Karton Natura Life firmy Stora Enso

- reklama -

Wytwarzany przez Stora Enso karton Natura Life, charakteryzujący się naturalnym, brązowym odcieniem, znalazł po raz kolejny zastosowanie w produkcji opakowań Pure-Pak, stworzonych przez firmę Elopak. Tym razem został on wykorzystany w ich aseptycznej wersji, jaka pojawiła się niedawno na rynku.

Została ona wprowadzona rok po premierze pierwszych opakowań Pure-Pak, bazujących na kartonie Natura Life, i dedykowanych świeżym produktom spożywczym. W wersji aseptycznej, karton stworzony przez Stora Enso może znaleźć szersze niż dotychczas zastosowanie, m.in. przy produkcji opakowań na wyroby niewymagające chłodzenia.

Rozwój, udoskonalanie i faza testów aseptycznej wersji kartonów Pure-Pak przypadły na rok 2018 i zostały przeprowadzone – jak podkreśla Stora Enso – w rekordowym tempie. Po raz pierwszy zastosowano je w opakowaniach hiszpańskiej marki Zumosol, wkrótce zdecydowali się na nie trzej kolejni klienci.

W ocenie producenta, aseptyczne kartony zwiększają proekologiczność, autentyczność i w naturalny sposób wyróżniają opakowania na takie wyroby jak mleko UHT, soki i napoje. Inną grupę docelową stanowią coraz chętniej kupowane napoje na bazie roślinnej (z wykorzystaniem soi, orzechów czy ziaren).

Jak podaje Stora Enso, znajdujące zastosowanie w kartonach Natura Life włókna drzewne o brązowym odcieniu to odnawialny surowiec, zapewniający opakowaniu naturalny wygląd z wyraźnie widoczną strukturą włókien. W kartonach wykonanych z jego udziałem wyeliminowano jedną warstwę, co obniżyło ich negatywny wpływ na środowisko naturalne oraz pozwoliło zredukować wagę.

Zdaniem producenta, czyni to Natura Life rozwiązaniem zgodnym z polityką zrównoważonego rozwoju, spełniającym szereg wymagań o charakterze etycznym, ekologicznym i organicznym. Karton może być poddany recyklingowi w istniejących liniach przetwórczych, uwzględniających zbiórkę, sortowanie i odzyskiwanie. Posiada również certyfikat FSC C081801. Firma Elopak dodatkowo zadbała, by w standardzie dla opakowań wytwarzanych przez nią na bazie Natura Life znalazł się też certyfikat Carbon Neutral.

„W przypadku tego materiału opakowaniowego emisja dwutlenku węgla została w dużej mierze zneutralizowana dzięki wdrożeniu wyselekcjonowanych, certyfikowanych projektów zapobiegających zmianom klimatycznym. Tym samym po raz kolejny możemy zaproponować naszym klientom opakowanie oferujące przewagę i szereg walorów o charakterze proekologicznym” – podkreśla Paul Sweeting, dyrektor marketingu strategicznego i zarządzania produktem w firmie Elopak.

Źródło: Stora Enso

- reklama -
A N K I E T A

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez nasza redakcję. Ich omówienie w części będziemy prezentowali na łamach czasopisma, a raz w roku w wydaniu styczniowym przedstawimy podsumowanie.