spot_imgspot_img

KODAK FLEXCEL NX pomaga firmom Victory Graphics i Caps Cases „rozpakować” srebro w konkursie Global Flexo Innovation Awards

- Reklama-

„Zachwycające, piękne, zaskakujące i ekscytujące” – cztery przymiotniki, po które sięgnęło jury sponsorowanego przez firmę Miraclon konkursu Global Flexo Innovation Awards, aby opisać niezwykłą pracę zakładu Victory Graphics i drukarni tektury falistej Caps Cases.

Wykonany dla luksusowej marki odzieżowej The Rake projekt zapewnił brytyjskim firmom Victory i Caps nagrodę Silver Award za kreatywne zastosowanie szaty graficznej w udanej konwersji z offsetu do flexo. Co więcej, firma Victory użyła jednej płyty FLEXCEL NX Plate, aby stworzyć przykuwający uwagę czarno-biały obraz o fotograficznej jakości z wymagającym połączeniem wysokich świateł i głębokich cieni.

Praca jest doskonałym przykładem fenomenu „unboxingu”, który odgrywa coraz większą rolę w branży handlu detalicznego i opakowań od czasu pierwszego filmu przedstawiającego „rozpakowywanie” telefonu Nokia E61, który stał się hitem YouTube w 2006 roku. Kunsztowne filmy dokumentujące rozpakowywanie i prezentację produktów są teraz kluczowym elementem konsumenckich kampanii marketingowych marek sprzedających produkty bezpośrednio klientom (D2C).

Inna funkcja opakowania | Opakowanie zaprojektowane z myślą o rozpakowaniu i e-handlu musi działać inaczej od opakowania w sklepie stacjonarnym, łącząc zewnętrzną anonimowość – ponieważ dostawy mogą być zostawiane pod drzwiami – z oddziaływaniem wewnętrznym, kiedy przesyłka zostanie otwarta. Dla sędziego Kena McGuire z firmy Procter & Gamble, Victory i Caps doskonale wykonały to zadanie:

– Z zewnątrz przesyłka wygląda bardzo zwyczajnie, ale po jej otwarciu ukazuje się zachwycająca i zaskakująca grafika – uderzająco piękny, czarno-biały, wysokiej jakości obraz. Pokazuje to wartość marki i sprawia konsumentowi miłą niespodziankę po otwarciu opakowania. To ekscytujące dla właścicieli marek, ponieważ zapewnia emocje, jakich nie dostarczy żaden sklep.

Karl Pampus, właściciel i dyrektor zarządzający Victory Graphics, uważa, że ta nowa możliwość zastosowania tektury falistej nie pozostała niezauważona przez klientów drukarni:

– Wielu zainwestowało w maszyny specjalnie przeznaczone do tego typu zadań, które drukują – w jednym przebiegu – dwa lub trzy kolory po jednej stronie oraz jeden lub dwa po drugiej, oszczędzając czas i materiały eksploatacyjne.

Redukcja kosztów produkcji była ważnym czynnikiem w projekcie opakowania The Rake, wyjaśnia Dean Darby, dyrektor operacyjny Victory Graphics:

– Razem z Caps Cases zostaliśmy poproszeni przez Macfarlane Packaging o sprawdzenie fleksodruku metodą post-print jako alternatywy dla laminatów litograficznych, które stawały się zbyt drogie. Z tych samych powodów zrezygnowaliśmy z druku cyfrowego. Znali zalety oferowane przez flekso – niższe koszty, krótszy czas realizacji i większa elastyczność przy mniejszych nakładach – pozostawało więc tylko pytanie, czy fleksodruk jest w stanie zapewnić wrażenie wizualne, jakie oferuje litografia.

Victory i Caps bez obaw przyjęły wyzwanie.

– Pracowaliśmy już z firmą Caps przy innych podobnych zadaniach i mieliśmy dobre relacje zawodowe. Wayne Booker, kierownik druku w Caps, tak jak my jest pasjonatem fleksodruku i przesuwania granic możliwości w druku post-print. Połączenie pracy, jaką wykonujemy przy pliku cyfrowym, możliwości płyt FLEXCEL NX Plates i kompetencji firmy Caps w obsłudze maszyn zapewnia wyjątkowe rezultaty, co miało miejsce również w tym przypadku – mówi Dean Darby.

Jeśli chodzi o inne zalety fleksodruku, zadanie kosztowało o 30% mniej w porównaniu do podobnej litografii, a czas realizacji ponownych zamówień został skrócony o 50% z sześciu do zaledwie trzech dni. – To zapewnia marce elastyczność zlecania mniejszych nakładów, co ma kluczowe znaczenie w przypadku projektów, gdzie trudno jest przewidzieć dokładne ilości – na przykład opakowanie The Rake było wielokrotnie zamawiane ponownie. Firma Caps dodała do zadania również mocny ekologiczny akcent, drukując za pomocą farb roślinnych. Nie było zaskoczeniem, że od tego czasu Macfarlane zleca inne zadania konwersji lito-do-flexo firmom Caps i Victory – dodaje Dean Darby.

