Grupa Koenig & Bauer (“Koenig & Bauer”) weszła w rok 2021 na plusie, notując 5,3-proc. wzrost liczby zamówień w stosunku do roku poprzedniego do 286,0 mln euro. Przyczynił się do tego przede wszystkim dwucyfrowy wzrost zamówień w segmencie Sheetfed, z czego około 60% można przypisać silnemu wzrostowi na bardziej odpornym na pandemie rynku druku opakowań. Dzięki temu Koenig & Bauer umocnił swoją pozycję na rynku arkuszowych maszyn offsetowych do druku opakowań.

Jak wyjaśnia dr Andreas Pleßke, prezes zarządu Koenig & Bauer AG: Ten korzystny napływ zamówień pokazuje nam, że w wielu obszarach powściągliwość naszych klientów w kwestii wydatków zaczyna się rozwiewać. Mimo to niektóre nowe inwestycje są odkładane ze względu na niepewność związaną z pandemią wirusa Covid-19.

- reklama -- reklama -

Dotyczy to głównie cyfrowego druku dekoracyjnego i druku na tekturze falistej, jak również dekoracji metalowych, chociaż nadal widzimy zauważalne zainteresowanie ze strony naszych klientów, a na przykład druk na tekturze falistej prawdopodobnie doświadczy znacznego wzrostu w ciągu najbliższych kilku lat, biorąc pod uwagę rozwój handlu elektronicznego. Rynki końcowe, na których działamy, a w szczególności strukturalnie rosnący segment druku opakowań, np. na żywność, kosmetyki i farmaceutyki, pozostają zasadniczo nienaruszone.

Aktualne wskaźniki rynkowe w zakresie druku banknotów, takie jak liczba projektów i produkcja, wskazują na kontynuację dobrej koniunktury. W związku z tym nadal uważamy naszą sprawdzoną, szeroką paletę produktów za odpowiednią do osiągnięcia naszych celów i jesteśmy przekonani, że wzmocnimy i dalej rozwiniemy naszą pozycję rynkową nie tylko w zakresie druku opakowań.”

Przy 243 mln euro, przychody Grupy były o 7,8% niższe niż w roku poprzednim ze względu na wpływ Covid-19. Spadek przychodów był jednak mniej wyraźny niż odnotowany przez stowarzyszenie branżowe VDMA spadek przychodów ze sprzedaży maszyn drukarskich w całej branży o 13,5%. Działalność usługowa stanowiła około 29% przychodów Grupy w pierwszym kwartale 2021 r. w kontekście pandemii. Oznacza to, że cel 30% dla działalności usługowej Grupy został prawie osiągnięty, aczkolwiek w oparciu o niższy niż w roku poprzednim poziom nowych transakcji na rynku maszyn drukujących… więcej na WWW.

Źródło: Koenig & Bauer

- reklama -Cieszymy się, że jesteś z nami. Zapisz się na newsletter Świata Poligrafii PRO, aby otrzymywać od nas najbardziej wartościowe treści.


ANKIETA!
Bądźcie aktywni! Warto wyrażać swoje zdanie!

Czy zauważyliście, że odbyła się virtual.drupa 2021?

Czy braliście udział w proponowanych sesjach?

Jak oceniasz virtual.drupa 2021?