, często ceny oferowane klientom pochodzą z… palca, bo akurat konkurencja oferuje minimalnie wyższe.

Oczywiście, tego typu postępowanie do niczego dobrego nie prowadzi. Chociażby dlatego, że chęć przeżycia jest większa od zdrowego rozsądku i w następstwie rozwoju drukarni.

Zastanawia nas też, dlaczego dwie ważne odpowiedzi uzyskały właściwie podobne wartości. W sumie, są one ze sobą nierozerwalne. Wygrać na rynku może przecież ten, kto nie tylko oferuje wykonanie usługi, ale również oferuje wartości w postaci własnych innowacyjnych produktów. A przykładów mamy wiele.

Zapraszamy do odpowiedzi w kolejnej ankiecie, którą znajdziecie także poniżej tego wpisu.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.