Inny segment rynku | Zaczynając jako dostawca płyt powlekanych, firma Victory Graphics wkroczyła na rynek fleksodruku na tekturze falistej w 2014 roku, a w 2016 zainstalowała KODAK FLEXCEL NX System, uzupełniając go naświetlarką wielkoformatową 50” x 80”.

Zdaniem Karla Pampusa technologia FLEXCEL NX pozwoliła firmie z powodzeniem skierować swoją ofertę do innego segmentu rynku – „niezależnych zakładów arkuszowej tektury falistej, które chciały drukować wysokomarżowe zadania w jakości premium. W wielu przypadkach mają starsze, mniej zaawansowane maszyny, ale używając płyt FLEXCEL NX Plates zapewniają doskonałe pokrycie jednolitych obszarów, kontrastowe napisy i szczegółowe odcienie – często odwzorowując linie i odcienie na jednej płycie. Nasza praca polega na umożliwianiu im starania się o zlecenia w jakości, którą wcześniej uważali za nieosiągalną, a także na dostarczaniu korzyści związanych z obsługą maszyn, takich jak szybsze uzyskiwanie właściwych kolorów i rzadsze przerwy w celu czyszczenia płyt”.

Etykiety w centrum uwagi | Po zapewnieniu firmie Victory stabilnej pozycji w branży druku post-print na tekturze falistej, Karl i Dean zainteresowali się nowym tematem, a mianowicie wysokiej jakości etykietami wykonanymi techniką fleksodruku, wykorzystując nowy zautomatyzowany przepływ pracy, zaprojektowany specjalnie dla klientów zamawiających etykiety. System ma dwa główne cele: maksymalne uproszczenie i zapewnienie przejrzystości przesyłania i śledzenia zadań przez klientów oraz minimalizacja ręcznych interwencji i możliwych błędów. System nosi nazwę Print Pilot i został dobrze przyjęty w testach klientów zamawiających etykiety. Obecnie znajduje się na wczesnym etapie kontrolowanego wprowadzania na rynek, wstępnie wśród klientów mających własne pracownie.

– Klienci przesyłają jednostronicową grafikę i parametry zadania przez portal i na tym kończy się ich udział. Od tej chwili mogą śledzić jego trasę przez kolejne działy w czasie rzeczywistym i otrzymywać aktualizacje na żywo na smartfona. Zadania są stopniowane automatycznie i klienci mogą sprawdzać pliki separacja po separacji przed wykonaniem płyt – wyjaśnia Dean.

– Jakość i niezawodność technologii FLEXCEL NX są ważne w całym rozwiązaniu – dodaje Karl Pampus. – Płyty umożliwiają wykończenie premium, co ma zasadnicze znaczenie w segmencie napojów, natomiast niezawodność i spójność na maszynie cementuje jednolity przepływ pracy, od wstępnego projektu marki do gotowego wyrobu.

Automatyzacja to podstawa | Automatyzacja procesu w tym zakresie ma kluczowe znaczenie dla planu biznesowego firmy Victory.

– Działamy na rynku, gdzie pomimo rosnących kosztów środków produkcji głównym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów jest cena, w związku z czym większa automatyzacja odgrywa kluczową rolę – kontynuuje Dean Darby. Patrząc w przyszłość, widzi duże szanse, że fleksodruk przejmie zlecenia od litodruku i grawiury, pomimo pewnego spowolnienia transformacji spowodowanego pandemią Covid-19. – To zrozumiałe, że wiele firm starało się po prostu przetrwać przez większą część tych dwóch lat, utrzymując status quo. Ale zainteresowanie było jeszcze przed pandemią i już widać, że wraca. Dopóki mamy technologię FLEXCEL NX, argumenty na korzyść fleksodruku są przekonujące – najlepsza technologia płyt, która oferuje spójną wysoką jakość, znaczący wzrost wydajności produkcji i oszczędności kosztów – dodaje.

Źródło: Miraclon

Aktualne wydanie

spot_img

Podcasty

spot_img

weź udział w ankiecie

Bierz udział w ankietach realizowanych przez naszą redakcję. Aktualne  pytanie brzmi następująco:

Czy inwestycja w Web-to-Print jest nadal atrakcyjna?


Podsumowanie ankiet i komentarze na łamach serwisu WWW oraz w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional. Dziękujemy za Twój czas!

Partnerzy wortalu

spot_img

Najnowsze

- Reklama -spot_img

więcej podobnych