Kampol ze Szczecina i Duplo

- reklama -

Drukarnia Kampol ze Szczecina zainwestowała jakiś czas temu w dwa rozwiązania Duplo – zbieraczkę podciśnieniową oraz oklejarkę KB 4000 z klejem PUR. Oba w ciągu zaledwie kilku miesięcy znacząco usprawniły pracę jej introligatorni. Dostawcą urządzenia była firma P&S Consulting ze Szczecina – dealer firmy Duplo Polska.  

- reklama -

„Zakupione przez nas urządzenia z oferty Duplo to pierwsze maszyny tego producenta w naszej drukarni, choć już wcześniej słyszałem wiele dobrego na temat jego urządzeń, ich trwałości i wysokiej jakości, jaką zapewniają – mówi Marek Lisowski, właściciel drukarni Kampol. – Duplo to na rynku synonim bezpieczeństwa, a dla mnie – wartościowy producent.

Poszukiwaliśmy w pierwszej kolejności zbieraczki, która stawała się nam coraz bardziej potrzebna, by przyspieszyć produkcję w naszej introligatorni. Nieco później zamierzaliśmy zainwestować w oklejarkę z klejem PUR. Okazało się, że możemy mieć jednocześnie dwie bardzo dobre maszyny od tego samego dostawcyfirmy P&S Consulting – i skorzystaliśmy z tej okazji. Z obu jesteśmy bardzo zadowoleni”.

Kampol istnieje na rynku poligraficznym od 1990 r. „To drukarnia z tradycjami, która posiada wykwalifikowaną kadrę techniczną – podkreśla Marcin Prieditis, właściciel firmy P&S Consulting, która Kampol obsługuje już ponad 6 lat dostarczając tu cyfrowe maszyny drukujące (jest ich aktualnie 3) oraz sprzęt introligatorski.  Kompleksowość, wysoka jakość, rzetelność i terminowość to wizytówka tego przedsiębiorstwa”.

Nie byłoby to możliwe bez stale unowocześnianego tu parku maszynowego, w którym znajdują się maszyny offsetowe i cyfrowe, ale – co wyróżnia tę drukarnię, jak podkreśla jej właściciel – także bogate wyposażenie introligatorni. Kampol oferuje druk jedno- i wielokolorowy książek, broszur, folderów, ulotek, etykiet, kalendarzy, listowników, wizytówek, akcydensów oraz druków nietypowych.

„W zakresie introligatorni – mówi Marek Lisowski – podejmujemy się nawet najtrudniejszych zleceń w oprawie twardej (całopapierowa i całopłócienna); wykonujemy broszury klejone, szyte nićmi, a także szyte zeszytowo drutem. Dla klientów wykonujemy również reklamy z folii samoprzylepnej: tablice reklamowe, szyldy, kasetony, bannery, pieczątki firmowe, osobiste, okolicznościowe oraz opakowania drewniane, zbiorcze i wiele innych”.

Przed inwestycjami w nowe maszyny właściciel Kampolu porównywał ofertę innych producentów. „Do Duplo przekonał mnie stosunek ceny do jakości oferowanych urządzeń – mówi – a także serwis, który zapewniany jest przez tego dostawcę. Nie bez znaczenia były też nasze dobre relacje z panem Marcinem Prieditisem,  przedstawicielem Duplo, który od lat jest dla nas nie tylko sprzedawcą, ale także doradcą dla kolejnych kroków inwestycyjnych.

Potrafi wczuć się w nasze oczekiwania i zaproponować coś odpowiedniego do naszych aktualnych potrzeb. Tak było również w przypadku ostatnich inwestycji. Potrzebowaliśmy pilnie zbieraczki podciśnieniowej. Mamy kilku klientów, dla których wykonujemy prace z papierem samokopiującym. Rozwiązanie Duplo było idealne dla tego rodzaju produkcji, co nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów. Zakupiliśmy więc pierwszą wieżę Duplo, choć być może już wkrótce pojawi się kolejna.

Modułowość systemów Duplo to kolejna przewaga tego producenta – można je rozbudowywać w miarę potrzeb, które pojawiają się w drukarni wraz z jej rozwojem. Z kolei oklejarka z klejem PUR miała pojawić się nieco później, jednak za namową pana Marcina zdecydowaliśmy się wcześniej na tę inwestycję i to był dobry krok, bo możemy już teraz oferować klientom znacznie trwalsze klejenie i dzięki temu jesteśmy bardziej konkurencyjni”.

„Kolejne nasze inwestycje i umiejętności naszych pracowników – dodaje Marek Lisowski – sprawiają, ze trafiają do nas prace, których nie są w stanie wykonać inne drukarnie. My nie boimy się takich zleceń, a tych nieustannie nam przybywa. Tylko sama oklejarka sprawiła, że otrzymaliśmy zlecenia od nowych klientów, którzy dowiedzieli się, że mamy takie rozwiązanie, bardzo potrzebne na rynku. Wśród nich jest wiele drukarń, które w zakresie introligatorni podzlecają nam swoje prace”.

„Kampol to przykład rodzinnej firmy, która nieustannie się rozwija. Łączy w sobie tradycję i nowoczesność, co jest z pewnością jej siłą – mówi Marcin Prieditis. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy wspólnie budować jej wartość”.

„To również przykład drukarni, która postawiła na introligatornię. Cieszy nas fakt, że znalazł się w niej sprzęt Duplo – mówi Gabriela Swat, dyrektor zarządzająca Duplo Polska. – Mamy nadzieję, że wraz z jej rozwojem będziemy mogli oferować tu kolejne rozwiązania z naszej bogatej oferty”.

- reklama -


A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.